DD Rättvik 26/9
På Rättvikstravet ska man aldrig lämna hemvändande Jim Frick utanför kupongen. Man gör också klokt i att markera Kajsa Fick ock Leif Witasp. Jag lämnar dock Duktiga Samuel Rhen bakom Lill Baryy från springspår ensam i DD2
DD1: 9 Arifant, 11 Sokrates, 5 Bognor Regis, 13 Bohcia, 14 Cartolina Spin, 10 Madam Dust
DD2: 7 Lill Barry
Således 6 kombinationer och jag tror jag fåt pengarna tillbaka denna gång

Du har nog rätt i att ta med Jim Frick, Witasp och Kajsa Frick uppe i Dalarna. Med tanke på utgångsläget så håller jag nog en slant på Witasp den här gången.
Syster Katrik K Frick vann ju på lunchdubbeln idag på Romme så familjen håller igång :-)

Det blev inte mycket av Frickarna/Witasp på dubbeln idag.
Däremot den eviga "räven" Mikael J Andersson. Jag har vunnit en hel del högre odds-dubblar med honom i sulkyn tidigare. Däremot hade jag aldrig tagit kamelen han satt upp bakom idag om jag skulle valt på meriter ;-)
Däremot satt jag faktiskt och tittade på 4:an i andra som hade gjort bra resultat och stod bra inne i propositionen plus verkade gilla 1640m. Men men det spelar ingen roll. Jag spelade ju inte :-)
Bra odds gav det i alla fall -> 303,20
DD1: 12 Millenium Guy -> 35,60
DD2: 4 Hulte Tilda -> 3,12

I övriga lopp såg följande hästar mycket bra ut:
V5-1 Istanbul - mycket bra i spets på bra tid 12,9 - 1640 auto
V5-2 Valeroso - kördes hårt i tunnt gäng, men svarade bra och vann klart. Kan vara intressant i liknande gäng.
DD1: Tycker jag både 5 Bognor Regis som gick i dödens nästan hela loppet och 9 Arifant i spets var bra (även om han såg lite bekväm ut och Björn Goop fick jobba på honom hela upploppet). 12 Millenium Guy fick ett maxlopp i tredje inner. Första segern på 18 försök!
DD2: Favoriten 11 Elias galopperade bort sig och 4 Hulte Tilda kunde ta hem segern. 7 Lill Barry galopperade men tog en fin 3:e plats.
Jo Jo, Millenium Guy kommer inte att vinna så mycket mera om han inte får samma typ av lopp, 3:e invändigt med tursam lucka.
Däremot så var Lill Barry mycket dålig och Elias var enorm, trotts att han diskades så ska jag spela honom nästa gång
Tänkte sätta en dubbel med Elias som spik, men vände i dörren :-)
mvh
Bertil
Hade du prickat in Millenium Guy?
Utan att vara efterklok, ja!
Hade ett 8x1 system i bakfickan och i det hårt garderade loppet fanns nämnda brunte med. Men det spelar ju inte så stor roll eftersom Elias inte funkade idag.
mvh
Bertil