Lite tävlingsregler för nya tävlande:
Alla som deltar har en pott på 3000 Kr. Gör ett system på valfritt antal rader genom att svara på detta inlägg. Glöm ej att skriva ner totalsumman för ditt system. Reserver får tas med, annars gäller turordningen.
Tävlingen avslutas den 23 september. Den som har mest kvar av sin pott när tävlingen är slut vinner.
Inlämning senast Lördag kl. 13.45. Alla inlämnade system får ändras innan inlämingstiden har gått ut.
Lycka till!
Mvh Ola
V75 1: 2
V75 2: 1,2,3,6,12
V75 3: 2
V75 4: 3,10,11,12
V75 5: 3,8,11
V75 6: 1,4
V75 7: 4,8
240 radetr / 120 kronor
Kassa efter Dagens spel : 2928 - 120 = 2808 :-
avd 1: 2.Adams Hall
avd 2: 6. Ninia De Mortree; 1.Shanaia Maid; 2.Ymers Amber;
3. Lass Finans; 8.Vanilla Sky; 12.Anna Woj
avd 3: 2.Conny Nobell
avd 4: 11.Decisive Dust
avd 5: 3.Proud Ås; 8.Global Hunt; 7.Beijing Man; 5.Min Narkissos
avd 6: 4.Emil Palema; 1.Colombian Necktie; 9.Udon Håleryd;
8.Victory d'Or; 7.Unikat; 5.Golden Viking; 6.Raenn
avd 7: 1.Säbyjäntan; 9.Carbonate; 5.Unbeatable Tea Light;
8.One Man Show; 7.Mack Mody
840r => 420kr
mvh
Bertil
1: 2 Adams Hall
2: 6 Ninia de Mortee
3: 2 Conny Nobell, 4 Citation
4: 3 Simb Lucill, 4 Nesmile Will, 11 Decisive Dust, 10 Frida KK
5: 8 Global Hunt, 3 proud Ås, 7 Bejing Man, 11 Hugg LLoyd, 5 Min Narkosisos
6: 4 Emil Palema, 6 Ränn, 7 Unikat, 1 Columbian Necktie
7: 8 One Man show, 1 Säbyjäntan, 7 Mack Mody, 5 Unbeteabletealight, 9 carbonate
800 rader 400 kronor. Kassa före 2844, efter 2444, innan vinsten

Kassa innan spel: 2820 kr
Kassa efter spel: 2532
1: 2 Adams Hall, 3 Harmonic Silvio, 7 Laritz Supergoal
2: 2 Ymers Amber, 3 Lass Finans, 6 Ninia de Mortee, 8 Vanilla Sky
3: 2 Conny Nobell
4: 3 Simb Lucill, 8 Chrissie Camto
5: 3 Proud Ås
6: 1 Columbian Necktie, 2 Scarly, 4 Emil Palema, 5 Golden Viking, 6 Ränn, 7 Unikat
7: 1 Säby Jäntan, 4 Allen All over, 5 Unbeteabletealight, 8 One Man Show
576 rader / 288 kr

Kassa före spel: 1828
Kassa efter spel: 1720
1) 2 Adams Hall, 5 Sundance Clover
2) 6 Ninia De Mortree reserv: 2 Ymers Amber
3) 2 Conny Nobell reserv: 4 Citation
4) 3 Simb Lucille, 8 Chrisie Camto, 11 Decisive Dust
5) 3 Proud Ås, 5 Min Narkissos, 7 Beijing Man, 8 Global Hunt
6) 1 Columbian Necktie, 4 Emil Palema, 7 Unikat
7) 1 Säby Jäntan, 5 Unbeatabletealight, 8 One Man Show
216 rader/ 108kr
Kassa innan spel: 3000 kr
Kassa efter spel: 2955 Kr
1: 2 Adams Hall, 3 Harmonic Silvio
2: 6 Ninia de Mortee
3: 2 Conny Nobell,
4: 3 Simb Lucill, 12 Västerbo Musclle, 10 Frida KK,
5: 6 Kingpin La marc, 8 Global Hunt, 3 proud Ås, 7 Bejing Man, 5 Min Narkosisos
6: 1 Columbian Necktie
7: 8 One Man show, 1 Säbyjäntan, 7 Mack Mody,
90 rader/ 45:-

