Derbykval Jägersro 22/8
Ja nu börjar det dra ihop sig till Derbykval.. roligt roligt..
En hel del favoriter har dragit ett dåligt spår…
V65 1: 2 Rite On Track nu med Björn Goop anser jag vara ganska svårtstoppad. Ser inegn som skulle kunna utmana honom.. Givetvis 12 Kung Lavec i form men den saknas väl.. 9 Västerbo Miguel möjligt motbud.. Nr 2 Spikförslag.
V65 2: 1 Garantido kördes väl inte jätteoffensivt sist, en liten genomkörare innan detta lopp skulle jag tro,
2 Cecena Ås* har inte direkt fått det och stämma nu ett tag , men hästen är kapabel så en luring..Björn Goop sitetr upp bakom 4 Conrads On Line har helt okej siffror och ska hänga med bra här , chans..7 Staro Yzerman har vart bra nu på slutet , ses givetvis med chans.. Loppets luring är 10 Photo Sea.
V65 3: 1 Colombian Necktie är som ni en strul-pelle. Senast instägd med krafter sparade.. Samma läge nu, har han en bra dag kan han öppna hyggligt , annars finns chansen att Örjan blir instängd igen.
7 Orlando Karsk var helt okej senast, ny kusk nu. Bra chans.
8 Rambo Rollax har 2 raka galopepr nu och åttonde spåret var ju ingen fördel direkt, behövs mycket tur. 11 Fergel som aldrig vart sämre än 5:a i mål och det var i en V75 -final, säger väl allt. 3 Daddy Joe streckvärd och den stora delen i det har väl Björn. 12 Nicholas Cake klart mest pengar på sig , jämn på slutet, passas.
V65 4: 1 Mad Marke tror jag har haft sin lyckodag nu, i stochampionatet var ingen häst riktigt 100% tyckte jag. Svårt.
12 Orchidee d'Aunou visade vad hon egentligen kan i senaste starten. TOPPCHANS.. Spik ?
V65 5: 7 Fantasy Broline första gången lång distans, Chans.
12 Jaded helt OK senaste starten, Chans. 3 All American Boy har strulat på slutet , 3 gånger lång distans alla Oplacerade, Nja. Luringen är 5 Sandra Spirit som jag tror är formtoppad till detta loppet.
V65 6: 4 Euro Staro Crown bra sist, första gången i front, kommer han dit nu så är han en aspirant. 1 Adrian du Nord kanske snuvar Nr 4 på spetsen och då blir han farlig. 11 Jocose var dundefin sist. Bra Chans igen. Tufft emot nu men 8 Proud Ås vet hur det är att sticka huvudet först och torskar sällen målfoton.
Vad tycker ni om mina kommentarer ?
Blir det för pluttrigt? Kanske man ska skriva liet om varje häst i en rad var?
Kom gärna med synpunkter 

Jag tycker du gjort en mycket bra sammanfattning Rickard av dina tankar om kandidaterna för att gå vidare till Derbyt!
Hur bra skrivet som helst Rickard!!!!
Ska läsa på lite och försöker komma med ett systemförslag senast under tisdagen.
mvh
Bertil
Tackar ! Jag visar juatt jag inte bara är en jobiig tonåring då ;)
Kom gärna med era tips med.. 

I V65-6 kan jag tyvärr inte göra en objectiv analys. Jocose är min favorit och har varit redan sedan förra året. Många höjde på ögonbrynen i vintras när jag hävdade att han skulle bli Travkompaniets bästa 4-åring eftersom Jaded vann Kriteriet och Stefan Hultman hävdat att han var bäst i 3-årskullen.
Numera är det inte så många som ifrågasätter det. Samtidigt ska man inte fastna vid en favorit när man bedömer ett lopp. Jag kan dock inte släppa Jocose, som jag tror utan allt för mycket strul faktiskt kommer att vinna hela Derbyt. Men som sagt jag är mycket färgad och det är inte objektivt bedömt.
Edit: Dessutom tycker jag faktiskt han har förtjänat en seger i ett storlopp efter insatsen i Sprintermästaren!

Fin analys Rickard, har inte hunnit kolla igenom startlistorna, jag kommer med en liten analys på tisdag.
Det blir bra det Ola.
Hafor jag förstår om du tror på Jocose men en Orchidee D'Aunuo i bra skick tror jag blir svårstoppad…
Det hindrar väl inte att båda vinner :-)
Dött lopp ? ;)
Bertil skriv lite vad du tror om loppen :D

Vid gardering är Across the Lines ett måste, även om han här möter lite bättre kusar
Ja det har du kanske rätt i , men tror nog att Jocose ska vinna det loppet.
Springer inte den ene i lopp4 o den andre i lopp6? Jag kanske har dåliga startlistor…
mvh
Bertil
Vad menar du ? Across The Lines och Jocose är väl båda i V65 6?

