Trav iFokus

Trav

Etikettv64-solvalla
Läst 817 ggr
ThomasH
0

V65 Solvalla 21/9

Missa inte loppen på Solvalla ikväll. Det är nog den bästa travkvällen i år på Valla när treåringarna ska göra upp om kriterieplatserna. Mitt förlag på system blir därför väldigt favoritbetonat. Jag chansar på skrällar i några lopp.

1: Kullen kung, 9 Kung Lavec vinner

2: Victrory Tillys (som för övrigt snart ska göra comeback) lillebror 5 Frist Tilly ses som motiverad favorit, var kullen kung som tvååring. Men vi garderar med 6 Staro Yzerman som var bra bakom Kung Lavec i derbyt och 1 Rite On track, har läget och som någon skrev tidigare "sätt Goop bakom en trähäst och han vinner"

3: Här gardera vi favoriten 1 Cecena Ås kraftigt, känner inte till hästen och tycker inte han har tagit några imponerande skalper.

4: 8 Jaded är lite för het har inte råd att pulla bort mycket på denna långa distans. Vi gardera med min guldstallshäst 1 All American Boy och 5 Photo sea som knappast vet hur det är att förlora

5: 3 G. Moll var strålande bra senast men garderas med tuffa 10 Västerbo Miguel

6: Ston som kvalar till Oaks är lite knepigare att hitta lösningen till. 1 Electro Shift har plockat några fina skalper och möter nu bara ston. Men stor gardering rekommenderas.

Systemet blir således:

1: 9

2: 5,8, 1

3:1, 6, 5, 9, 4, 7, 2, 10

4: 8, 1, 5

5: 3, 10

6: 4, 1, 3, 9,6

720 rader som reduceras ner till 202 rader på 50 kuponger med utgångshästar och A, B och C-hästar

ThomasH
0

Det blev väldigt favoritbetonat. Imponerade mest gjorde nog Kung Lavec och Västerbo Miguel. Jaded var inte lika het, men het. Var dock mycket bar i dödens hela loppet.

Min rad gick in, vinst 218 kronor, kostade 200. Hmm en vinst på 18 kronor. Det blir jackpott nästa gång.

Bertil
0

Alltid bra att sätta raden.

mvh

Bertil