Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 3370 ggr
ThomasH
0

Fem Tippar V75

Här kommer Fem Tippar V75

mvh/Thomas

Flywithme
0

Här kommer axevalla-ottos tips!! 

Ottos V75-funderingar 

Nu är det dax! Helgen vi väntat på är här och visst är det härliga tävlingar. Spelmässigt ser det helt okej ut.  

V75-1   Stor favorit blir nog 2 Korvet Klintholm (65%). Detta är en undantagshäst som radat upp segrarna sista åren, 24 av 29, imponerande! Han såg fin ut senast vid enkel spetsseger och visst har han bra chans. Han är dock ibland lite stressad och jag tror att han är bäst på kort distans. Ludde säger sig kunna svara med nummer 1 och då kan det ju bli strul. 7 Swept To Victory (27%) är andrahandsfavorit men hon har ett tråkigt utgångsläge och jag står över. Jag vill varna kraftigt för 6 Inzaghi D.K (15%) som också är en dansk kanon. Sämre spår än favoriten men skulle det bli högt tempo och Jeppe Juel hittar ner i tredje utvändigt blir det åka av över upploppet. Jag låser loppet på 2 och 6.  

V75-2   11 Dude Kemp (57%) har övertygat stort i Nurmos regi. Hästen har dansat fram med barfotabalans och det blir samma på lördag. Spår 11 i en final är aldrig roligt och för mig känns det givet att gardera. Bakom favoriten är det väldigt öppet. 4 Sky Launcher (34%) är en startsnabb herre hos Gooparna och under Elitloppet brukar många hästar rinna undan i spets. Lite "blöt" sista 50 men kan som sagt rinna undan. 1 Skip Dimanche (16%) har blivit lite bortglömd denna gång. Hamnade utvändigt ledaren senast och höll riktigt bra till slut på lång distans. Skulle Erik hitta ett slagläge härifrån känns han tidig. 12 Elviria (14%) är en häst med otroliga speedresurser. Skulle hon t.ex. få rygg på favoriten sista varvet kan Örjan åka fort över upploppet.  

V75-3   6 Passionate Kemp (59%) är motiverad favorit. Detta är en kanonhäst som  hävdat sig i europaeliten. Ett lopp i kroppen i regi Stig H Johansson, släppte då spets till Gooing Kronos och hängde med bra bakom denna världsstjärna. Hon är väldigt startsnabb men kan nog inte ta sig till spets av egen kraft då andrahandsfavoriten 1 Maid For Tag (31%) också är grymt snabb från början. Mikkelborg hävdar bestämt att han ska köra i ledning med Maid For Tag och då har vi en tuff match att se fram emot. Jag tror Passionate Kemp har bra chans oavsett position. 9 Tigger (19%) kan få loppet i vinnarhålet och kan vara tredjehästen som räknas när favoriterna har knäckt varandra.  

V75-4   7 Iceland (52%) tror jag blir favorit till slut. Han blev det stora "stallskriket" i lördags då Melander slängde av skorna runtom. Han imponerade stort och gick en otroligt bra tid då han bara krossade motståndarna. Det var dock lite kris i sista sväng då hästen tappade travet men över målrakan var allt lugnt och Tarzan kunde defilera. Spår 7 och lite tuffare motståndare plus lite täta starter gör att jag garderar. 2 Bonus Käll (57%) blir mycket betrodd och han är rejäl och känns given. Åke Svanstedt är väldigt optimistisk när det gäller 1 Tanker (13%). Streckmässigt är han väldigt intressant och lyckas Åke hitta en bra position kan han vinna. 5 Hot Broline (13%) är en startraket som siktar på spets och allt talar för att Tom kör där. Jag tror att Tom har rejält laddat. 11 Normo Streamline är en herre som lever på sin styrka. Han är riktigt rejäl och skulle det bli överpace går segern till Kalmar.  

V75-5   4 Philip K (55%) är favorit. Han har säkert bra möjlighet att få överta spets här och väl där kan Ludde vinna. Jag är lite allergisk mot favoriter och jag tycker det finns några roliga motbud och garderingen känns given. 6 Asterix Tooma (11%) gick med helstängt huvudlag senast och blev väldigt startsnabb. Han imponerade och kan få ett fint utgångsläge här och känns given. 3 Tom Raider (13%) är en fin fyraåring som också kan öppna bra från början och får även han möjlighet till ett fint smyglopp. Senast i Norge blev det dödens mot hårda hästar och han höll farten fint. Det kan bli högt tempo då flera laddar från start och det skulle gynna 8 Solitary Man (11%) som mest lever på sin styrka.  

V75-6   4 Mac Kindley (44%) blir knapp favorit. Vann senast från ledning på ett bra sätt men det var också ett ganska enkelt gäng. Kan få svårt att hitta till ledning nu och därför bör han garderas. 2 Global Investment (42%) har visat toppform på slutet och senast gjorde han en otroligt fin upphämtning efter startgalopp. Han är min förstahäst men jag tror även han får svårt att ta sig förbi 1 Turnaround men han räknas från alla positioner. 9 Majesty Of Rock (35%) har blommat ut igen i Lähdekorpis träning. Grymt fin på slutet och får han sitt smyglopp är han tuff att stå emot på upploppet. Det finns dock en smygare till och det är 10 Ausa T. Y. C (7%) och Thomas Uhrberg. Hon är supervass på kort speed och Thomas känner sig absolut inte slagen på förhand.  

V75-7   Harper Hanovers lopp är alltid ett spännande spellopp. Favorit är franske 11 Milord De Melleray (57%). Han är titelförsvarare och genrepade i Oslo och vann enkelt. Kom dock ihåg att motståndet i Norge var skralt och jag blev inte speciellt imponerad. Jag tror att det är en favorit i stor fara. Given etta för mig är 7 Quarcio Du Chene (54%). Han är ett otroligt starkt fartvidunder och jag tror inte att någon vill svara ledningen när Björn kommer farande. Väl där tror jag att det är omöjligt att ta 40 meters tillägg. Spikförslag! Det finns dock lite galopprisk och för er som garderar finns det några roliga skrällar. 6 Hoop Beats (24%) tar nog ledningen och släpper sedan till Björn. Han är riktigt bra och i rygg på Björn kommer han säkert att få chansen till slut och kan kanske utmana. 1 Highlite Survivor (10%) har fått ett perfekt smygläge och det kan lösa sig perfekt härifrån när Björn drar sönder fältet. 15 Race Fan (7%) har hysterisk form och visade senast att han fungerar perfekt på den långa distansen. Även han får dock svårt att ta 40 meters tillägg men är given för er som garderar.   Jag är otroligt laddad och optimistisk. Jag tror jag blir en vinnare!  

Hälsningar ,  Per Ottosson