V75-5 Solvalla 24/5
**
Lopp 10. V75-5 Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Kobber Dust* - Joki P 314d4 13,8a
2 Elit Farming - Aikio P d3543 14,8a
3 Tom Raider - Persson F 24216 13,6a
4 Philip K. - Kolgjini L 42411 13,8a
5 Coktail Zon - Westholm J 23120 13,9a
6 Asterix Tooma - Takter J 32531 13,4a
7 Man on the Moon - Melander S 51261 13,2a
8 Solitary Man - Goop B d3511 15,7a
9 Victoria Sisu - Melander M 42063 14,2a
10 Mo Brynolf - Kihlström Ö 21131 13,0a
11 Tranemo Raketen - Adielsson E 01d31 13,4a
12 Prince Scorpio - Lindblom C-E 00424 14,1a

Svårt lopp, gardering krävs.
Mycket kapable Tranemo Rakteten har fått ett bakspår. Trist! Oerhört öppet.
Philip K vinner här misstänker jag.
Spets slut Philip k ruskigt läcker i sina sista lopp…
Där har vi en klassklättrare. Sen visar det sig om han kan bära upp i guld.
Man kan observera att Coktail Zon nästan har 100,000 mera på kontot än de övriga i loppet

Har en notis på ruggig spurt på Kobber Dust senast på Dannero
bra form?
Cocktail Zon är enligt stall på väg mot toppform och ser motståndet som svagt men verkar inte gilla läget 
spår 5 Vad kan gå fel därifrån? startsnabb?
Team Westholm har ett sätt att visa sina hästars form
Tipsvärdering
--------------------------------------------------------------------------------
F(orm):5-Toppform,4-På väg mot form,3-OK,2-Tveksam senast,1-Svårbedömd
L(äge):5-Perfekt,4-Hyfsat,3-OK,2-Dåligt,1-Uselt
M(otstånd):5-Skräp,4-Svagt,3-Likvärdigt,2-Bra,1-Stenhårt
F L M
080524 Solvalla Coktail Zon J.W 4 4 4
080524 Solvalla Hunted Man Jean Michel Bazire 5 4 4

både Kobber Dust och Victoria Sisu har formen på topp.

Du är helt rätt på det brutalen!
Albansk revansch sedan Prix D Ameriqe;)
Avslag på 4&5 med andra ord, garantigunga på pajasraketen dessutom

Är inte 10 och 11 extremt överstreckade? 10 är en kortloppare som måste få svårt härifrån och 11 har vunnit sina lopp nästan uteslutande från ledningen. Dessutom är det nästintill en utopi att hålla Tranemoraketen lugn med all den uppståndelse som är både på stallbacken och publikplats denna tävlingsdag, för mig är det nästan garanti-gunga innan startbilen släppt fältet?
Loppet roliga outsiderbud måste vara 1 Kobber Dust och 3 Tom Raider. Inte åker F. Persson till Bjerke om han inte anser att han har rejält att åka med, dödens då och en sk. glömstart. Risken här är väl att det blir 3:e inner då han knappast kan svara 6 Asterix Tooma från start som i sin tur släpper till 4 Philip K.? Kobber Dust har sett riktigt fin ut på slutet från omöjliga lägen, om mitt löpscenario stämmer får han dock tyvärr 4:e inner…blir svårt då!

TT Det är bara onsdag än…
Omsättningen kommer överstiga 110 millar.
Nu är omsättningen denna…SÅ surra om överstreckade det harryboy tar ut med sin på se är nog mera relevant Lördag 12.00::::
Omsättning onsdag 21 maj, kl 10:41 V75: 496 233 kr, kl 10:56 Vinnare: 405 kr
Att dela ut till 7 rätt 129 020 kr, till 6 rätt 64 510 kr och till 5 rätt 129 020 kr

Jag är fullt medveten om att mycket kan hända i streckväg under veckan men är också såpass rutinerad att jag vet att dessa två hästar kommer dra mycket streck beroende på kapacitet och framförallt kuskar! Så jag tror fortfarande att de kommer vara överstreckade framåt lördagen!
Kan du inte kommentera det som är intressant istället…chansvärderingen t.ex.? Ditt inlägg glädjer ju inte speciellt många men du kanske njuter av att kunna vara en "messerschmidt"?

