Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1043 ggr
ThomasH
0

V75-1 Åby 1/3-08

**

Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling.
2640:

**

1 Eiffel Tower - Sjunnesson J 40275 15,6
2 Coolman Crown - Heiskanen V 13241 13,6
3 Lindy Later - Adielsson E 00321 15,0
4 Nicolas Cake - Uhrberg T 2560d 14,1
5 Incredible Chic - Svanstedt Å 3dd26 15,4
6 Deli du Ling - Ingves P 00430 15,0
7 Crowns Diamond - Goop B 00503 14,9
8 Lovely Conch - Larsen Ö 34021 14,8
9 Brian Ås - Lindgren T 01525 14,2
10 Garland Kronos* - Kolgjini L 0121d 14,7
11 Mr McNally* - Jansson T 45053 14,5
12 Go on Pale - Takter J 12531 14,7

Rickard07
0

Coolman Crown känns som bästa hästen här. Men spåret? Komma hem ifrån Frankrike och bara vinna?
Kör han offensivt?

Lindy Later sitter i spets efter 100m? Lysande senast, tidig här.

Garland Kronos, rejäl kuse, bra spår i volten, kan kanske runda alla.

Go On Pale känner jag inget för direkt, men lär dra på sig en hel del streck, runder knappast alla va?

Lovely Counch är väl skrällen annars, speedig som få.

Nicholas Cake första starten i ny regi? Alltid intressant!

Harry_Boy
0

Eftersom jag inte ska spela på en hel vecka…. :-)

Så har man ju tid att analysera denna vecka, med tanke på övriga lopp blir det här ett saftigt garderingslopp. Förstastrecken är väl 2,3,4 Men Takter kan bli sådär skönt bortglömd med Go on Pale

Rickard07
0

#2, Skönt bortglömd? Blir väl säkert 35 %?

Harry_Boy
0

#3 tror du verkligen det?

CC borde ju bli en hyffsad stor favorit och inte är GOP andra strecket, borde inte vara det på läget. Under 20% borde han bli

Rickard07
0

#4, JA kanske det. Men tror inget på honom heller så..

Nicklas
0

Vet vad som brukar hända när Kari frå in nya hästar, passa nicolas cake som har ruggiga fartresurser,,,,,

Lindy later+garland kronos+Go On Pale är tidigast annars.

Rickard07
0

#6, Precis, kanonbra i två starter sen usla?

TexasTour
0

Att många hästar från mindre tränare får ett uppsving hos Lähdekorpi har en naturlig förklaring. Kari kör sina hästar i stora grupper och detta triggar tävlingsinstinkten i dem. Hästar som kommer från mindre tränare är inte vana vid detta och blir lite extra på tårna. Hannna kanske kan bekräfta eller dementera denna teori?

Rickard07
0

#8, Haha, ganska kul att du tilltalar Hanna med tre N… för att hon heter så på siten.
Sorry för OT.

TexasTour
0

Har suttit och special granskat nr 11 Mr McNally lite. Hästen har gjort en start i regi Dan-Åke Olsson efter 4 månaders vila. Hästen måste få mer än godkänt för den presationen då han fick knalla sista varvet som första häst i andraspår. Är inte så långt efter Baron Rols i mål som gick i ledningen. Om jag inte minns fel så var det lite snack från norrbaggarna rörande denna häst då den startade på Färjestad i höstas. Vet du något om denna häst Electra, du brukar ju ha järnkoll på norrmännen? Vilket löpningsförlopp trivs han med kontra vilket skall han inte ha? Barfota gynnad eller spelar det ingen roll? Tacksam för all info du kan ge mig!

Mvh TT

electra
0

#10 Mr. McNally var under sin tid i Norge en väldigt upphaussad häst och levde väl inte helt upp till förväntningarna att etablera sig i deras guldivision.
Han verkar dock gå från alla positioner, även om han verkar trivas bäst om han är "med där framme" från början. Har inte varit direkt startsnabb så spåret borde väl inte betyda så mycket. Han har vunnit från dödens, och det verkar som om han alltid går hela vägen in i mål. Han har dessutom, vid något tillfälle, vunnit på speed så det verkar som om hästen ändå är ganska allround.
Tidigare tränare har kört barfota runt om när det har gått.

TexasTour
0

Tack för infon Electra! Har du någon feeling åt något håll angående lördagens start?

electra
0

#12 Han är väl ruskigt svårbedömd? Han är van med byngliga utgångslägen, men jag tror det är första gången över distans längre än 2140m… Men är väl dessutom fortfarande gynnad av pisk. Så jo, han ska nog med om man tar några stycken tycker jag.

Flywithme
0

Är det fortfarande ingen som vet vad som hände med Nicolas Cake när han bara försvann från sin box….. Känns lite underligt eller?? Vi lär ju se på lördag om det fortfarande är samma häst..ha ha!!!

Rickard07
0

#14, Tänker samma sak, känns ju inte alltför betryggande att lira honom, hahaha.

Travel
0

Tony Mårtensson spelar 200:- vinnare på Go on Palewww.henketraining.se och eftersom han nu sexdubblat kapitalet sedan starten 24 Januari så är väl det ett bra omen.

Nitram
0

ja han är en imponerande tippare den där mårtensson

Travel
0

Han får lägga av med hockey nu verkar ju kunna det här med hästar!

Arthur_Dent
0

Han får lov att vänta med att ägna sig helt åt trav tills han spelat hem guldet åt LHC.

Rickard07
0

Sinnes!

Travel
0

Tack vare att jag rankade upp go on pale så satte jag sjuan igår inte så tokigt och 21000:- in på atg kontot synd att inte lass inspiration vunnit i sista bara då hade den ju gett rätt skapligt!

brutalaccent
0

ja, Lass I hade gett 57lax på 7:an.

lite tråkigt att han inte vann för din skull.

grattis till 7:an förresten.

continue
0

#21 Grattis! Själv fick jag bara 5 då jag sprack i andra på Söderqvist och i sista på Goop.

ina-scot
0

Snyggt TRAVEL bra flytt nu både hästar och tips kör hårt