DD Romme 3/10
Har redan sett ut en dubbel inför måndagens lopp på Romme.
1 och 5 i lopp 1 på 1640m auto, samtidigt som båda är bra på just 1640 och D.C. Whopper gjorde ett bra lopp senast som tvåa efter Flying Ås. Nu tas han säkert spets och då kan det vara runt om.
Jim Frick tar ut Little Wood mot sämre mostånd och dessutom på halv hemmaplan i Dalarna. Singelsträck!
DD1: 1 Quenola Butler, 5 D.C. Whopper
DD2: 4 Little Wood
Jag kontrar med en helt anan DD. Visst brukar 1 och 5 vinna över 1640 meter, men Ragdance gör comeback. Han blir min vinnare, men vi dubblar med Tarzans Hercules Laser. I DD2 så plockar duktiga amatören Samuel Rhen ut mycket kapabla Good Grief. Honom dubblar vi dock med Kajsa Frick som brukar få mycket bra fart på King One.
DD1: 3 Ragdance, 2 Hercules laser
DD2: 8 Good Grief, 2 King One

#1 Ja, Hercules Laser har gjort flera bra tider över 1640m så distansen passar nog bra. Tyckte dock att D.C. Whopper var så bra senast på Färjestad när Flying Ås vann att han borde kunna krossa det här gänget, men svaret får vi ju ikväll ;-)
Fricks fransos Little Wood är väl dock kanske lite mer av en chansning
;-)
Kajsa Frick brukar ju precis som du säger få fart på King One, men jag tror han blir ännu bättre senare i vinter/vår. Han är ju lite trög ibland. Såg inte senaste starten, men verkar ju har gjort bra ifrån sig då om man tittar på tiden och motståndet.
Nåja, jag har tagit ställning och får stå vid mitt ord :-)

Resultat DD - odds 13,18
DD1: 4 Airstrike DD2: 2 King One
Ska bli intressant att se loppen. Airstrike måste ha varit i mål innan de övriga hunnit runt sista kurvan! Han var 0,9 sekunder före tvåan D.C.Whopper i mål! Snacka om överlägsen! Ska ändå titta på D.C. Whopper, kan tänkas han dyker upp i V75 så småningom och kan då vara intressant. Vi får se.
Kajsa fick tydligen bra fart på King One och lyckades sticka huvudet före Good Grief. Så lopp 2 var du ju helt rätt ute Thomas! Bra analys. Little Wood blev bara 5:a, en liten besvikelse.
Ja Airstrike var otroligt bra, Stekhet i spets och vann med halva upploppet tillgodo. Honom missade jag. Vi ska nog passa honom om han dyker upp på V75. Good Grief var mycket bra, fick ge sig mot King One som fick lifta med i ryggen. Nybyexet ska dock passas, han var mycket tapper i dödens hela loppet. Han gjorde comeback efter vila och med det loppet i kroppen ska han spelas nästa gång.

4 Airstrike var ju helt suverän. Peter G Norman försökte dölja smärtan i armarna när han segerintervjuades, men där var det full pump i armarna, det kan jag garantera. 5 D.C. Whopper var dock inte så bra som jag hoppats och fullföljde väl bara sådär även om han blev 2:a. 2 Hercules Laser la ju bort mycket kraft i den vassa öppningen och en kort galopp, men hade aldrig slagit Airstrike idag!
7 Nyby Exet gjorde en imponerande insats tycker jag och var väl igentligen bäst i DD2. Galopperade, fick forceras ute i 3:e fram till dödens, tryckte sönder ledaren och var bara halv längd efter segraren i mål. Detta i första loppet efter lång frånvaro (första starten 2005).
Den ska vi bevaka framöver !!!
2 King One var dock bra tillsammans med 8 Good Grief och en vasst spurtande 10 Macho Des Platanes.
Nu blir jag borta fram till sent på torsdag utan access till Internet så jag återkommer på torsdag kväll eller fredag kväll beroende på när jag kommer hem på torsdag.