V75-4 Solvalla 24/5
**
Lopp 9. V75-4 V3-3 Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Tanker - Svanstedt Å 11015 15,7a
2 Bonus Käll - Adielsson E 521d1 13,6a
3 Keena Frontline - Eriksson U 10102 15,2a
4 Jungle George - Eriksson S 02111 13,0a
5 Hot Broline - Horpestad T 42112 13,0a
6 Simb Tyrant - Kihlström Ö 01011 15,3a
7 Iceland - Melander S 13531 14,4a
8 Go D.Samara - Wallin T 45321 16,0
9 Lucky Lavec - Goop B dd231 14,3a
10 B.B.S.Calle - Eskilsson C 20434 16,0a
11 Narmo Streamline - Zackrisson T 1011d 14,0a
12 Zac Seabrook - Edin S 12d11 16,7

Iceland imponerade oerhört på mig i lördags och kan bli en spik.

Han var jättefin i Lördags. Scarlet Knight är nog en riktigt bra avelshingst. Fick iaf bästa möjliga reklam igår.
Kanske ska man se upp lite när det bara är sju dagar mellan starterna. Brukar sällan vara bra!
Jag vet att 7 dagar räcker inte för en 100% insats en vecka efter så du har rätt Travel han har fått sin seger.
Iceland travad ju illa bak, höll ju på att slå ihop ett par ggr under vägen, en vecka mellan starterna är ju knappast optimalt då, så får jag be om en streckfavorit i fara tack.
Tanker bra värmning på den och det är en glas klar vinst.
Tanker är nog bara en i högen vi måste se uppmed 2 och 5 någon av dom kan vara vinnaren.
Jag tror att man måste strecka 1-7 för att vara säker i loppet, men vi minns att Åke har en enorm förmåga att ha det väl tränare till finaler på Solvalla
TANKER TROR JAG BLIR INSTÄGD.

4 eller 5, bägge med bra läge och visad toppform
se bara upp med Go D.Samara. Tränare lyrisk över hästen. tråkigt spår dock. Platschans

11 Narmo Streamline kommer nog bli detta loppets stallskrik under helgen, <MEN ta i beaktning att den har gjort sina bästa lopp på Jägers lite skillnad komma till solvallas betongbana denna helg och 20 tusen på läktarna…Vet ej om den startat på Solvalla. det är åsså en rolig parameter i travtippandet hästar som ej startat på solvalla…

Horpestad säger att han kommer att köra för ledning och han tror att Hot Broline kommer att va med där framme.

#11 Hur skall man tolka detta?
Ska han tok köra till spets eller?
Jag gissar du har talat med han eller någon du känner?
Detta lopp är krångligt nog så all info tages tacksamt emot.

#12 Ja, jag har pratat med honom. Och det lät som om han ska göra ett allvarligt försök att pressa sig till ledning. Men han hade en rätt tuff inledning näst senast och stod ända hem den gången, så det kan fungera den här gången också.
GO D. SAMARA STENKLAR efter strykningen av ICELAND
Låga 2% trots sin fina insats sist. 28 gånger pengarna hos Atg.