V75-7 Solvalla 24/5
**
Lopp 12. V75-7 DD-2 Trio Tvilling.
3140:
**
1 Highlite Survivor - Jansson T 11110 14,2
2 Nasty Composite - Frick J 13411 15,4
3 Pearsall Delivery* - Juul S 21110 16,2
4 Tycoon Boko* - Juel J 11121 15,7
5 Paladin November - Lahtinen A 20114 15,7
6 Hoof Beats* - Adielsson E 12011 14,6
7 Quarcio du Chene - Goop B 11121 15,4
8 Joel Cortina - Kolgjini L 5131d 16,0
**
3160:
**
9 Millstone's Eager* - Forss M 32111 15,2
10 President Amok - Bazire J M 1dd01 15,5
**
3180:
**
11 Milord de Melleray* - Duvaldestin T 25061 13,4
12 Cecena Ås* - Heisholt A 32632 15,4
13 Triton Sund - Kihlström Ö 13201 14,0
14 Ideo du Cadran* - Johansen K 41123 13,6
15 Race Fan* - Svanstedt Å 30233 14,7

Spiken i Harpers var klar efter Bjerkehelgen. 11 Milord de Melleray var enorm förra året och nu när han gjorde en liknande prestation på Bjerke, och rimligen är ännu bättre på lördag, så blir det spik. Triton Sund forget it! Skulle vara dansken från trångt spår i så fall. Men, man skall gå på känsla och sunt förnuft och det är 11 Milord de Melleray. Analysarbetskraften i Harpers behövs till de andra loppen.
Odds då? Kan man hoppas på ett banodds på runt 3 ggr jämnt kanske?
Förövrigt så har man då äntligen en starthäst under elitloppshelgen. Evita Pil går ut i morgonloppet på lördagen. Spår 12 och lite uppanmäld visserligen men motståndet vart inte så blodigt som man hade trott. Kan vara 4-5:a med bra resa invändigt. Placeringen spelar ju iofs ingen roll. Det roliga blir att heja på Mackan i värmningen!

Helgens roligaste lopp! Milord de Melleray är förstahästen men är sugen att gardera honom. Det beror på hur stor favorit han blir.
Här är jag säker på att det räcker för mej med nr. 7 och 11.
Quarcio du Chene kan knappast förlora detta lopp.
Milord de Melleray springer inte 12,0-12,4 över distansen, och det är vad som krävs.
Allt över 3 ggr är en skänk från ovan.

Instämmer med Roberto, Quarcio De Chene och Milord de Melleray är helgens bästa lås!
Bubblar med President Amok trivs ypperligt över distansen. Fransman i sulkyn borde sätta eld i baken på denna spritzade till detta lopp. Rååbban om någon kan sätta fart på sina hästar till storlopp…
#6, Helt utan chans. Pengar måste vara en enorm framgång.
lås på tre hästar. 7 - 11 - 13

Rickard varför heter du klintholm numer ?
Finns en häst till som kan ställa till det och det är HOOF BEATS inte så dålig som många tror UNDESKATTAD VÄLDIGT.

Hoof Beats är en riktigt, riktigt bra häst. Men har matchats mot ganska mediokert motstånd mestadels nere på jägers och får bekänna färg här. Bla gick han 15.2 långväg voltstart näst senast med rejäl startgalopp. Tycker inte han är helt borta här.
Vad som oroar mej här är att Milord har innespår i starten kusken inte en av de bästa heller har jag fått info. om han är alltid lite osäker när det gäller starten så lyder komentaren från utl. källor jag tror absolu inte han rår på 7an denna gång med en ricktig toppkusk JA men inte DUVADESTIN NEJ !!! han brukar klanta till det.

låser på de två så tror jag man slipper vara orolig, Tror nog fransmannen vinner - franskt lång distans = seger Duvaldestin inte alls så dålig kusk vad förstått av de fransmän jag känner

Trition Sund ? Segare häst får man leta efter….

Goopen norsk gas gasar undan i spitz?
Är Milord de Melleray i samma form som förra året så är det bar en häst i loppet

16 # Det slog mig med men jag tyckte den såg seg ut i bjerke när jag kollade loppet igår.

Ja, hästen verkar vara speciell. Tyckte han såg trög och ovillig ut varvet från mål men sedan hände det ju grejer ändå. Kan inte se honom förlora detta lopp men är så klart tacksam för alla som spelar emot. Mer deg till mig då…

18 Håller med dig . Den är med men ingen spik som var 1a tanken….Sen visakde lite fåglar i mitt öra. 4 Hästars lås blir det här kanske. Men än bara Torsdag.

Milord De Melleray kanske kan komma att dra fram Triton Sund sen smäller de bara till:)…

precis Tiger82, så tror jag det blir, Triton är seg som sirap