1) 2,3,5
2)2,3,5,6,8
3)2
4)3
5)3,4,5,6,8
6) 1,2,4
7)1,8
450 Rader, 225 kr

Du lämande väl in den raden kaitsu, grattis!!!
Ola, lite hjälp kanske kan vara på sin plats inför summeringen :-))
2624 hade jag kvar spelade för 420 och vann 31 => 2235kr
mvh
Bertil

#9 Jodå… men det var på håret när det förbaskade ATG ska hålla på att strula! Var tvungen att snabbt sätta mig i bilen och köra till ombudet. Lämnade in med 2 minuter till godo..
Härlig början på semestern! Tack så mycket!
/mvh

Det blev 67835 friska in på kontot så räknat på summan jag hade kvar efter spel blir min nya pott 70367kr..
Verkligen trevligt Kaitsu!!!
Ett riktigt stort GRATTIS!!
Om det är OK för dig kaitsu, så vore det fint om Thomas kunde sätta en lite rubrik om detta i syfte att locka läsare till vårt fiiiiiiina forum :-)))
mvh
Bertil

#13 Tack så mycket Bertil! Självklart så kan Thomas sätta en rubrik om han vill.. Mig gör det absolut inget!
/mvh

Datum
Namn
Spelat för
Antal Rätt
Vinst
Saldo
8 Juli
Thomas
400
5
31
2475
8 Juli
Ola
225
6
1348
3913
8 Juli
Rickard
120
4
0
2808
8 Juli
Bertil
420
5
31
2235
8 Juli
Hafor
108
5
62
1782
8 Juli
Kaitsu
288
7
67835
70367
8 Juli
LarsM
45
5
93
3048
Det här kan ju bli en rolig tävling för dig kaitsu!
Grattis än en gång!
Kolla gärna så att jag räknat rätt!
Sorry, Ola!!!
Jag var lite ouppmärksam när det gäller ditt spel, men jag tyckser också att din rad är värd all beröm!!
mvh
Bertil
Detta var förbaske mig det bästa spel jag har sett på mycket länge . Att pricka 7 rätt på 288 kronor när det var någorlunda bra utdelning. Mycket snyggt Kaitsu. Nu måste vi andra skärpa till oss annars är tävlingen över

Ett stort grattis till Kaitsu och mycket snyggt spelat som flera redan påpekat. Det är roligt när det ger fin utdelning också.
Samtidigt måste jag också ge beröm till Ola för den superba idén med att ha en tipspott att använda efter egen skalle. Det gör det hela mycket mer intressant än att köra fasta 240 rader och mer anpassat till "verkligeheten" eftersom varje omgång är så olika. Dessutom betalar sig ett bra tips motsvarande det som verkligenheten ger, inte fiktiv poäng. Mycket bra tycker jag.
Jag ligger klart sist eftersom jag drog på så hårt i första omgången, men det spelar ingen roll. Jag får sätta en sjua med ännu högre utdelning helt enkelt :-)
Härlig inspiration för fortsättningen!

Tack än en gång vänner! Ja det kändes riktigt skönt att återigen få sätta 7:an, särskilt när det gav någorlunda bra utdelning.. Håller med dig Hafor om att idéen Ola kom på var riktigt bra då det är mer relaterat till verkligheten och till sitt eget spel.
Tävlingen är långt ifrån över Thomas, än kan ni komma ikapp.. *ler* Jag menar om vi alla fortsätter att bolla idéer här så kommer vi snart att sätta 7:an igen.. Kanske redan nästa lördag! Jag vet att jag banne mig ska försöka så ingen av er kommer ikapp mig! 
Ps. Jag såg inte loppen själv.. så jag undrar hur långt efter nr 7 Laritz Goal var i första avdelningen?
/mvh
Grattis Kaitsu, snygg rad(gillar spiken på Proud Ås) och i mina ögon en väldigt bra utdelning på en inte allt för svår omgång.
Ny tag inför nästa omgång…..

#19 Och vi kommer göra allt för springa om dig Kaitsu ;-)
Harmonic Silvio var helt överlägsen i V75-1 (6 längder) även om Laritz Supergoal spurtade klart godkänt till andra pris.
Däremot kan du skicka en tacksamhetens tanke till Peter Ingves som lyckades sätta dit 8 Vanilla Sky med minsta möjliga marginal mot 1 Shania Maid.
Liksom Dan Widergren (borde ha vunnit med bättre styrning i spets) som öppnade luckan i god tid för Ulf Ohlsson (vinnarhålet) och 3 Proud Ås i V75-5.

