Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 377 ggr
ThomasH
0

V75-1 Romme 22/3-08

**

Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling.
2640:

**

1 M.T.Big Business - Brandt K 03361 15,1
2 Karl Johan Palema - Lång G 72315 16,7
3 Pajazzo - Partanen J 14531 15,9
4 Nightrider On - Kontio J 33210 15,5
5 Ozzy Osbourne - Kihlström Ö 01116 17,0
6 Simb Sneaker - Takter J 40321 16,2
7 Nelle Chip - Ulriksson M 21225 16,4
8 Coktail Zon - Westholm J 12022 15,7
9 Sharp Launcher - Frick K 13001 15,8
10 Storbjörnen - Goop B 40422 15,4
11 Decarone - Eriksson H 14626 15,5
12 Victory Hill - Malmqvist R 14523 14,6

brutalaccent
0

Coktail Zon gjorde ett riktigt fint lopp senast på Valla. kommer att vara mitt första streck i detta lopp.

ThomasH
0

Nightrider On är nästa lika bra som som stallkamraten Carmel som imponerad stort senast och kan vara en sund spik

brutalaccent
0

gjorde det riktigt bra näst senast. annat motstånd nu Thomas!!

men om Takter kommer till spets med Simb S så blir han svår att ta ner. tufft!

Coktail avslutar och sticker nosen först. -;)

ThomasH
0

Ja, tycker nog inte att stallkamraten Carmel, som tog kungahjälmen av King Of Spader var ett dåligt motstånd, inte heller. Då som nu är det en mera passande distans.

brutalaccent
0

menade att det var lite vassare motstånd i föra löpet.-:)

ZenoX
0

Jag tycker att ni har glömt en häst här

M.T.Big Business är en mycket fin häst när den fungerar. Är ju lite osäker klarar den av starten så kan det vara en mycket bra chans. Vet inte så mycket om startsnabbheten nån som vet?

Nitro
0

Ozzy vinner ju.

ThomasH
0

Jag har nog ändrat mig. Simb Sneaker är kraftigt distansgynnad och står ju helt perfekt inne i loppet med 1000 kronors marginal. Jag spikar!

Niklas74
0

Svat till ZenoX

Säger så här M.T.Big Business tar ledningen från innerspår om Kjelle Brandt vill. Om han sen vill köra i ledningen är en annan fråga.

Men du har rätt i att det är en riktigt fin häst när han är fräsch och fungerar.

nordinhanover
0

Nightrider On var inte bra senast, även om loppet blev tufft. Han fick trots allt en ganska perfekt resa. Decarone var betydligt bättre, gick med full fart över mål efter strul och trötta ryggar. Ozzy Osbourne är fin och gick kanonfint efter mardrömslopp på Åby. Men kolla på hans voltstartsstatistik. INTE bra. Det luktar stor galopprisk.

Jag tycker att Storbjörnen gått några riktigt fina lopp efter vilan, verkar ha hittat en ny växel. Har lite feeling för honom här, trots bakspåret.

Nitro
0

#10 Ozzy har blivit lite av en ny häst sedan Jenny leasade ut honom. Jag tror han fixar voltningen.

Nicklas
0

spets och slut på SImb Sneaker, borde vara toppchans……

främst M.T Big Business och ozzy mot,,,,,,

Kullgren
0

Elfte spåret är inte roligt, men med överpace så borde chansen finnas, Decarone

ZenoX
0

#9 håller med dig. jag tror faktiskt han släpper spets¨på denna distansen och får en fin invändig resa.

nordinhanover
0

Det snackas mycket om Simb Sneaker, men jag kollade lopparkiv och kunde konstatera att han tagit spets EN gång de senaste tretton månaderna. Den enda gången han haft springspår blev han hängande (låt vara efter att Takter prickat starten ganska dåligt).

Utifrån vad jag sett i arkivet kan jag faktiskt inte förstå att han blir så stor favorit. Han verkar vara en jämn och stabil och spurtstark häst, som är beroende av att få spara spurten. Senast såg han ju jättefin ut men då var det efter en smörresa i ett ganska billigt lopp.

brutalaccent
0

ja! han är enligt mig en av några i dett lopp.  har ju seglat upp till storfavorit i detta lopp (72%) vilket är alldeles för stor favorit.

ThomasH
0

Tror att det bygger på distansen och att han står bäst inne i loppet