V75-5 Rättvik 31/5/08
**Lopp 8. V75-5 V3-3 Tvilling.
****2140:
**1 Lapp Lotus - Svanstedt Å 43214 25,6
2 Sindar - Horpestad T 234d4 26,5
3 Baron B.R. - Wilhelmsson R 6d031 27,5
4 Kläppman - Östman J 12201 27,2
5 Rigel Pil - Goop B 2602d 25,5
6 Ljusnetroll - Ohlsson U 22411 26,1
**2160:
**7 Troll Jokeren* - Eklöf B k3423 24,2
8 Vimseld - Frick J 10107 25,2
9 Grindstad Jahn* - Witasp L 50624 24,8
10 Feseth Lynet* - Olsen J O 61300 26,3
11 Spangmigutten - Österberg S 00513 25,5
12 Brenne Kongen* - Brenne J K 41161 24,3
13 Vinnelykka* - Jansson T 05215 25,6
**2180:
**14 Karlängs Elden - Pöllänen R 45051 23,1
15 Frisli To Jo* - Frick K 32502 23,1

TA så många ni har råd med.
Detta lopp lämnar jag sist av de jag skall analysera.
Brenne Kongen, Vimseld, Ljusntroll och möjligen Karlängs Elden, så har ni täckt detta lopp med ett moderat antal streck.
mvh
Bertil

Bränne Kongen passande namn på en häst iaf;)
Undra fall man kan få bränne som andra namn.
Brenne med "e"…det är efter kusken…
mvh
Bertil

Eller - för att va riktigt kinkig - Jens Kristians familj, som fött upp rätt många "Brenne"-hästar.
Electra är en klippa gällande kallblod, norsk travsport, värmländsk kuriosa, ja allt :)
För övrigt ska väl Brenne ha bra chans.
rätt elektra
mvh
bertil
Nu står Ljusnetroll otroligt bra inne och detta vinner Ulf Ohlsson, en tänkbar spik
Visste jag bara att kusken är seriös i sitt uttalande om att han vinner skulle jag spika direkt men många lovar runt och håller tunt och vet inte om det bara flyger ut ett skämt eller allvar i hans uttalande någon kanske känner kusken bättre än jag och kan svara på frågan ????.

Råååååååååååååååååååberto alla är skojare i hästbranschen….
Ta det som ett tips.
Visste jag något om framtiden skulle jag aldrig ha arbetat en enda dag. Brenne och ingen annan kusk heller, kan enligt mig uttala sig om att "jag kommer att vinna"….annat än om det är fiffel och mutor involverat. Men även då kan ju hästen bli sjuk eller stulen eller….
mvh
Bertil
Visst finns det skojare i hästbrancen liksom i spelexppertbrancen det vet ju alla men en och annan pärla kan det ju finnas också bland skribenter ock travkuskar som är mer eller mindre seriösa det finns kuskar som lägger ner väldigt mycket tid på egna djupa analyser i ärligt syfte att kunna presentera ett bra resultat gäller bland skribenter också så alla är ju inte skojare JOKKE eller hur men man lär sej fort ven man kan ha större eller mindre förtoede för.
Och till dej BERTIL jag håller med dej jag skulle inte gå till jobbet en enda dag om det gick att sitta hemma och titta i krisallkulan och veta att 7an ser ut så här på Lördag men snälla Bertil om du har en häst måste det väl ligga i ditt eget intresse att kolla noga om dina konkurenter har bättre hästar eller inte just vad jag menar i fallet BRENNE KONGEN kanske det är så enkelt att det är just vad kuskenJENS BRENNE gjort därför vet han att ingen slår hästen på Lördag och därför rekomenderar spik.

Roberto lär dig en sak om trav. Kuskar tränare har ej jätte koll på de andra hästarna. De uttalar sig bara om sin egen. Har du aldrig _LÄST OM amatärer som tränar hästar?
De tror de vinner loppet 8 av 10 ggr….De tror alltid på vinst nästan så de skall man ta med en nypa salt…
MVH Fredda_

#6 & #7 Tack! ;)
Jag tror nog Jens Kristian har rätt bra koll på motståndet och rätt bra på fötterna när han tror att han vinner. Förhoppningsvis klarar JKB även voltningen (han har tidigare haft problem med de svenska springspåren).
Ang amatörer och vinstchanser: Jag har bara intervjuat en tränare inför det här loppet och han trodde definitivt på segerchans! Det var tränaren till Sindar och han sa bl.a. följande: "Gör han ett likadant lopp som sist så blir han giftig!" ;)
Sindar…jojo…det var ett stalltips som heter duga för den som garnerar. Kan bli lite rensning om går sta och vinner.
mvh
Bertil

16# Isbjörnslopp garderas alltid;)
Du behöver ej vara orolig.
JAG TÄVLAR EN HEL DEL SJÄLV ( INTE MED HÄSTAR) OCH NI KAN GE ER SJUTTON PÅ ATT JAG HAR STENKOLL PÅ MINA MOTSTÅNDARE JAG SKULLE GJORT LIKADANT OM JAG ÄGT ELLER TRÄNAT HÄSTAR ANNARS ÄR DET SVÅRT ATT VINNA MÅSTE JU LÄGGA UPP TAKTIKEN PÅ ETT RICKTIGT SÄTT DET ÄR VÄGEN TILL FRAMGÅNG DET ÄR JU PÅ MINA MOSTÅNDARES MISSTAG JAG SJÄLV VINNER.
#18, Kloka ord.

Visst är det kloka ord…
Men men man har lyssnat på dessa amatörer i spelbutiker och morsans moster som känner den som sa att den skulle vinna.
Amatörer tror mer på sina hästar ibland än vad de borde.
SEN hurvida det är mellan Amatörer och en som tävlar i sin egna sport är en annan 5a. Ofta så kör ej amatören själv. MEN det är de som de intervjuvar.
Roberto det går faktsikt skriva med små bokstäver med. Vill du ngt skall synas tydligare går det göra **SÅ HÄR.
MVH Fredda er röst i natten.**
"MVH Fredda er röst i natten."