DD Åby 22/9
En ganska given DD på Åby i kväll. Crown Kemp var ju med bakom Conny Nobell senast i derbyfinalen. Honom lämnar vi ogarderad i DD2, distansen gynnar dessutom Berghs fina fyraåring
I DD1 så garderar vi lite. Tror mycket på pappa Olle bakom Supra Hålerud som står perfekt inne i loppet om än med ett besvärligt spår
DD1: 5 Victro Loss, 10 Whats Up, 8 Supra Hålerud, 9 Antonio R.S, 2 Arum Sacha, 3 Ride Noss
DD2: 1 Crown kemp
Detta blir 6 kombinationer

Jag kom faktiskt åt en dator som jag kunde köra en Dubbel på nyss :-)
Kör med en rak 5-1 till c:a 8ggr
DD1: 5 Viktor Loss
DD2: 1 Crown Kemp
Viktor Loss förlorade kanppt senast (också på Åby), men får revansch här. Björn har lyckats bra med hästen tidigare.
Crown Kemp imponerade storartat senast mot Conny Nobell precis som Thomas skriver och får dessutom kusk i toppform Örjan Kihlström.
Den sitter som en smäck ska ni se :-)
Hultmans dubbel satt ju fint. Man kan tycka att 6 komb till oddset 7,9 inte kittlar, men det är 30% och vilken annan placering idag har gått så pass bra? Dubblarna går ju bra generellt och vad hade vi haft ifall vi spelat 200:- på DD???
mvh
Bertil
Nej, man kan inte hjälpa att oddset inte blev bättre. Whats Up Ås seglade ju upp som favorit. Men Crowns kemp var strålande, han ska vi passa.
Jag fick i alla fall mera än pengarna tillbaka, Känner att jag är i ett litet flytt just nu, hoppas det håller över V75:an också

Jag trodde faktiskt att Björn Goop skulle få revansch med Viktor Loss på senaste snöpliga förlusten mot just Whats Up Ås. Men tji fick jag.
Så här i efterhand hade det ju varit klokare att dubbla med Whats Up Ås eftersom det varit de 2 klart bästa hästarna i loppet (som jag ser det), men ibland måste man ta ställning om man vill chansa på högre utdelning och den här gången valde jag fel.