V65 vinst
på kvällens Romme. Spikade Tigger i reducerat system m. ram 840r o 58% vinstchans.
Systemet gav 1 sexa och 8 femmor vilket gav nära nog 2300:-
mvh
Bertil
Grattis Bertil. När du reducerar V65, vilken metod använder du då?
Lite olika, men jag kan skicka mitt system per mail.
Denna gång: 4 st komplementärspikar (1 av 4 måste vinna)
Vidare tog jag ut 3 A-hästar i lopp 2 resp 6. Krav 1 av 2 A-hästar måste gå in.
B och C hästar struntar jag i att sätta regler för utfall.
mvh
Bertil

Grattis!!
Nu har du ju pengar att tippa för ett tag framöver!
Jag har också börjat sätta mig in i att tippa reducerat, tänkte testa ett litet nu till helgen.
Vad jag har förstått så tippar många av er ofta reducerade system här. Vad jag är rädd att göra är att jag sätter alltför hårda krav och därmed missar på det. Har ni några tips på vad man kan göra?
/mvh
Kraven är ju som du antyder de reducerade systemens baksida.
Generellt ska man undvika att reducera mer än runt 75%. Det kan kittla att göra stora reduktioner typ >95%. Ramen blir visserligen stor och fin, men systemet blir skört och vinstchanserna dalar långt under 50%
Jag sätter olika krav i oilka systemkonstruktioner. Ibland väljer jag ett par lopp med flera A-hästar (ofta så många som 3st) och ibland kanske 4 lopp med A-hästar, men är det bäst att inte ha mer än ett par A-hästar per lopp. Jag gillar att ha med flera A-hästar för då kan man även ta med någon outsider som man tror som t.ex. denna gång på Rommer där jag fick med favoriterna Dig For Dollars och Viktory Sund men kryddan Jetset Baylight (som ju vann till >20ggr).
Vidare kan du välja s.k. utgångshästar (effektspikar, kompletteringsspikar). Där väljer du att antal troliga vinnare i några lopp (jag brukar använda mig av 2-4 u-hästar). Vanliga kriterier brukar vara att 1 av X u-hästar måste gå in för att systemet ska ge chans till maxvinst. Med u-hästarna får man ju chansen att "gardera sina sina olika spikförslag med varandra" vilket är trevligt. Detta är en stor vinst eftersom jag på V65 då slipper ha mer än 1 spik. Att ta ut två spikar i orducerade system är ju också en stor risk.
Jag var i början ganska skeptisk mot att reducera, eftersom man ibland kunde se att ramen skulle ha gett penarna tillbaka med råge, men att kriterierna inte föll i på rätt sätt och vinsten uteblev. Dock glömmer man ofta bort att ett ordeucerat system som blir runt 4ggr mindre heller inte säkert skulle ha vinnarna. Och det är som med golf, om man inte har fart nog i bollen så att den passerar hål är en precisionsputt som är hur rak som helst men inte hård nog att nå hål sällan ett bra sätt att förbättra sitt resultat.
mvh
Bertil
PS Nej Thomas, jag har inte börjat spela "buckliga bollens spöstraff"

#4 Tack för svaret Bertil! Ska du lira V64 ikväll? Skulle du kunna visa ett reducerat system för exempelvis 150-200 kr där kravet kan vara 2 av 4 A hästar samt 1 spik? Går det?
Vad använder du för program? Jag har i så fall tänkt köpa Jokersystemet. Erfarenheter av det?
/mvh
Grattis :D
Jag hade tänkt mig ett system, men blev lite fördröjd ute på "godset" :-))
Velar om spik…ska vi köra en delning 200 per skalle?
- Har du ett bra spikförslag? Skulle vilja spika Lotuschic i 5:e avd. eftersom jag är lite okomfortabel med Royal Winner i avd. 1. Både Acclaim och Anelak har form samt att Ornellaia är ett favvo vin och då sväljer jag även hästen :-)))
mvh
Bertil

#7 Attans att jag såg ditt inlägg först nu Bertil. Hade gärna varit med på ett litet system. Hoppas att ditt går in nu då.. de hästar jag tror på är Acclaim, S.J's gold, dream sugar boy (örjan har tillfälle till repris), smashing klipp, samt skrällen persos shogie..
Ingen fara. Jag hann inte lämna in och inte sörjer jag det. Dina spikar likt min satt ju bra samt att Royal Winner INTE vann.
Jag hann inte lämna in men ramen innehöll 6r dock gav systemet endast 8 femmor, så man får väl tacka sin lyckliga stjärna att första start hann iscensättas innan jag var fördig att lämna in.
Tänket var dock rätt, det kan ingen ta ifrån oss :-))
mvh
Bertil

Jo vi var ju i alla fall rätt ute. Mitt system gav 4 femmor så inte mycket att skriva hem om.
/mvh

Sent grattis Bertil till V65-vinsten på Romme!
Du verkar ha trimmat in formen lagom till kommande omgångar med Kamelerna ;-)