Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 399 ggr
Bertil
0

V75-4 Mantorp 8/3/08

Lopp 7. V75-4. V3-2. Tvilling. Auto **2140:
**1 Carmel* - Kihlström Ö 3k112 16,6a
2 Pommard - Svanstedt Å 5d1d3 14,7a
3 Jimas Kjoseph - Kontio J 11111 14,9a
4 Finish Flyer - Takter J 1d112 13,5a
5 King of Spader - Goop B k1111 13,9a
6 Asterix Tooma - Uhrberg T 06132 14,9a
7 Roquefort - Eriksson S 65304 16,5
8 Nightrider On - Ohlsson U 13321 15,5
9 Decarone - Eriksson H 21462 15,5
10 Big River Supreme - Witasp L 1d315 15,4a
11 Dame Orly - Adielsson E 22112 13,5a
12 Solitary Man - Lennartsson P d202d 16,1a

Rickard07
0

King of Spader var bättre än många tror senast. 15.5 över 2140m volt är mycket bra i sin fjärde start, i synnerhet då han inte var som bäst. Krossar allt igen - troligen.

brutalaccent
0

tycker att Jimas K har visat upp sig från sin bästa sida sedan han började. frågan är bara vem som blir favorit. Björn eller Jorma. får ju inte glömma att Jorma varit o laddat batterierna. nog sugen på att vinna i helg och detta måste vara hans bästa chans under dagen.

men visst var man imponerad av King of Spader. ett två hästars lopp kanske??

Rickard07
0

King of Spader tror jag är 100m bättre än alla här. Har ju stuckit ut hakan riktigt rejält och sagt att han vinner Sprinklermästaren… då bör man räcka långt här.

brutalaccent
0

javisst, men man får även ta med i beräkningen att hästen endast har gått 4 starter i livet. nu är det finaler på V75.

skrämmer iaf mig lite…

Decarone kanske är en smällkaramell, bra smygläge om det blir körning i början av loppet. utmanade ju King of Spader i förra loppet. platschans som ger bra odds iaf, bara Hockey sparar speeden på sin häst.

ThomasH
0

Å, glöm inte mäktig imponerade obesegrade Jimas Kjoseph

Rickard07
0

#4, Fattar inte hur du tänker när du säger att Decarone kan vara en smällkaramell då han fick det ULTIMATA loppet senast och kunde inte rå på King of Spader, bättre lopp än vad han fick då går inte att få. Visst, smällkaramell OM King of Spader är sjuk, men så kan man knappast resonera.

#5, King of Spader har imponerade 25 ggr mer än honom dock.

brutalaccent
0

lilla Rickard - orka inte ens.

prestationerna som Jimas och King of Spader har gjort kan då inte jag skilja så mkt på. i mina ögon sett iaf - så det får ju stå för mig.
Visst fick Decarone ett perfekt lopp sist och han var inte så långt i från att ta ner King of Spader. hade ju höre fart över mål. men visst gjorde King of Spader ett fint lopp, fick det ju rätt så tungt första 500m innan han fick överta och strypa tempor lite grann.

det enda jag inte kan läsa i detta lopp är vem som är snabbast iväg och får spets.
Pommard hyfsat snabb ut 12,6/500 från spår 3
Finish Flyer kan o flytta på sig 13,6/500m 13,0/1k efter elakt tryck av Westside Photo - zpits och slut senast på V7

Rickard07
0

#7, Strypa tempot? Jo tjena, 15.8 på varvet i klass 3 i volt är ju VÄLDIGT långsamt.

Kvittar vem som får spets, efter 400m sitter Goop där.

brutalaccent
0

#8 men läs vad jag skriver ordagrant. jag skrev att han fick ett tungt lopp första 500 och att han fick strypa tempot LITE GRANN! inget konstigt med det.

som sagt, ser han inte som stenklar i detta lopp. men säger inte heller att han är utesluten. tycker det finns några som skall med på lappen, eftersom det är lite svårt att se hur loppet kommer att köras.

om jag skall vara ärlig så ser jag Finish Flyer som mitt första streck i detta lopp. men det hinner säkert ändras under veckan.

Rickard07
0

#9, Men läs på!

Tempo:

första 500 1.16.3 (2 Pommard),
1000 1.15.8 (5 King of Spader)

Kan man läsa på travsport och behöver inget lopparkiv till det.
Alltså ÖKAR han tempot efter 500m, så läs på!

koljonen
0

i 3 avdelningar skriker du ut att en häst fått drömloppet, ultimata loppet osv. Men eftersom det händer så är det ju fullt möjligt att det händer denna gång oxå. Vore allt så enkelt som man tror så skulle inga miljoner delas ut på v75.

Sen att det skiljer 1huvud mellan Spader och decarone är inte direkt att kunna säga att decarone inte kunde rå på spader.

brutalaccent
0

jupp! fel av mig, läste inte vad som stog det första 500m, jag utgick ifrån att det vart högre tempo eftersom han fick vandra större delarna av första halvan i 3:e spår.

tack för tipset om Travsport.se - men det är ju även där jag får mina tidsnoteringar. så det visste jag redan! -:)
men nu kanske alla aldra o ser att det finns bra stats där.

Rickard07
0

#11, Mjo men nu får han int egärna samma lopp ifrån det utgångsläget.

#12, Luuuugnt!

ZenoX
0

Står mellan Jimas Kjoseph och King Of Spader båda har varit övertygande på slutet.

Fredrik_
0

JA läs på loppet lyd travkingen rickards råd det är ett tips från mig med…Skall det bli pengar skall King Of Spader losa-..-……--.-..-

Här spikas inte

TexasTour
0

#7 Håller med dig i att spetsstriden är lite intressant och kanske nycklen till detta lopp. I mina ögon är någon av följande tre hästar den troliga ledaren in i första kurvan.

1. Finnish Flyer, har bevisat sin startsnabbhet och är definitivt en av dem som räknas från början. Är dock inte helt övertygad om att Johnny väljer att svara ledningen om någon av de två stora ställer frågan.

2. Jimas Kjoseph, har inte haft framspår bakom bilen men jag har för mig att jag läst i någon intervju att Manred Baumann beklagat sig över bakspåret han hade senast då hästen är mycket vass ut. Har jag drömt detta eller? Kan någon bekräfta eller dementera?

3. King of Spader, har inte heller han haft framspår i auto men om jag kan bedömma hästar rätt så bestitter den här hästen enorm startsnabbhet. Han har å andra sidan sämsta spåret av de nämnda hästarna och det är alltid svårt att ta en längd på invändiga hästar som kan öppna.

I dagsläget så tror jag mest på King Of Spader då jag tycker att det är den typen av häst som bara "följer" bilen från början. Dock kan det kosta för mycket att ta sig till pik och Jimas Kjoseph's löpskall skall inte underskattas. Det känns som ett bra lås med dessa två, eller?

Mvh TT

nordinhanover
0

Vill man gå utanför de mest givna så kan man kika på Solitary Man. Heroisk från dödens näst senast, inte speciellt stort slagen av Jimas Kjoseph som fått ett betydligt bättre lopp. Galopperade bort segern på Solvalla senast. Säkerligen mycket mycket lite streckad den här gången.

Nicklas
0

Finish flyer får loppet när de andra 2 dödar varandra.

Sveriges bästa kusk bara lättar på tömarna in mot uploppet och sedan är saken klar.

Femvinnarefemplats
0

Tack nordinhanover för att du fick upp mina ögon för Solitary Man!