Men nu får du väl ta och kamma dig Agent Rickard
, ta och kolla igenom startlistorna, eller dín egen analys..
Blandat ihop Jojje Avant med Orchidee D'Aunuo?
mvh
Bertil

NjaAgent Ola, jag tror nog du får ta på dig läsbrillorna själv :-)
2 Across The Lines startar i V65-6 i samma lopp som 11 Jocose. 8 Proud Ås är dock struken i det loppet.
Syftningen är på kommentar i #6
mvh
Bertil
Ola ursäkte om jag skrev otydligt men menar givetvis i finalen …
Inte i försöken där båda vinner..
Edit : Ola din analys vänar jag på.
Meeeeen….nu är vi med :-))
mvh
Bertil

V65 Avd 1
1 Titan Gold Gjort det bra sedan flytten till Persson. Inte som bäst i aktionen senast. Nu med Uhrberg. Tufft emot.
2 Rite on Track Mycket passande uppgift. Trivs med Björn. Duktig senast. Runt om.
3 Smashing Klipp Vaknat till liv hos Sundberg. Vinner lopp snart. Given outsider.
4 D.J.Seabrook Snabb ut. Körs av Erik. Borde kunnat lite bättre senast.
5 French Cocktail Bra vid segern senast. Helt annat motstånd här. Knappast vinst.
6 Ursus Boko Struken
7 Jargong Inte oäven, men en sparv i trandansen denna gång.
8 Kingpin la Marc Finfin vid segern senast. Möter för hårt motstånd här.
9 Västerbo Miguel Duktig från dödens senast. Kraftigt i kommande på nytt. I striden.
10 Kasparaitis Nu med Takter. Ok senast. Har liten platschans.
11 Jampacked Får sällan till det fullt ut. Svårt läge nu. Platsoutsider.
12 Kung Lavec Kullens kung i fjol. Besvikelse i år. Aldrig borta om han hittar sitt rätta jag på nytt.
Avd 2
1 Garantido Fortsatt toppform. Gillar distansen. Hamnar ? Streckas.
2 Cecena Ås Mycket bättre än raden. Normalt i striden här.
3 Special Cat Stark. Tveskam form på slutet. Bara vid massgardering.
4 Conrads on Line Trivs bäst i spets. Form. Måste få bestämma en bit här. Outsider.
5 Roberto Spetshäst. Lär laddas. Normalt något nummer för litet.
6 S.J.´s Photocopy Duktig vid tredjeplatsen senast. Fortsatt form. Hårdare emot här.
7 Staro Yzerman Van möta de bästa i kullen. Mitt drag i öppet lopp.
8 Travel Ås Kapacitet för vinst. Spåret stort minus. Ändå outsider.
9 Udon Håleryd Avslutade klart plusbetonat senast. Ännu vassare nu. Rysarbud.
10 Photo Sea Hög kapacitet. Måste bevakas tidigt. Se upp !
11 Money Boy Välförtjänt seger senast. Bara om alla här.
12 Absolut Chili Inte visat något i år. Inte tokig i grunden. Platsrysare.
Avd 3
1 Colombian Necktie Inte att lita på. Visat uppåtform på slutet. Allt sparat i V75-final senast. I striden med lucka i tid.
2 Figo Bob Struken
3 Daddy Joe Segerlös i år. Kan en del i grunden. Outsider nu.
4 More Sea Segerlös i år. Ändrar inte på det här.
5 Egon Vick Fin vid spetsseger mot enklare motstånd senast. Känns inte så het här.
6 Bambino Banker Är lite ojämn av sig. Slår till ibland med skarpa prestationer. Van konkurrensen. Rysarbud.
7 Orlando Karsk Nu med Takter. Körs offensivt här.
8 Rambo Rollax Struken
9 King Louis Galopp i trång situation senast. Gillar distansen. Slutar i striden här.
10 Sommelier Inte vunnit lopp i år. Ok senast. Vassare nu. Fidus.
11 Fergel Härlig styrka. Rundar många här.
12 Nicolas Cake Gjort flera starka insatser under året. För skrälletaren från detta läget.
Avd 4
1 Mad Marke Vann StoChampionatet senast. Väljer detta istället för Stoderbyt. Outsider.
2 Hercules Dream Har problem med aktionen bitvis. Finfin kapacitet. Min förstaröst här.
3 Caramello Struken
4 Urano Boko hade härlig formtopp i maj - juni månad. Inte lika vass därefter. Givet vinstbud om formen återvänt.
5 One Man Show Blandar och ger. I striden om rätt dag.
6 Max Prix Tvåa i sprintermästaren. Inte lika positiv i starten därefter. Fidus.
7 Born to Dance Tre starter i nya regin. Svag senast. Bara vid massgardering denna gång.
8 Campo Roc Iskallt läge. Inte visat rätta formen på ett tag. Rankas ner nu.
9 Jojje Avant Två raka på positivt sätt. Helt annat motstånd denna gången. Om alla.
10 Don Silvio Klart duktig vid fjärdeplatsen på Valla senast. Är en platsoutsider nu.
11 Junction Fortsatt toppform. Tidig galopp senast. Känns bortlottad nu.
12 Orchidee d´Aunou Stridsvagn som var grymt bra vid segern senast. Väljer detta istället för Stoderbyt.
Avd 5
1 Janitor Under utveckling. Kan öppna. Normalt lite för lätt i detta sällskap.
2 Paul November Startsnabb. Full form på slutet. Fidus från spets.
3 All American Boy Mycket bättre än raden. Nu med Svanstedt. Se upp !
4 Dedicated Kemp Obesegrad i år. Mycket värre motstånd här. Bara fidus.
5 Sanda Spirit Går bra för dagen. Räcker normalt inte mot alla nu.
6 Beckford Bris Blir bara bättre och bättre. Har outsiderschans här med klaff.
7 Fantasy Broline Lite sämre senast. Vann sprintermästaren. Erik A upp. Måste streckas.
8 Ringside Inte vunnit lopp sedan tvåårsäsongen. Tufft ändra på det här.
9 Go Juantorena Bra form, men för hårt emot.
10 Majestic Nugget Gjort flera goda insatser i år. Svårt läge och hårt motstånd.
11 Leader Ås Fortsatt toppform. Känns ändå bortlottad härifrån.
12 Jaded Bästa hästen. Strulat mycket i år. vinner om felfri.
Avd 6
1 Adrian du Nord Fick skön resa senast och avgjorde på bra sätt. Passande läge och en outsider nu.
2 Across the Lines Inledde mycket övertygande, men har varit tveksam på slutet. Skall förstås med vid gardering.
3 Gerry Brando Nyttig typ. Inget vinstbud i denna stentuffa konkurrens.
4 Euro Staro Crown Vann V75-final senast. Allt bättre. Outsider.
5 Matrix Reloaded Fullt godkänd avslutning senast. Nu med Uhrberg. Rysarbud.
6 Malta Jean Pal Fortsatt toppform. Kan platsskrälla med klaff.
7 Maximal Value Två raka. Hårdare uppgift nu. Platsfidus.
8 Proud Ås Struken
9 Beckham Bob Gick i mål med krafter sparade senast. Nöjd pengar här.
10 Roi d´Inverne Ok senast. Nu med Björn. Tufft vinna.
11 Jocose Imponerat i år. Givet förstastreck.
12 First Tilly Två vinster på åtta starter i år. Har kapaciteten. Intressant nu.

