Stam, vet ni någonting?
Tänkte höra om ni vet någonting om:
Hingstar:
- Firm Tribute, f. 1985, d. 2001
och hans pappa
- Hercules Hanover, f. 1962, d. ?
Sto:
- Cimetta Heats, f. 1971, d. 1996
Har ni avkommor till dem? Vet ni något speciellt om dem? :)
Edit: Hercules Hanover är inte Firm Tributes pappa kom jag på nu.. ^^ Blev lite fel där.. =)

Det är rätt mkt före min tid men jag tror att Hercules Hanover importerades till Sverige av Åbytränaren Stig Linhardt i mitten av 1960-talet. Blev väl aldrig en stjärna i Sverige men deltog bl.a. i Färjestads jubileumslopp om jag inte har fel. Finns förhoppningsvis nån härinne som vet bättre än jag.
Stoet du frågar efter, är det Cimetta Heart du menar? Som är mormor till Dig for Dollars isf…
#2 - Oj, jag stavade fel på hennes namn ser jag!! :) Ursäkta mig!! :)
Jag kan nästan ingenting om travstammar men min gamla medryttarhäst hade dessa i stammen och han var en av de mest underbara individer jag har träffat så jag blev lite intresserad av släkten.. =) Tack för svaret!! :)

Jag vet att Firm Tribute var pappa till min mormor och morfars gamla travhäst Sea Shepherd f. 92 tror han dog 1998 .. Han startade 53 gånger 11-6-7 .. Vann bl.a v75 lopp under elitloppshelgen och gjorde många jätte fina lopp och gick väl nästan bäst på tunga banor..
slutade med ett rek på 14 tror jag. fick lov att avlivas pga gaffelbandskada, tror jag i alla fall.. han fick hur som helst för mycket problem med benen.
Han stog i träning hos Leif Witasp och kördes av Leif också, några gånger körde även Kajsa.