Monté på V5
Den 6 juli, på Sundbyholm, kommer ett montélopp att gå som andra loppet i V5:an. Det är ett uttagningslopp till Agrias Montélopp, med final på Solvalla den 3 oktober.
Eftersom min dotter rider mycket monté och skall vara med då, undrar jag hur ni ser på detta med montélopp? Det har ju varit med ett tag men på undanskymd plats men tanken är från STC´s sida att det skall satsas mer på montén i framtiden.
Hur är det att spela på montélopp? Har det blivit lättare att tippa med tiden eller är det lika svårt nu som förrut? Borde montén få vara med på V5 eller inte, eller ska den t.o.m. vara med på V65 och V75? Har ni någon nytta av siten, www.montetravsport.se ? Där kan man se ren montéstatistik. För visst är det skillnad på trav och montéhästar.

Jag tycker det är Jätebra och kul att montéloppen får börja gå på V5 nu! :) det är trots allt ganska stort intresse runt det, klart att det komemr fler och fler hästar, bättre och bättre dessutom.
MEN jag tycker det ska hållas till endast V5 nu ett tag, men framöver skulle vara kul att kanske se på V65 och även ibland, inte alltför ofta, på V75.. Men bara om det är Riktigt bra hästar och så.. Trav är trots allt trav, blir så konstigt om det rätt som de är börjar komma monté på V65 och V75 :P Hästägarna tycker bara det är kul förmodligen, de är ju klart om man har en häst som går bra i monté..
Men även spelarna måste vel fatta grepp om montén dessutom..?
Roligt! Det är ju dock inte första gången det är med inom streckspel. Det får gärna vara med på V65 för min del, kanske kanske V75.