Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 331 ggr
ThomasH
0

V75-3 Solvalla 12/8-06

**V75-3. V3-1. Tvilling
**2140 A

1 Fama Currit - Takter J 11513 13,0a

2 Olly Lane* - Sjunnesson J 31d54 11,7a

3 Debbie Scot* - Henriksen D 22561 13,5a

4 Twigs Kayo - Jansson T 53103 12,7a

5 Sävaflickan - Goop B 11214 12,4a

6 Flying Young - Sundberg H-O 26303 12,6a

7 Camilla Highness - Uhrberg T 5k411 11,4a

8 Alexia Ås - Kihlström Ö 23342 11,8a

9 K.L.M.Lavec* - Frick J 2k126 11,7a

10 Zoccer Wadd - Svanstedt Å 01210 11,7a

Kaitsu
0

2 hästars lås? Fama Currit och Zoccer Wadd! Fama är ett spikbud men sockret har ofta överraskat mig, så vet inte om jag vågar lämna bort henne.

ThomasH
0

Jag är mest förvånad över att inte Peter Ingves kör sin ögonsten själv. Det och att hon har haft problem och kanske inte är tillbaka i toppform gör att jag garderar. Camilla Highness är ett mycket bra sto, inte mycket sämre än Fana Currit och då Zoccer Wadd inte visat samma form som förra året är loppet öppet. Jag plockar också med Alexia Ås som nu har ett "Gubben i lådan läge.

Bertil
0

Jag tar även med Sävaflickan….Uschhh, det känns som om det finns många streckalternativ denna omgång :-)

mvh
Bertil

Rickard007
0

När Camilla Highness  är i toppform är hon inet att leka med
Fama Currit  vinstlottan me dspåret, tar ju spets och var bra sist
Och samma som Kaitsu  skrev  Zoccer Wadd  har överraskat förr.

Det lutar åt Fama Currit , men vill att Camilla Highness ska plocka enr dem.

ThomasH
0

Jag har insett att Fama Currit kommer att vinna då stallkamraten, (Camilla Highness) måste backas och ingen kommer att sätta press på peter ingves drottning. Att han inte själv kör har jag nu insett , då han han är avstängd.

hafor
0

Peter Ingves har ju kört både Fama Currit och Camilla Highness åt Petri Puro. Men Thomas Uhrberg har ju också vanan av att köra Camilla Highness så han få väl räknas som "ordinarie" kusk åt henne.

Fama Currit är en av de största spikarna i omgången om man räknar med tidningar och streckfördelning. Att fälla henne blir ju av intresse för spelarna, men det lär nog bli svårt. Möjligen tycker jag att Johnny Takter börjat "tackla av" en aning efter en het sommar, framför allt under juni-juli. Han har förlorat med ett flertal rätt stora favoriter på senaste tiden. Självklart beror det naturligtvis inte direkt på honom, men ibland kommer även den bäste av kuskar in i ett stim av "oflyt" precis som det kan vara tvärtom då de vinner med allt.

Det var ju ingen skam av Fama Currit att förlora mot Digger Crown och Super Light senast. Att vinna mot tuffa ärrade äldre hingstar i sitt 3:e lopp som 5-åring kan ingen förvänta sig. Nu gäller det ett antal tuffa och ärrade äldre ston och det borde vara "lättare" att hävda sig med ett favoritläge.

Jag säger spik (Fama Currit) eller minst 5 (+ Camilla Highness, Zoccer Wadd, Sävaflickan och Alexia Ås).