V75-7 Solvalla 17/5/08
Lopp 10. V75-7 DD-2 Tvilling.
Auto **2140:
**1 Master Växus - Frick J 21421 12,4a
2 Freddy Palema - Nilsson F k5502 12,2a
3 Doxology Movie* - Lönborg M 5d550 12,7a
4 Lindy Later - Adielsson E 32454 12,4a
5 Conrads on Line - Goop B 01122 12,3a
6 Verdi Sund - Svanstedt Å 10164 13,1a
7 S.J.'s Photocopy - Kontio J d0021 12,4a
8 Beanie M.M. - Jansson T 22116 12,8a
9 Jodas Julia - Kihlström Ö 16310 12,1a
10 Majesty of Rock - Takter J 00512 11,3a
11 Roi d'Inverne - Bergh R 00320 12,1a
12 Arnie Sensation - Redén D 6d405 12,0a

Min lilla favoritkuse, Majesty of Rock, måste jag ha med. Frågan är om Fetnacken kan hålla ledningen med M Växus…? Då vinner den nog.
1, 5 och 10 kanske man klarar sig på.

8 Beanie M.M hade nog fått plats med bättre spår.tråkiga lägen han fått i år. men vem vet, den hästen kan även den i ljusare stunder.
Jodas Julia med gubben i lådan
Conrads On Line känns ju given på bongen, men jag tror att Vrång Åke kan bubbla med Verdi Sund
mvh
Bertil

Vad roliga spår han får då Grållen. 12, 12 och nu 10. Han har tänt till när man ryckt alla skorna. Men får svårt att räcka här.
Man måste då erkänna att Frick och Master Växus håller en formtopp, bägge

Tränaren själv tror inte på Verdi Sund i daxläget så den tar vi bort från kupongen.

klarar han och hålla ut innerspåret då Thomas? Vad tror du?
Nej, det tror jag inte, så tur behövs, men jag plockar inte bort honom
Detta ser ut som spitz för Lindy Later men duger den i silver trots toppform?
Svårt att glömma Verdi Sunds insats på Solvalla i Februari när han fullständigt pissade ner de övriga från dödens (?). Åkandes var det iaf.

Med hårt tempo och perfekt resa (rygg ledaren?) blir Master Växus giftig… tror jag:)
Vansinnesodds hos UB 18.50 på Verdi Sund är galet. Ska dunka så det smäller om det imorgon men inväntar bet365 om dem skulle kunna vara ännu mera generösa…

Stig H är tveksam till om Lindys form håller i sig, är ju dessutom ej en sommarhäst enligt stallet. Och sommar är det ju nu
Stig H
Lindy Later (V75-7) har haft förvånansvärt bra form väldigt länge. Det vore inte orimligt om den var på nedgång även om han inte visat det i träningen. Han kan öppna bra och jag tror att Erik provar en bit.
6 Verdi Sund (Åke Svanstedt) strulade det för mellan starterna. Han behövde loppet senast. Kommer vara förbättrad. Det är en väldigt bra häst men han är med i en hård division. Jag är nöjd om han är trea, fyra, säger Stefan Melander.
9 Jodas Julia (Örjan Kihlström) fick Åke korrigera efter en bit senast och då galopperade hon. Han tyckte att hon kändes fin efter galoppen och hon har känts bra i jobben också. Det finns inget att klaga på. Läget är ingen höjdare men ändå bra, säger Stefan "Tarzan" Melander.
5 Conrads on Line (Björn Goop) har äntligen fått ett bra läge. Värsta motståndaren står med ett sämre läge. Conrad är allra bäst när han får gå i spets eller rygg på ledaren. Speciellt på sommaren när det går så fort. Då är det omöjligt att ta något bakifrån. Räknas normalt sett med fin chans, säger Håkan Arvidsson.

Hmm… ser att ingen nämnt Majesty of Rock ännu… Den vill jag varna enormt för! "Bara" 15%-are i nuläget (som visserligen kommer ändras till imorgon). Tror det blir hård körning från början här, alternativt att Beanie M.M körs upp i dödens tidigt & pressar Conrads on Line. Då sitter Takter lite längre bak i fältet o gottar sig för att sen vrida ut och på lätta ben spurta förbi.. Trolig spik i nuläget för min del!
Jag är en idiot, tryckte till på Verdi för att oddset var väl högt, kom hem eftert jobbet nu och såg att det fick motsatt verkan för plötsligt är oddset hos ub 22ggr. Årets blåsning???

# EDIT
Vete sjutton hur jag läste spalten igår.. Ser ju nu ett flertal inlägg där grållen nämns..