Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 265 ggr
Bertil
0

V75-3 Eskilstuna 5/4/08

**Lopp 6. V75-3 V5-5 V3-1 Tvilling.
**Auto **2140:
**1 Giant Superman - Larsson F B 21134 10,4a
2 Lugdunum* - Lindblom Å 11121 12,3a
3 Fabrice Axe* - Raffin E 03111 13,1a
4 Acclaim - Eriksson H 12401 11,5a
5 Adams Hall - Takter J 00121 10,2a
6 Colombian Necktie - Uhrberg T 62020 11,3a
7 Jetstile* - Gundersen G V 21415 11,1a
8 Torvald Palema - Adielsson E 21110 11,1a
9 Triton Sund - Kihlström Ö 61213 11,7a
10 Hamble Crown* - Goop B 2dd1d 11,7a

ThomasH
0

Adams Hall med Takter är mycket intressant. Varför ställer Acclaim upp igen? Annars så kommer nog Triton Sund att vinna om inte Lugdunum* är på det goda humöret. Colombian Necktie har alltid sprungit som bäst med Uhrberg och bör kanske vinna detta

Bertil
0

Acclaims start känns lite märklig…

Giant Superman trodde jag mkt på senast och jag varnar igen

mvh
Bertil

Rickard07
0

Hamble Crown är förstabudet alla dar i veckan.

[JAG_DE_BELLOUET]
0

Utmärkt matchning av Hockey, redan i finalen borgar för snäll resa för att putsa till formen inför finalen.

Kul lopp men usch vad jag avskyr open stretch…

continue
0

Adams Hall vinner plättlätt!

brutalaccent
0

måste verkligen säga det, men denna omgång ser betydligt roligare ut än den som Jägers bjöd på i lördags. jag  blev som glad när jag såg varje lopp. mkt bra spelvärde rakt igenom.

Rickard, en platschans som i lördags. om han inte galopperat.

ina-scot
0

NR 3 FABRICE AXE är väl snabbast ut (var kvick ut tidigare hos Tomas J)kusken orutinerad svara allt kanske,skulle gynna GIANT SUPERMANN som är gynnad av open strech.+ADAMS HALL grym senast,roligt lopp

[TigerliljaLW]
0

tror på nr5

Bertil
0

Kul att du kommenterar…och visst blir Adams Hall, med rätta,en av favoriterna

[JAG_DE_BELLOUET]
0

Hur kommer loppet köras?

Håller FBL spitz när 7&8 kommer? Isåfall sitter Örjan på leken, om inte sitter plötsligt FBL på leken om inte Torvald kommer före Jetstile för den kommer garantera släppa till stallkamraten?

ThomasH
0

Vi ska minnas vilken långspurt Triton Sund levererade senast och jag är nästa övertygad om att Örjan kommer komma ångande i sista kurvan och denna gång hinner han fram.

[JAG_DE_BELLOUET]
0

#11 Men med OS är det ännu svårare att ta något bakifrån…

Jokkmoks_Jokke
0

BUBBLARE Lugudum. PÅ Dem åke….Lindblom ASSÅ.

Rickard07
0

#12, Njae, men det blir svårare att vinna pga att OS-hästen får ett bättre löp. Men det är inte svårare att TA något bakifrån för det.

Roberto
0

Jag tror att Hockey mest är ute för att ge Acclaim ett preparelopp innan finalen så hästen inte rostar igen behöver ju inte ge allt då hästen redan är klar.

Tiger82
0

Håller med Thomas, Örjan ser till att Triton hinner fram denna gång

Jokkmoks_Jokke
0

När det är os är det svårare ta bakifrån om du ej har en sylvass spurt eller en ruskigt stark  häst som leder med  halva upploppet redan. Har sett många lopp på pajasbanan Åby där bakspåren ej har chans på platser när himmlen öppnar sig för de innersta..-.-.-.

Rickard07
0

Pajasbanan? Du menar Sveriges bästa…

brutalaccent
0

GiSu kan mkt väl ta en finalplats och sedan glida med till en Finalseger. undra om han har fart noig avv vinna detta lopp från rygg ledaren??

Nicklas
0

haha, Hamble Corwn är självklart sistahästen i loppet, går knappast att motivera som en tipsetta i loppet, löjligt :)

pajasbana = bana med open stretch, alla vet det!  svagare och sämre hästar får chanser att vinna via en lucka som de egentligen inte ska få. Många gånger omöjligt att vinna från bakspår, svårare än tidigare.

Giant Superman blir mycket intressant med ännu ett lopp till i kroppen, behöver troligen 1-2 till för toppform, men behöver kanske inte toppform för att vinna från vinnarhålet/spets här????

Adams Hall med Takter är hyperintressant också, kanske först framme och övertar spets ifall Fabrice Axe snuvar Giant Superman på spets?

Triton Sund går att välja bort direkt pga läget och motstånd, hamnar antingen sist eller 3.e/4.e invändigt beroende på ryggen han väljer, sedan är han totalt chanslös. Hade varit spikalternativ med spår 2-5 annars tycker jag.

Rickard07
0

Mycket som är löjligt.

Bertil
0

JA!!!

