Electra: Arvika 9/6 Lopp 8!
Kan du hjälpa mig att bena ut denna brokiga samling tro? Du är ju expert på både kallblod och norrmän 
Tack på förhand, mvh TT

Visst är det ett underbart lopp? 
Jag återkommer med detta när jag tittat lite mer på det, fullt upp just nu.
För övrigt ganska underbart med Makhtoub Jet i Arvika också!
stabilt electra!!!
mvh
Bertil

Till att börja med kan jag ju nämna att det är extremt ovanligt med femton hästar i Arvika. Som regel är loppen begränsade till tolv startande ekipage. Men, eftersom det här är försök till Dubbelcupen så fick det nån sorts "dispens". Det kommer dock att bli jobbigt för dem med bakspår på tillägg.
Den enda på start som ev kan bli aktuell är väl 3 Sagi Sköiar i så fall, relativt okänd häst som startat på Klosterskogen i de senaste starterna, alltså säger inte tiderna så mycket och han är dessutom van konstiga svängar.
4 Kidos Jojo tbx efter vila och bättre än raden men behöver lopp.
5 Nattfrost går bra varje gång och fick sin favoritkusk. Tränaren mkt positiv. Kommer inte att va snabbast ut från tillägg men går alltid hela vägen, även i dödens.
6 Perle Pojken har hittat formen och snabb ut. Även denna tränare positiv. Behöver ny kusk i princip varje gång för att tända om.
8 Pål Elda är på väg i form men borde få svårt i detta sällskap. Snabb ut.
9 Thulo R.B. stabil men antagligen inte snabb nog. Fast kan ju va kul med Erik kanske…
11 Appella R.B. Visade våldsam nytändning i monté senast men vinner knappast här.
12 Briskeby Kvikk var trea på norska V75 i senaste starten - även det på Klosterskogen (se ovan). Bra kusk, spännande med pisk.
13 Horgen Eld blandar och ger. Har han en bra dag är han stark som få.
14 Mjölner Flaks håller på att hitta formen igen. Hopplöst läge men trivs i Sverige. De tre senaste starterna här har resulterat i två segrar och ett andra pris.
Oj oj oj, Ego Boy. Fel, Oj oj oj - Electra!
Världsklass.

#4 Men tack! Fast nu krävdes det faktiskt inte mkt varken av energi eller tankekraft just den här gången. Många av de här hästarna ser jag ju ideligen, en del känner jag "personligen" och en ska jag ev ha som passhäst på måndag. Man all uppmuntran är välkommen - och kanske hjälpte det nån som vill/ska spela.

Tack Electra!
Här är mina drag:
V65-2: Nr 2 Ö.B., känns som det kan bli felfri avgång härifrån och då hästen är snabb ut så kan det bli ledningen. Spets och slut!!
V65-3: Nr 1 Increase Broline, även här blir det spets och slut. Björn blir storfavorit men den spolar vi då hästen inte sett bra ut i travet på slutet, tror inte den klarar av kurvorna på Arvika. Värsta motbudet är nr 9 Princess Circle som varit ute mot stenhårt motstånd på slutet.
V65-4: Nr 6 Blue Moon, häst i kanonform, allt strulade i senaste starten och nu får de andra vara bra om det skall ta honom. Björns häst är bra men tror inte den räcker i årsdebuten? Även Moberg aviserar passivt upplägg på sitt nyförvärv.
V65-6: Har fått info på att nr 4 Kidos Jojo är riktigt toppad inför detta. Hästen har inte kommit med i loppen på slutet men tränaren är mer än nöjd med sin adept. Det skall alltså vara riktigt i ordningställt här enligt min källa som pratat med tränaren. Frågan är hur bra iordningställt det är?
Mvh TT

#6 Hm, Kidos Jojo är faktiskt alltid bättre än vad tränaren tror och han har gått bra i provloppen, men nu markerade hästen bakknän i senaste jobbet, tveksamt startande. Tyvärr.
Tack för dina tankar ang övriga lopp, ska se om jag har några själv oxå - mkt nu! ;)

Kan du förtydliga vad du skrev, jag vet inte riktigt hur det skall tolkas
:
- Är hästen bättre än vad tränaren ger sken av eller är tränaren oftast överoptimistisk?
- När var senaste jobbet? Min kontakt måste ha pratat med tränaren under onsdagen, har hästen gott ett jobb efter det alltså?
Mvh TT

#8 Sorry, jag är ofta lätt förvirrad.
Just den här hästen är ofta bättre än vad tränaren tror/säger.
Han gick sista jobbet i torsdags. Att han markerar bakknä är ingen ny företeelse, men kanske var han bara ofokuserad.

Lite funderingar ang övriga lopp:
V65-3 Spotlight Ås kan bli farlig om han får ledning och slipper grussprut.
V65-4 Tubbe såg väldigt seg ut i sista provloppet inför detta. (Det var i 21-23 tempo)
Filurinden ska man däremot se upp med. Hon har visat enorm förbättring sedan hon kom till Ruttenborg.
Räcker väl med en komb på DD idag 2-5.