Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1266 ggr
ThomasH
0

V75-6 Åby 1/3-08

**

Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling. Auto.
2140:

**

1 Flash Coger - Nordström P 41416 15,0a
2 Reach U. - Sjunnesson J 12104 13,7a
3 Gunnar Palema - Goop B 15101 15,2a
4 Pysen Eme - Falsig B 25235 14,7a
5 Glee Face - Takter J 40012 13,2a
6 Ior Q.C. - Göransson C-O 21541 14,5a
7 Mo Brynolf - Adielsson E 20250 14,7a
8 Ozzy Osbourne - Kihlström Ö k0111 13,9a
9 Manpower Bank - Andersson M J 12030 13,8a
10 Cobra Kejs - Svanstedt Å 3d156 13,9a
11 Philip K. - Kolgjini L d1123 14,4a
12 Tranemo Raketen - STRUKEN

Rickard07
0

Tranemo Raketen.
Är 200 meter bättre än alla här - OM HAN FUNKAR.

Öppet bakom.

Harrygirl
0

Fan 200 meter. Tror jag har underskattat den i så fall.

Harrygirl
0

Tror mest på åsnan med en fastspikad svans. Därbakom kommer 3 och 4.

ThomasH
0

Tranemo Raketen vinner utan att ta i, en undantagshäst

Rickard07
0

Ior Q.C, jo men VARFÖR kör han själv? Iofs bättre än Takter.

brutalaccent
0

ja Ior Q.C. var riktigt bra sist. vann den tunga vägen.

men även Gunnar Palema gjorde ett bra lopp sist. se upp, även denna gång med Björn G.

Tranemo Raketen borde vinna, men han har en tendens att galoppera 5 av det senaste 9 starterna har detta inträffat.

enligt mig,en favorit att alltingen eller jobba bort helt.

TexasTour
0

Att Tranemo Raketen skall gå felfritt från detta utgångsläge med P Johansson i sulkyn känns som en utopi…helt klart en favorit att jobba bort!

ThomasH
0

Sedan tränaren börjat snabbjobba honom under morgonen innan loppen så har galopperna minskat

TexasTour
0

Tranemo Raketen eller Per Johansson Skrattande

ThomasH
0

Varför ska vi jobba bort honom? jag tycker att det är mycket roligt när en amatör får fram så bra hästar

TexasTour
0

Jag vinner inga pengar på att en amatör vinner lopp…jag vinner pengar när hästarna jag tror på vinner…därför skall jag jobba bort den. Den blir troligtvis alldeles för överstreckad. Annar håller jag med dig i att det är roligt när amatörerna tar V75-segrar!

Rickard07
0

#10, För att om man garderar vill man nog att en skräll ska vinna istället?

Nitro
0

Heja Ozzy! :D

Tyfon
0

Pyssen Eme från spår 4a blir svår att ta

ThomasH
0

Nu blir nog inte Tranemo Raketen favorit, långt därifrån, så ni behöver inte fälla honom. Favorit blir nog Gunnar Palema följt av Glee Face och Ozzy Osbourne

brutalaccent
0

det är ju kanon. ser att Ior Q.C. blir lite spelad. är ju långt ifrån borta i detta lopp.

ett lopp med många "1":or i raderna - alltid spännande.

ju mer jag tittar på startlistan ju fler streck kommer jag nog att ha. Nea_91 nämnde Pysen Eme. tycker jag är ett roligt drag. gör sällan dåliga lopp 10 plats-placeringar på 15 starter.

ThomasH
0

Själv så darrar inte jag och chansspikar Tranemo Raketen

brutalaccent
0

stick to it my friend. själv tycker jag att jag behöver minst 5 streck för att vara nöjd. önskar att man kunde vara lika säker på att hitta en bra spik eller 3. håhå

Tyfon
0

det e bara å spika Pyssen

Nitro
0

Klart Ozzy ska streckas. Sedan han leasades ut har han tänt till grymt mycket.

TravRichard
0

håller med Nea_91, Pysen Eme satt kvar med mycket krafter senaste V75 starten och är en riktig speedkula.

