Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 489 ggr
ThomasH
0

V75-3 Åby 1/3-08

**

Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling. Auto.
1640:

**

1 Thai Tanic* - Goop B 40001 09,9a
2 Blue Chip Star* - Adielsson E 04300 11,5a
3 Golden Radio* - Mahony P 40200 12,9a
4 Present - Takter J 03402 11,5a
5 Fräkke Frederik* - Kjaersgaard P 4k003 11,2a
6 Finders Keepers - Svanstedt Å 32300 11,5a
7 Affe Fager - Lennartsson P 00400 12,5a
8 Glen Kronos - Kolgjini L 01520 11,5a
9 Ima Super Crown - Andersson P M22204 12,6a

Rickard07
0

Dunderspik Thai Tanic.
Såg lysande ut i sin årsdebut…
Mot 10 miljoners-klubben nu Thai!

Harry_Boy
0

Spets och slut, inte ens kul. Jag som inte ens gillar häst/kusk, men hur ska han torska. Det finns ju inte ens några motbud!!

Rickard07
0

Älskar Thai Tanic, blir en fröjd att se :)
1.34?

Harry_Boy
0

nja, eftersom jag inte tycker om hästen är min bild av den att han e vek och inte klarar av att göra nånting själv. bara vinner pliktskyldigt från spets mot skitgäng. Så fort han möter något bättre så slängs han ner på innerplan och slickar plankan. Sen har han haft tur ett par gånger och vunnit från tredje invändigt……..

Men som sagt ingen favorithäst, du kan säkert hitta lopp han gjort som varit bra och argumentera annurlunda. Men det här vinner han, pliktskyldigt från spets!!

Rickard07
0

#4, Det stämmer ju dock. Måste spara speeeeden. Men man blir inte tvåa i Elitloppet genom att vinna från spets mot skitgäng.

För övrigt, kul att se Fräkke Fredrik igen.

ThomasH
0

Det var länge sedan och vi vet ju vem som vann, och hur är hans form nu? Nej, jag håller med Harry Boy, jag gillar inte hästen och tycker att han bara kan smyga och vinna med lucka. Dock så möter han ju nu lämpligt motstånd och måste ju bara vinna, tyvärr.

Harrygirl
0

#5 Japp, Fräkke Freddan är en av mina favoritkusar. Mest på sitt utseende, men den var ju också riktigt bra en gång i tiden.

Harry_Boy
0

Jag visste att Elitloppet skulle komma upp, det gör det hos alla Conny nobell och TT älskare…… Dom var trea resp. fyra i mål, från innerspår…

Flört

Nicklas
0

men han blev ju inte 2.a via sin prestation i elitloppet, rickard,,,han blev 2.a pga hästar diskades.

Över 2140m hade jag spikat Glen Kronos, då plockar han nog ner en vek thai tanic,,,,,men över 1640m så går det troligen inte.

Fast det blir nog 2 hästar trots allt i loppet då Glen har gått bra och har fler lopp i kroppen än thai tanic som precis startats igång.

Rickard07
0

#9, Så überkorkad kommentar. Två hästar blev diskade, och? Fuskar man har man ju inte där att göra så?

Ser gärna att använder STOR BOKSTAV när det ska vara det också.

Harry_Boy
0

Det enda som skulle kunna sätta lite käppar i hjulet på TT är väl om Svanstedt trycker iväg Finders, men kan inte tänka mig att BG släpper så då kommer väl ingen av dom i mål.  Övriga gör sig ej besväret!!

För att vara i södra sverige och nästan i början på säsongen är det ett av de sämsta guldloppen på väldigt länge.

Nicklas
0

jaha, då var man korkad också? liten pojke med en stor käft…….

Rickard07
0

#11, Jo skulle vara det då…
#12, Det man inte har i armarna får man ha i truten.
Men du är tydligen inte läskunnig heller?
Jag kallar inte dig för korkad, kommentaren är korkad!

Harry_Boy
0

#10 Självklart har du rätt, men nu var dom med och loppet löptes som det gjordes. I MINA ÖGON hade TT aldrig varit 2:a i en elitloppsfinal om du tagit bort de diskade och kört med 2 andra mulor. JAG tycker inte ens han platsade i finalen.

Men det är mina åsikter. Jag tycker inte Vitryssland är bättre än Sverige i hockey heller…..

Nog om det, vi kommer säkert få anledning att diskutera TT och elitloppet om ett par månader. Detta vinner han plättlätt!

Rickard07
0

#14, Jo visst är det så. Men att han platsade i finalen tycker jag nog.

TexasTour
0

Faan det verkar som om jag är stenklar på lördag Skrattande

Mvh TT

TexasTour
0

Jag ändrar mig…tror nu att Åke hittar till ledningen då Present kan bli för svår för TT från start. Svanen är först fram för att överta tror jag. Björn klarade inte av att svara Present senast och får väl svårt den här gången också?

/TT

Kullgren
0

#17 Då får TT spara speeden och tar dom via OS

TexasTour
0

Inte omöjligt att det kan bli ett vinnande koncept men då får man inte låta Svanen pulla upp för mycket om han kommer till ledningen. För även Finders Keepers kan flytta på sig rejält om det behövs. Var en passiv styrning senast och tror att Åke laddar rejält den här gången då FK fått ett lopp i kroppen. Måste dock erkänna att TT såg mycket bra ut senast på Färjestad även om det loppet blev ett W.O. lopp.

Mvh TT

ronamic
0

Synd att inte Lovebite är med. Hade ju varit ett garanterat singelstreck då ;)

Rickard07
0

#20, Hehe…

nordinhanover
0

Kan vara värt att hålla i minnet att Thai Tanic inte tagit spets i något lopp de senaste två åren (kan ha missat något men jag tror inte det?). Jag tror inte att han gör det här heller. Present är för snabb och han i sin tur lär släppa till någon annan.

En 86-procentare med innerspår och liten chans på spets… Låter som en klockren gardering i mina öron. Finders Keepers barfota och till spets kanske? Gick bra i den mycket snabba avslutningen senast….lopp i kroppen nu.

Travel
0

Visst borde han vinna, men jag gillar inte heller hästen. För två år sedan satt jag på Stallbacken under jubileumspokalen och sa att det var ett så otroligt jämnt fält och alla utom TT kunde vinna. Jo och hur gick det han speedade ner samtliga och sprang väl 0,59.0 sisat 400 eller något :-)

Richard han var 4 i mål i elitloppet och hade aldrig vunnit om de andra inte varit med. Tycker jag, Jaggen var en fantastisk häst men leasingtagarna är fullständigt dumma i huvudet!!!

Jag garderar med Finders Keepers och Glen Kronos även om han troligtvis vinner

Travel
0

Jag garderade tillslut endast med glen kronos och det gick ju bra :-)