Ola007 Spikmästare på TIF
Omgång 4 av Spikmästaren har avslutats och vinnare i den heta toppstriden blev Ola007 och vi lyfter på betsel och norsken för denna bravad. Striden var öppen in i det sista, men Ola lyckades hålla krubban ren från segerhavretjuvar. Här är de tre i topp
Ola007 34p
LarsM 31p
Thomas 29p
Lämna gärna lite synpunkter inför nästa omgång, om ni vill att den ska fortsätta.
mvh
Bertil
Stort GRATTIS till Ola tycker jag!!!!
mvh
Bertil

Tack för det Bertil
, synd bara att jag inte lyckats spika rätt på V75 system också.
Det kommer, det kommer…först måste man ju hitta spikarna…sedan garneringar…Du har börjat i helt rätt ände :-)
mvh
Bertil
Jag tycker att spikmästaren är en bra tävling som gör att man tänker till lite om vilka spikar som kan passa på ett system, så jag tycker gärna att vi kör en omgång till, och grattis Ola!

Grattis Ola.
Spikmästaren började väl som en kul tävling samtidigt som det skulle kunna vara bra som tipsunderlag för allas V75-system. För tävlingens skull spelar det inte så stor roll att sista inlämning ligger redan 12.00. Det är lika för alla.
Som underlag för att ta del av till V75-systemet är det nödvändigt att man har tid att studera allas tips innan deadline för inlämning av V75:an.
För att nå bästa kvalitet på en spikrad så anser jag dock att man måste kunna få med värmningsinfo innan man plockar hästar.
Som exempel kan nämnas förra veckan då jag spikade Adams Hall på min spikrad (liksom många andra förvisso). Efter värmningsinfo var han aldrig ett spikalternativ längre.
Jag vet inte bästa sätt att hantera tävlingen. Om huvudmålet är att få tips för V75-systemet från flera deltagare är sannolikt 12.00 den bästa kompromissen och tävlingsmässigt är det också rättvist; lika för alla.
Kvalitetsmässigt är det dock inte bra. 13.45 som V75-mästaren är bättre.
Det är mina synpunkter.
Jag tror att vi kan lägga fram sluttiden till 13.45 eftersom det oftast är någon av oss tippare som inte hinner se värmningarna utan tvingas avge tipsen långt innan dead line. Där finns ju god info för de som vill göra en tidigare inlämning.
Senarelagd inlämningstid innebär ju faktiskt också en fördel för de vill lämna in ett system strax innan start. Då kan ju dessa spelare ta del av de spikalternativ som givits med värmningsinfon inbakad. Jag har också en viss feeling för att det är fler och fler som lämnar in on-line till ATG, vilket ju gör att sista-minuten info kan utnyttjas.
Vi sätter dead line till 13.45 denna första spikmästare i omgång 5. Vi kan ändra tillbaka sedan ifall denna förändring möts av höga gnägg och betselgnissel.
mvh
Bertil

Instämmer med övriga.. ett stort grattis!