Tiger82
0

Vinnaren struken (Tranemo Raketen)

Harrygirl
0

Fan, tänkte att den skulle dra på sig massa streck … som chanslös. ;)

Tiger82
0

De jobbiga är att nu får vi aldrig se vem som fått rätt… Även fast jag vet att han skulle vunnit;)…

Bertil
0

12 Tranemo Raketen - STRUKEN

Bertil
0

Du hade aldrig fått rätt ändå…det finns så många dåliga förlorare i vår panel, så istället för klapp på axeln hade du fått…jamän X kördes ju fel…det blev ju startgalopp på en annars så fin Y….om bara Z gått utan skor…OCH bla bla bla

mvh
bertil

PS Jag skulle ha gratulerat eftersom jag vet att en häst inte kan göra nåt mer än att vinna :-)

Rickard07
0

Vaknat på fel sida idag Bertil eller? Haha.

ina-scot
0

Nä tror jag inte bara att ta åt sej, för den är KLOCKREN

ThomasH
0

Glee Face står ju mycket bra inne i klassen och nu när vinnaren, Tranemo Raketet är struken så vinner Takter med Luddes häst

Rickard07
0

#29, För lite startpoäng dock, det har betydelse.

ThomasH
0

Förstår inte, förklara? För lite startpoäng, men bäst inne i klassen

Rickard07
0

#31, Han ligger lååångt bak i turordningen, närmare bestämt 9/11, detta är ett KRAFTIGT minus då hästar som ligger 8-12 i turordningen mycket sällan vinner.

Exempel i helgen som var;
Giddman - 1a     25 ggr
Lovebite - 1a      15 ggr
Prestige - 4a       25 ggr
Slump? Knappast.

Man kan inte dra slutsatser på endast en omgång, men samma veva jämt. Oerhört sällan rank 8-12 vinner faktiskt.

Därav dunderavslag på betrodda hästar som;
Crowns Diamond, Nicholas Cake, Look Sun, Asterix Tooma, Glee Face, Hobgoblin Face.

Bara för jag glingar om detta nu är det väl en "undantagsomgång" denna vecka.

ThomasH
0

Ursäkta, detta tror jag inte ett dugg på, Statsik på detta vis är å ofta missvisande. Men, jag förstår inte hur en häst som står bäst inne i klassen kan han sämsta startpoängen. Startat för få gånger i Sverige eller?

Rickard07
0

#33, Behöver du heller inte göra, många som är kritiska, men kolla upp det själv då om du vill. Hör av dig när du hittar någon mycket lågt rankad i turordningen som vinner på V75 - det är mycket sällsynt! Finns ingen direkt orsak till varför jag skulle hitta på något sånt här, det är ju bara jag själv som förlorar på det i så fall.

Men som sagt, nu blir det väl festival för dessa när jag glingat ut det här också.

Antar du menar Crowns Diamond?
Det är inte så konstigt, han har inte tjänat några större summor/gått lika bra på sistone/varit ute i lopp med lägre prissummor än tidigare?
I detta fall är det väl så att det gått sämre ett tag.

Philip K. är streckvärd om man använder sig av lite statistik, lopp i kroppen och står bra till i turordningen, dock lite hårt inne på pengarna med det gör ofta Luddes hästar tycker jag?!

Samma veva med Reach U., 6 % är mumma! Med smygresa fäller den nog många - kanske alla.

ThomasH
0

Jag begriper att de kan vara lågt rankade för att det mest sprungit in småsummor på mindre banor, men tycker att detta inte borde gälla Glee Face, även om han bara verkar han startart på sin hemma bana

ThomasH
0

Men hur var det förra omgången, vilken turordning hade Presige och Giddeman?

Rickard07
0

Exakt hur startpoäng delas ut vet jag inte, det finns väl en viss tabell för det. Två oplacerade starter är ju inte speciellt bra, samtidgt som klassen i de två senaste löpen han har startat i (samma propp) inte verkar hålla så hög standard enligt poängskalan.

electra
0

Man räknar poängen i de fem senaste starterna, de som syns i raden alltså.

Dels får hästarna prestationspoäng efter placering:
1a: 200
2a: 100
3e:  65
4e:  25
5e:  15

Och sen får hästen 1 poäng för varje 100 SKr insprunget (också räknat på de fem sista starterna).

Alltså kan hästar som varit placerade i lopp med höga prispengar ha bättre poäng än t.ex den som vunnit sina sista fem starter men där förstapriset varit lågt.

Rickard07
0

#38, Där satt den - tack för info.

Tiger82
0

#26 Haha kanske ligger något i de där:)…

Travel
0

Självklart ligger det en del i det där, aldrig tänkt på det men ibland Richard så lyckas du faktiskt. Turordningen är ju en formrad som inte får negligeras (rättstavat?) eftersom man bara får mycket poäng om man vunnit eller ev varit tvåa (brukar så sällan inträffa med mina hästar :-)och om man sprungit med lopp med hög prissumma, vilket nästan alltid innebär tuffare motstånd.

