Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 416 ggr
Fredrik_
0

Reflektioner Mantorp.

Goopen visade att form slår klass.
Trötta ston mot en ung vessla som spritter i ledningen.
Kollektivet gick på rutin medans de som var smarta spelade på form och Goop…Fama körde för optimistiskt i dödens årsdebut sto. Uhrberg kör som en sopa om han ej sitter bakom läders hästar.

Livi Barcelona FORTSÄTTER sätta grillor i mig. Qua Tappstart hade lite probelm med aktionen i starten. Thomas var fräck styrde på. Häst i fin författnig.

Guld Veckans Clue…
S Ray Struken sabbade min analys av loppet. Sen diskuterade jag och Micce fram oss till Triton Sund eller Acclaim. Eftersom jag aldrig gillat lusen Lovebite fick den ej plats på min kupong.
Örjan tempobedömmarnas mästare när han har något köra med och styr upp i dödens. Finns bara en Örjan i mina blå. Sen att jag hade ett hyfsat spel på denna färgar ej mina ord. Örjan ÄR Örjan bara.

Carmel en häst se upp med….
King Of Spader fick ju ett kanonlopp denna vill jag se mera av innnan det är ngn stjärna. Vinna i mediokra gäng , sen kommer han ut och får möta en Örjan i sulkyn . Som Jorma helt idiotiskt kör slut på sin Joseph. Synd för Manfredd att Jorma ej hade taktkänsla, men VEM vet Björn Rosenström kanske skriver en låt om Jorma…
MAN UNDRAR JU med om han får köra mera åt Nurmos efter denna styrning FRÅGORNA är många efter detta lopp.

SOM sagt Carmel gott folk lägg dennes namn på minnet öppnade 500 på 08…Goopen satt i 2 ytter  inte nes 3 a efter detta lopp OCH jag kan garantera den var ej sjuk! Vann på 15,1 gott gåendes.

Detta lopp är ej mycket att kommentera tycker jag Rrik slinker loss från 3 inner vinner på ett enkelt sätt…

Återigen fick vi BEMÖTA mannen med den mest konstiga form på hästar i Sverige enligt mig.  Jag vinner i spets skanderades det ut i medierna. Skrämsel propaganda ?
Vart synad av Min Snarkissos .
Takter visade igen att han är en kuskvirituose till skillnad från många blynävar som huserar på Sveriges banor. Styrde upp i dödens reglerade Ludde på Örjan maner.
Goopen serverade Staro Allentown ett kanonlopp en visslande avslutning…..
Lägg på näthinnan Staro Allentown går BARA BARFOTA. Sparades nog på Valla senast när den hade skor.
Frickens vingel på v75 fotsätter, Master Växus smörresa blek 4a.

Ludde visade igen att HAN är en mästare på att trycka av spritza upp hästarna första 1000. Drog i ett jämnt tempo sen visade igen Jonny ATT Ingen slår han och Örjan i taktik.

Tempo: första 500 1.10.5 (4 Paul November), 1000 1.14.5 (4 Paul November) .
Ludde körde återigen loppet i halsen på Jonny…

Dagens prestationer .
Örjan  Matchvinnare i mina ögon.
Jonny klar 2a.

Det visar sig att det skall vara kuskarna man spelar mera på än hästarna tydligen. Erik Slinker loss från 3 inner efter en perfekt styrning. Gopp vinner från spets i ett trött stolopp med mer pengar (på hästarna) än kvalite denna lördag.
Livi Barcelona verkar vara i fin författning, när Thomas Johansson kan vinna från spår 12 i en final…

Hästar se upp med :
Acclaim har den månne presterat dagens bästa datum ?
Quarchio kan ej ha varit i bra författning vila eller revhajjsbassängen hos Svanen ?
Salma bara dålig bättre nästa start ?
Fortune Acess stinglös idag ? Form tapp ?

Hästar passa:
Maid For Tag kortare distanser ?

D OLSSON på V 75 är som fricken ungefär fast Daniel är ngt offensivare…Till skillnad på fricken han har ej så mycket att åka med så han får smyga. Men de har en sak gemensamt när slipstenen dras åt är de inget att hålla i handen. De vinner på Gävle Romme .

MVH Fredda.

papa-bear
0

Skall bli kul att se vad Nybrink skriver om sina favoritfall.

Fredrik_
0

Har läst aftonbladet nu och Nybrik och jag är väl rätt övverens om det mesta…

Mvh FredrikJ