V75-6 Solvalla 12/8-06
**V75-6. DD-1. Tvilling
**2140 A
1 Passionate Kemp* - Nieminen M 11411 10,4a
2 Improve Ås - Locqueneux D d1131 11,3a
3 Giant Diablo - Kihlström Ö 442d2 10,1a
4 Jetstile* - Takter J 21142 11,1a
5 Gazza Degato - Horpestad T 112d1 11,2a
6 Conny Nobell - Goop B 11010 09,9a
7 Citation* - Adielsson E 603d1 10,0a
8 Digger Crown - Jansson T 11151 10,5a
9 Spring Ray - Uhrberg T 102d3 11,3a
10 Thai Tanic* - Goop O 22424 09,9a

Spets o slut på Jetstile? Eller hinner Gazza Degato förbi? Hmm.. kanske.. hur som helst blir det nog gardering här då det är många fina hästar med. Vad kan Conny Nobell göra från sitt 6:e spår? Han har ju blivit hyfsat kvick ut så..
För att inte nämna Citation som var som en pil bakom bilen senast och har verkligen visat toppform. Min gissning är dock att Improve Ås tar spets, frågan är dock till vem han släpper till. Vi ska inte heller räkna bort den finska fantomen Passionate Kemp och hårt tempo kan gynna Spring Ray och luringen Thai Tanic.
Många tvivlare till trots så levererade Digger Crown senast. Läget är prekärare denna gång, men chanslös är han inte.
mvh
Bertil
Tror inte ngn tar en längd på passionate här, sedan vet jag ej om Nieminen kör i spets. Misstänker att han faktiskt kommer att göra det ! Lämnar inte Gooparna Walkover igen så har Conny TOPPCHANS !!! var otroligt besviken på hur man genomförde hugå åbergs. Jag menar varför ta ut hästen överhuvudtaget om man inte är det minsta intresserad av att vinna. Var bland det värsta jag sett utan och överdriva. Mycket märkligt ingen ställt dem mot väggen för det upplägget. Travjournalistiken är onekligen för snäll. Spring Ray är dock livsfarlig om den får minsta fördel i loppet. Hoppas d blir åka av denna gång och inte ngt "uppgjort" lopp där ledaren vinner mer el mindre okörd på en tråkig 14-tid. Mitt tips är dock Conny från dödens..
Många startsnabba häster men jag som föregående talare tror att Passionate Kemp* tar spets , om han släpper vet jag ej , men han släpper bara til Conny Nobell , skulle bli förvånad om Gazza Degato klarar att fronta här, Lopets luring som kan vinna med tempo och lite flyt Thai Tanic* .

Ett oerhört fint lopp med kanoner rakt igenom.
Passionate Kemp tar spets säkerligen spets, men vad kommer det att kosta ? Och hur blir det när Conny Nobell med stor sannolikhet kommer upp i dödens eller möjligen Jetstile.
Ett härligt lopp för travälskare, men näst intill omöjligt lopp för spelarna ;-)
Jag kommer sannolikt att bli tvungen att chansa eftersom jag inte har råd med 10 hästar. Jag har en liten känsla för att Giant Diablo vinner den här gången. Både häst och Örjan är i toppform och med mycket bra utgångsläge. Speciellt då jag räknar med bra tempo i loppet. I toppform med bra position i loppet tror jag inte hon är sämre än Conny Nobell eller Spring Ray exempelvis som fått flest streck och har sämre lägen.