Harrygirl
0

När jag ser den där statistiken med turordningen, då inser jag hur mkt jag hatar statistik. :)

Känns som det betyder nada i det enskilda loppet…jaja.

Travel
0

Form slår klass säger man ju och detta är ju verkligen ett formtal eftersom det är de senaste 5 starterna. Sedan måste man ju självklart kontrollera när dessa starter skedde. kan ju vara ett år gamla. Egentligen gör vi nog denna analys ändå när vi sitter framför datorn som snillen och jagar 7 rätt

Harrygirl
0

Japp, att gå efter turordningen för att kolla formen känns lite för enkelt. ;)

Nicklas
0

Bjuder på omgångens bästa spik: Glee Face

bästa hästen, väldigt bra form och tar troligen spets.

Nicklas
0

asterix tooma och hobgoblin face är också mycket tidiga på systemet.

Rickard och sin stattistik………..herregud!

beviserligen så fungerar ju inte startpoängen för att kolla hästens form när den ger avslag på hästar som asterix tooma och glee face. Dem har båda gått mycket bra och besitter väldigt fin form för tillfället.

TexasTour
0

Nu har väl inte Rickard hävdat att detta är det enda man skall gå efter, det är bara en parameter i mängden. Sedan finns det alltid undantag som bekräftra regeln.

Startpoängen ger en indikation på vilket motstånd en häst stött på i sina senaste starter, sedan måste man ju självklart ta i beaktning när starterna inträffade…form är ju en färskvara :-)

brutalaccent
0

mkt imponerande av Iro Q.C. ännu bättre än förra gången. tunga vägen även denna gången. tror att Tranemo R. hade fått det tufft i detta fält. sorry Thomas!

dödens och upp Revenues brorsa med hull o hår. se upp i framtiden!

Rickard07
0

Herregud och herregud Nicklas…

Dagens vinnare och deras placering i turordningen:

Go On Pale - 2a Rydans Cassandra - 7a! Glen Kronos - 1a Escupos Bitte - 3a Västerbo Traveller - 1a Ior Q.C - 1a Premier League - 5a

Visst, nu var det en som var efter rank 6….
Men på det hela taget, tre ettor, en tvåa och en trea.
Medel på 3…

Men visst, det är bara ni som förlorar på det om ni inte följer detta.

ThomasH
0

Och gjorde du det?

Rickard07
0

#50, Gjorde vad?

ThomasH
0

Följde detta och därmed hade 7 rätt?

Rickard07
0

Du idiotförklarar ju dig själv nu Thomas.
Bara för jag har en viss speldé kring detta med turordningen som jag hävdar är bra, är det ett garantisätt till att ha sju rätt?
Finns det ens sådana?
Men det var ju enkelt att välja bort vissa betrodda hästar tack vare detta som…

Crowns Diamond, Glee Face och Hobgoblin Face, och mig veterligen var ingen direkt nära seger?

ThomasH
0

Hävdar du att inte Glee Face var nära seger, slogs in på linjen, inte inte för en häst som var rankad som sist, eller var det var. Och jag är numera en idiot, trevigt uttryckt Rickard

Rickard07
0

Njae, slagen 500 kvar, kan fråga Janne som jag sa det till just 500 kvar (lite smått ironi). Segermarginalen blev 1.5 längd, är det att vara "med ända in på linjen"?
Dessutom är det inte lika nära seger eftersom hästen som vann var sp mycket bättre i och med deras olika positioner.

Rankad sist var den inte, hade med den på 7 på DD…
MEN spelar mindre roll vad dessa slutar om dem inte vinner, för det "hjälper" inte er att tycka statistiken är dålig då tvåor aldrig räknas där.

Ta inte allting så hårt, Thomas.

ThomasH
0

Nej, men ranken går ju upp nu på Glee Face, 2:a på V75, så den spelteori gör ju att du måste spela honom näst gång

Rickard07
0

Ja, jo nu får den ju ett uppskjut på poängfronten - men!
Går ur klassen, och en sjukt överskattad kusk, är inga plusfaktorer. Men den kan vara lite aktuell nästa gång, i synnehet då hästen som han blev slagen av är mycket kapabel och ligger kanske en, två klasser under hans kapacitet.