V75-1 Gävle 12/4/08
Lopp 4. V75-1 V5-3 Tvilling.
Auto **1640:
**1 Lea - Andersson M J 00262 13,4a
2 Premier League - Goop B 21310 14,0a
3 Carmel* - Kihlström Ö 12151 13,8a
4 Catch the Flax - Takter J 02041 14,1a
5 Lady Joy McLin - Kontio J 26304 13,9a
6 Arnie's Super Fly - Bergh R 13521 14,0a
7 Jumbo Mumbo - Lindblom Å 01601 13,1a
8 Max Hönez - Lennartsson P 62510 13,1a
9 New Photo - Eriksson S 10050 13,5a
10 Simb Movie - Olsson D 04521 13,4a
11 B.B.S.Bigtrade - Karlsson J B 51764 13,8a
12 Victor Bris - Frick J k0114 11,5a
Carmel* vann ju senast trotts ett lopp bakifrån, nu är det spetsläge och jag spikar
min käre Carmel såg till att jag "bara" hade 6 rätt sist, så nu jävlar ska han med i varenda rad
LEA är grym ut och gjorde ett kanon lopp senast släpper aldrig , men CARMEL har ju kanon chans ändå

Vad sysslar Nurmos med?
Carmel kvalade i och med sin vinst igår in till finalen på Åby om två veckor. Hur fan kan han ta ut honom i V75 IGEN denna vecka då? Ska han starta tre veckor i rad? VM i starter?
Obegripligt.

Hästen kanske gillar täta starter? Eller så gör Nurmos det han tror är sämst för hästen? ;)
Tror iallafall att Nurmos bedömer det som så att det är lättare att vinna nu än i finalen ett taktiskt och smartdrag när pengar styr i mycket blir det ofta så här.

Möjligt, men tror inte han går ut i finalen iom detta.

#4 Om hästen är 1:a eller 2:a nu är han klar för nästa Klass I final. (alltså inte den som går nästa vecka)
Oerhört snyggt matchat. För om inget konstigt händer lär ju hästen gå ur klassen i och med de här 2 starterna. Efter finalen nästa vecka kommer hästen säkert få sig en paus, sedan något lopp i kroppen innan nästa final. Låt säga att han vinner både på lördag och finalen på Åby, då har han nästan 800 000 på sig? Och ska ut i Klass I finalen igen där försöken är stängt vid 500 000. Tänk om han vinner där igen, då är han uppe i miljonen!
Snacka om snygg matchning om det drömscenariot slår in. Och väldigt snällt mot hästen som kan tävla i samma klass trots att den tjänat mer pengar.

#8, Det vet jag mycket väl. Det är inte oerhört snyggt matchat på något sätt, tvärtom. Tre veckor i rad, mot tuffaste motstånd, obegripligt. Chanslös i finalen troligen.
#9 Det gäller att ha vältränat, klart kusarna klarar detta om man ej bombar till dödens varje lopp;)
Benägen att hålla med Hanna att matchningen är bra! Det är inte den första hästen i historien som man gjort det med. Vet ej på rak arm vilka som klarat det tidigare men nån häst var väl med i 3 silverfinaler på raken, fina pengar där:)

#10, Varför tror du det är mer sällsynt än vanligt då? Krävs inget geni för att svara på den frågan.
Nej att det är jäkligt svårt gör inte matchningen dålig på något vis.

#12, Möjligt… konstig matchning av Premier League också, preparé?
Det är poppis med elitloppshelgens finaler;) Fricken har matchat Simb Luke perfekt inför det:)
Prepare är svårt att förutse, en prepare kan vara att pissvinna från spets likväl som en Walmann-matchning med Örjan på innern…

#14, Hehe ja sant. Frick är het i år!

#9 Pengarna för dem bra hästarna finns att hämta på V-75 och i årgångsloppen så det är klart man siktar dit med en bra häst. Carmel är kanske lite grön fortfarande att tampas med de bästa 4-åringarna redan nu, dessutom har årgångsäsongen inte riktigt dragit igång ännu. Så det hade med andra ord varit bättre, gentemot hästen, att gå ut i Brons efter finalerna?
Na, vet inte riktigt om jag håller med. Det blir ju alla fall bra mycket tuffare mot hästen i brons än om den står kvar i Klass I. Jag vet hur jag hade matchat min häst i alla fall :P
Både Go On Pale och Cadeau K matchades exakt likadant i förra meetinget. Ut i försöken veckan innan finalerna för genomkörare, vinst där, ut i finalerna veckan efter, vinst där också. Båda gick ur sina respektive klasser men är klara för finalerna nästa vecka igen i sina "gamla" klasser.

Vem har sagt att han måste gå ut i rikstoton………?

Ger man hästarna snälla upplägg så är det inget problem att starta tätt. Dessutom så går de nog inget snabbare jobb mellan starterna utan får ta det ganska lugnt under veckan. Det är hårt matchat men på inget vis "vansinnigt".
Jag håller med Hanna, smart matchning!
Men förvänta dig inget offensivt upplägg från dessa hästar, de kommer med största sannolikhet köras på extrem väntan/chans!

#17 Som jag skrev tidigare: " Pengarna för dem bra hästarna finns att hämta på V-75 och i årgångsloppen så det är klart man siktar dit med en bra häst". Och Carmel är en bra häst.
Men visst kan man väl starta på i vanliga lopp med 40 000 i första(på storbanorna, men ja på valla är det alltid bra med pengar) om man känner för det. Men då faller ju hela V-75 konceptet om man väljer att matcha så, det är ju på V-75 vi vill ha dem bättre hästarna!

#18, Japp därav svårt värre för spelarna.
#19, OK OK.

20 satsa på börsen istället du verkar ju vara en jvel på spekulera.
Inte mycket konstruktivt som kommer ur din mun mest svammel.

Prata om matchning med hanna . Ja det säger väl det mesta om dina travkunskaper…..
Skulle inte ens ge mig in i en sådan diskussion med henne. Trots 15 års spelande på trav. Hur många år har du på nacken ?
Hur många tränare känner du ?
Mera än spelkulationer ??????????
Var på väg att skriva långt tidigare att det är helt klart att Hanna vet hur man matchar, hon har det t.om. i generna.
mvh
Bertil

Suck… vissa gick/går till skolan i alla fall.
DAGENS PRESTATION I DAG utan tvekan nr 3 CARMEL måste ju vara elitlopps aktuell med detta loppet, helt otroligt och att ÖRJAN kör på detta viss, är den anmäld till sprintermästaren tro, eller var detta ett knäckare lopp, tror inte han startar i finalen nästa vecka M.V.H ina-scot

Elitloppsaktuell…. eh…