Bertil
0

Tror att Giant har en mkt god chans här.

Vi ska inte glömma Torvald. Om han inte stryks, så lär han inte prestera som senast. Med sin snabbhet kan Erik nästa välja vilken position som helst…och varför inte andra par invändigt???

mvh
Bertil

Arthur_Dent
0

Aclaim startade ju även ifjol i ett försök efter att han kvalificerat sig för finalen. Vann även det försöket om jag inte minns fel.

Intressant vore att höra Örjans resonemang kring val av häst.

Rickard07
0

#24, Örjan valde att köra Jaded före Colombian Necktie i det förra loppet och det betyder att han har gjort sitt val för i år enligt Walmann och därmed kommer han aldrig köra Colombian.

koljonen
0

Acclaim och Adams Hall räcker i detta lopp. Eller så streckar man hela fältet.

hubbas
0

Triton Sund gjorde sitt livs lopp senast och hade säkert vunnit utan positionproblem( Aclaim plockadener Finders Keepers). Travade 1,11,2,sista 700, gick oerhört fort upploppet ner som trea från häxläge (spår åtta bakom bilen). Ryggar nu Giant Superman(Kihlström kan inte ta rygg på Lugdunum) och chansar från start. Det löser sig om Örjan hittar ut

//Hubbas

ina-scot
0

Ska bli kul att se hur ÅKE LINDBLOM gör i starten  med LUGDENUM går han ända fram så är det garanti galopp,släpper han en längd så är det väl omstart

Travel
0

Tror att Giant Superman har toppchans. Tror inte ett dugg på Torvald eftersom han är en vek häst (enligt mig) Colombian Necktie blir farlig tror jag. Men jag har ju haft fel förr :-)

Rickard07
0

#29, Hur kan du då tro så mycket på G.S? Inte visat något sv värde ännu.

[JAG_DE_BELLOUET]
0

Jag lirade Supermannen till 7ggr tidigt i morse;)

Får ett perfekt lopp här och formen är på väg rakt upp!

Nicklas
0

Giant superman visade inget av värde i början av förra året heller,,,,han behöver ju sina lopp för att komma igång. Nu drar dem skorna och jag tror som sagt innan att Superman har en väldigt fin segerchans.

Adams hall och colombian necktie mot……..

ThomasH
0

Personligen tror jag att Giant Supeman är mer eller mindre slut som elithäst och tror inte att han kvalificerar sig till Olympiatravet. Jag sätter en slant på Triton Sund som tar med sig Colombian Necktie till finalen

[JAG_DE_BELLOUET]
0

Men vem ÄR elithäst i fältet då? Giant Superman vann ett par storlopp förra året, vad har löss som Adams Hall och Torvald Palema visat egentligen???

ThomasH
0

Förvisso, jag har bara en känsla av att 9:e-åriga Giant Superman inte är hungrig längre, tycker att han behöver perfekta lopp i ryggar numera för att räcka till. Jag tror inte vi får se honom i Olympiatravet detta år

[JAG_DE_BELLOUET]
0

Men spets eller Open Stretch är nog det som behövs det har du rätt i;)))

Hannna
0

Åke visade var skåpet ska stå!

Så läcker han var.

[JAG_DE_BELLOUET]
0

#37 Ja det är bara att hålla med, den var grymt bra idag, det lär komma mera från den kusen!

ina-scot
0

#7 klockren annalys

ADAMS HALL måste bli favorit i finalen med spår 1-5 oj oj oj vilken uppvisning,  kusk+idag

Rickard07
0

#39, Kan han verkligen bli favvo i finalen? Det är jag högst tveksam till trots allt.

ThomasH
0

Tror nog att Opal Viking blir favorit

Rickard07
0

#41, Japp om bra spår, bara att tacka.

Travel
0

giant hade halsinfektion så jag tror inte han är slut ännu iaf.

Adams Hall var grym men jag hoppas att Opalens framgångssaga fortsätter i finalen!

Rickard07
0

#43, Alltid är det nåt…

TexasTour
0

En varningen klocka rörande Opal Viking. Jag såg honom på plats nere i Nice och aktionen lämnade många frågetecken, är hästen verkligen helt fräch? Anders L hävdade att hästen visade hälta innan start. Loppet där nere skall man förresten ta med en nypa salt, motståndet höll silverdivisionsklass och det var ytterst lättförtjänta pengar för Herr Enqvist! Jag tror att han kan vara en "favorit" i fara i finalen. Nu har han ju hunnit göra en start emellan och förhoppningsvis har Nisse fått ordning på honom. För mig är Adams Hall och Kito Du Vivier första strecken. Sedan är frågan kan Ludde lyckas med en taktisk styrning till?

Travel
0

#44 så där lät du i början av förra året också :-) Jag tror inte han upprepepar förra årets prestationer eftersom han ändå är ett år äldre men jag tror också att han som vanligt blir underskattad och alltid uträknad. Halsinfektioner har hästar ibland även de bättre Richard inget att göra.

Rickard07
0

#45, Favorit i fara är ju bara förnamnet.

#46, Jaopp, men blir mycket förvånad om han vinner något stort lopp i år.