#20 Tack Lars! Jag försöker som oftast hitta en häst som inte "alla" andra spikar och har hållt ett öga på Proud Ås. Den gjorde mig inte besviken trots att det som hafor säger var med lite flyt som den nu vann.
#21 Haha.. Självklart! Det är det som är det roliga! Jag har sett att vissa av er spelar bolagssystem här. Finns det kanske en möjlighet att hoppa på senare i höst?
Inte för att du inte är välkommen, men vi är fem i bolaget "hafors kameler" och visst kan vi överväga att bli 6st. Men roligare vore om det blev ett bolag till som tampades här på TIF. Du, Lars, Ola, Rickard och kanske en till vore nog så stark utmanare till vårt "klisterlag" :-)))).
OM det inte funkar, så ska vi givitvis överväga om att utöka vårt deltagarantal, men det är inte bara jag som "dissajdar".
mvh
Bertil

#23 Ingen fara Bertil.. Jag var bara nyfiken. Klart att man kanske skulle kunna starta upp ett till bolag om intresse finnes. Kan ju höra sig för till hösten?
mvh
Grattis Kaitsu..
Jag var den ende som inte vann något denna vecka….
Inte så bra men som sagt var jag inte hemma så hade inte så stor möjlighet att läsa på loppen osv.
Fast eftersom jag har varit lite spargris har jag ju kvar en del ändå 
Grattis Kaitsu..
Inte så bra men som sagt var jag inte hemma så hade inte så stor möjlighet att läsa på loppen osv.
Grattis Kaitsu..
Oj ber så hemskt mkt om ursäkt, var ej meningen med trippelpost .

#25 Tack Rickard..
#24 Kaitsu, jag är gärna med på ett bolag till eller hoppar in på det gamla när/om tillfälle ges…..
För övrigt så tror jag att vi skulle matcha det gamla TIF-gänget rejält i en V75 duell ;o)… du Kaitsu är het som ett strykjärn och Ola har för det mesta stenkoll, Rickard tror jag har mörkat sin form,,, så varför inte!?!?!?
LarsM har exakt rätt, synd bara att han avslöjade mig.
Jag har mörkat min form men nu på lördag visar jag den.
Hmm ni pratar om bolagsspel, jag skulle gärna vilja vara med men min ålder stoppar mig ganska mycket. Jag är ju bara 15 år.. Men hoppas inte nu att ni skiter i mig / ignorerar mig / tar bort mig(om det går) från forumet.
Vad jag sett spelar Hafors Kameler för ca 100 :- kronor var i
veckan, och eftersom att min inkomst är barnbidragte ( 1000:- )
Så kan jag int lägga 400 på trav, varken får eller vill.
Men om det rör sig om mindre summor så kanske. Skulle väldigt gärna vilja vara med. Är väldigt ledsen om jag skulle förstöra för LarsM , Ola och Kaitsu så att de ej kan ha ett bolag.
Jag ber om ursäkt ochså i fall ni arg på mig nu om ni inte tycker att jag platsar här. Men jag älskar ju travet , läser om travet kanske 1 h om dagen och tycker det är jättekul att vara emd i ett forum där man kan diskutera och tävla.
Jag vet ej om det finns ngn åldersgräns på detta Forum men om jag skulle bli kickad så vill jag bara be om ursäkt att jag la mig i eran diskussion här på TIF. Och önska er lycka till med travet i fortsättningen.
Förlåt MVH Rickard Hansson 
Klart att du platsar här, vi har inga åldergränser. Oavsett ålder så platser all på TIF som gillar trav och jag ser fram emot dina diskussioner i forsättningen också.
mvh/Thomas
Tack vad skönt….
Hopaps flera tyscker så.

#30 Tror också vi kan ge det "gamla" gänget en bra match. Ja du är ju inte så tokig själv i dina tips. Är ofta rätt ute! Men vi kan ju fundera lite och se om intresse finns så kanske vi kan starta upp ett bolag.
#31 Klart du ska stanna kvar här Rickard. Tror ingen unnar dig det! Jag är själv "bara" 25 år så..
Jag har heller ingen tanke på att lira för några större summor i exempelvis ett eventuellt bolag, utan det räcker med en mindre peng. Som du såg så kan man ju sätta 7 rätt på 576 rader / 288 kr! Gäller bara att man är rätt ute..
/mvh
# 34 Tack…. jo de har du rätt i.