12 ?
Messersmidt ?
Skall komma från dig.
ÄR bara så trött på desssa överstreckade som du och rickard skriker om mitt i veckan.
Om du inte visste det har jag stått i spelbutik och sett hur harry på harry drar uts på onsdagar med harrypåse. MEN sorry om jag delger info skall aldrig mera göra det.
Ber så hemskt mycket om ursäket BÄSTE TT.
Sorry om du missat min ainlägg denna vecka om v75 i andra lopp.
MEN man ser väl bara det man vill se.

#13 Om du stått i spelbutik eller ej är fulltändigt ointressant för mig…men med den enorma erfarenhet du påstår dig ha så borde du väl kunna kommentera sakinnehållet i mitt inlägg istället för att slå in öppna dörrar? Mitt inlägg var ett försök att få igång en saklig debatt kring chansvärderingen i loppet. Du verkar göra allt för att döda en sådan debatt! Varför?

Hur kan man tro man skall få igång en diskussion när man KALLAR någon för messerscmidt ?
Det enda jag ville påpeka är det roliga som folk tror på en omsättning på 400 tusen styr strecken på Lördagen. Ofta man ser hästar som knappt är streckade på Onsdagen som sen blir favoriter ju närmare Fredags kväll man kommer och på Lördagen är de favorit i loppet.^Så strecklistan på onsdag torsdag bryr jag mig ej om. Det finnsa så många MEDIER nu förtiden som skriker ut ideer hejvilt från fredag fram till spelstopp.
**13 Om du stått i spelbutik eller ej är fulltändigt ointressant för mig…
JASSÅ är det `?
Du säger att strecken är relevanta nu ?
Vem spelar nu, inte de som spelar om potten iaf det är massa meningslösa harrys som bygger potten.
När dras de seriösa bongarna i ? Idag eller mellan 1200. 14.00 på Lördagarna ?
Vet du hur Harry tas ut ?
Det vet jag eftersom jag varit på massor av ATG möten när jag ägde en spelbutik på trav i 5 år nästan. Den tas ut efter en rank ej chansvärderingen iaf.
**

Vad kom först? Hönan eller ägget? (faktadiskussion vs. messerschmidt) Eller varför inte en gammal klassiker…"min pappa är mycket starkare än din"?
Maila ATG supporten…den var rolig, du är ju komiker 
Har du fortfarande inget att bidra med till själva sakfrågan? Eller är det för tidigt "streckmässigt" för att kunna ha en åsikt?

?
Orkar ej med dig mera fattar ej vad du är ute efter.
Eller spelar du bara dum?
JAG försöker ge en förklaring till strecken nu fattar du ej det?
Vet ej ens om vi ens diskuterar samma sak?
SÅ kanske probelmet är löst eller?

Om du läser mitt ursprungliga inlägg (#10) igen så kanske du förstår vad jag menar när jag syftar på "sakfrågan"?
Om inte så kommer det i klartext här:
Hur tror du loppet blir kört? Vem tar ledningen initialt? Vem släpper till vem? Jag tror inte på 10 & 11 och tycker de är för mycket streckade, oavsätt om det är Harry Boy eller "Virriga Märta" som spelat. Tror dessutom att de kommer att bli överstreckade även i slutet på veckan då jag anser att deras segerchanser är väldigt små!
Klarnar det?
Jag behöver ingen föklaring till strecken då jag är insatt i hur Harry Boy, steckfördelningen och omsättningen fungerar men tack ändå!
Visst blir 11 och 10 hårt betrodda här som Texastour säger.
Håller dock inte med om att Tranemo Raketen blir överstreckad, Han var bra senast.

Bra då vet jag hur du menade. Men det enda jag menade var att . Dagens streck Skiljer en hel del. Då många går tbx under lördagen.
JA Tranemo behöver ej vara överstreckad.

#19 Sannolikheten till felfri avgång är nästintill obefintlig. Hästen är ett nervvrak som måste gå hårda backintervaller startdagen för att hålla sig i skinnet, detta går inte då det är för långt att resa denna gång. Lägg därtill publiken som kommer att skrämma upp denna häst rejält. Jag tror man kan räkna bort hästen helt!
Dock håller jag med om hästens kapacitet, det är en mycket bra häst men med ett uselt psyke!
Mvh TT

10 MO Brynolf finns det vissa saker som man kan t amed den på men hajjar din syn på det. Örjan upp Bakspår på solvalla på elitloppshelgen brukar ramla in ett och annat och kusken. Men normalt skall den väl ej vara mer än 5-7 de streckad . Skall väl helst gå i spets med.