Trav iFokus

Trav

Etikettdagens-dubbel
Läst 602 ggr
ThomasH
0

DD Rättvik 26/9

På Rättvikstravet ska man aldrig lämna hemvändande Jim Frick utanför kupongen. Man gör också klokt i att markera Kajsa Fick ock Leif Witasp. Jag lämnar dock Duktiga Samuel Rhen bakom Lill Baryy från springspår ensam i DD2

DD1: 9 Arifant, 11 Sokrates, 5 Bognor Regis, 13 Bohcia, 14 Cartolina Spin, 10 Madam Dust

DD2: 7 Lill Barry

Således 6 kombinationer och jag tror jag fåt pengarna tillbaka denna gång

hafor
0

Du har nog rätt i att ta med Jim Frick, Witasp och Kajsa Frick uppe i Dalarna. Med tanke på utgångsläget så håller jag nog en slant på Witasp den här gången.

Syster Katrik K Frick vann ju på lunchdubbeln idag på Romme så familjen håller igång :-)

hafor
0

Det blev inte mycket av Frickarna/Witasp på dubbeln idag.

Däremot den eviga "räven" Mikael J Andersson. Jag har vunnit en hel del högre odds-dubblar med honom i sulkyn tidigare. Däremot hade jag aldrig tagit kamelen han satt upp bakom idag om jag skulle valt på meriter ;-)

Däremot satt jag faktiskt och tittade på 4:an i andra som hade gjort bra resultat och stod bra inne i propositionen plus verkade gilla 1640m. Men men det spelar ingen roll. Jag spelade ju inte :-)

Bra odds gav det i alla fall -> 303,20

DD1: 12 Millenium Guy -> 35,60
DD2: 4 Hulte Tilda -> 3,12

hafor
0

I övriga lopp såg följande hästar mycket bra ut:

V5-1 Istanbul - mycket bra i spets på bra tid 12,9 - 1640 auto
V5-2 Valeroso - kördes hårt i tunnt gäng, men svarade bra och vann klart. Kan vara intressant i liknande gäng.

DD1: Tycker jag både 5 Bognor Regis som gick i dödens nästan hela loppet och 9 Arifant i spets var bra (även om han såg lite bekväm ut och Björn Goop fick jobba på honom hela upploppet). 12 Millenium Guy fick ett maxlopp i tredje inner. Första segern på 18 försök!

DD2: Favoriten 11 Elias galopperade bort sig och 4 Hulte Tilda kunde ta hem segern. 7 Lill Barry galopperade men tog en fin 3:e plats.

ThomasH
0

Jo Jo, Millenium Guy kommer inte att vinna så mycket mera om han inte får samma typ av lopp, 3:e invändigt med tursam lucka.

Däremot så var Lill Barry mycket dålig och Elias var enorm, trotts att han diskades så ska jag spela honom nästa gång

Bertil
0

Tänkte sätta en dubbel med Elias som spik, men vände i dörren :-)

mvh

Bertil

ThomasH
0

Hade du prickat in Millenium Guy?

Bertil
0

Utan att vara efterklok, ja!

Hade ett 8x1 system i bakfickan och i det hårt garderade loppet fanns nämnda brunte med. Men det spelar ju inte så stor roll eftersom Elias inte funkade idag.

mvh

Bertil