Den blev lite lång men hoppas ni får ut något av den ändå!
Tusen tack Ola, mycket snyggt!!!
mvh
Bertil
Här kommer ett utlovat system. Radantalet är 1920 som efter 74% reduktion ryms inom 400-lappen
V65-1: 2.Rite On Track
V65-2: 1.Garantido;8.Travel Ås; 4.Conrads On Line; **7.Staro Yzerman
**
V65-3: 7.Orlando Karsk; 11.Fergel
V65-4: ****12.Orchidee d'Aunou; 9.Jojje Avant; 8.Campo Roc;
1.Mad Marke; 5.One Man Show; 2.Hercules Dream
V65-5: 7.Fantasy Broline; 12.Jaded; 2.Paul November; 5.Sandra Spirit; 4.Dedicated Kemp; ***3.All American Boy; 1.Janitor; 6.Beckford Bris ** V65-6: 11 Jocose; 6.Malta Jean Paul; 2.Across The Lines; 4.*Euro Staro Crown; 12.First Tilly
Edit: Tar bort 9.Beckham Bob och därmed minskar ramen och det rducerade systemet hamnar på 400kr

Mycket bra gjort grabbar! Hatten av..
/mvh
Snyggt Ola.
Bertil dte var hemskt vad du streckade på ..
Var glad om V6:an ger så mkt som 400…..
Har tyvärr ej spelat ngt, (15 år) plus att dte blev lite struligt idag , pappa jobba sent och så men ser framemot att titta ändå.
Dagens vinnare: **12 Orchidee d'Aunou
**Dagens Skräll: 10 Photo Sea

Fantastiska lopp i Derbykvalet. Robert Bergh har verkligen lyckats hitta formen på sina kusar. 3 Vinnare är något av Jackpot. Han kanske ska fortsätta vara avstängd ;-)
Hans bästa häst enligt min åsikt var idag Orchidee D'Anou. Hon fick ett tungt lopp och inget gratis, men brisade ifrån till enkel seger i dödens via 3:e spår. Även Fantasy Broline var bra, men blev ju inte utsatt för något tryck, så han fick inte bekänna färg. Till finalen lär han inte få spets så där enkelt. Jocose krossade ju Fantasy Broline loppet innan. OD däremot var som sagt oerhört imponerande, kanske en vinnare i finalen.
Jocose fick också ett mycket tungt lopp, men fungerade inte felfritt i travet idag. Därav bedömer jag hans insats som lysande också. Om han får till travet i finalen så håller jag en peng på honom (färgad som jag är). Då tror jag att det står mellan Jocose och Orchidee D'Anou.
Naturligtvis var även Euro Staro Crown bra, men om Jocose inte hindrats i framfarten i 3:e spår av Erik och Across The Lines (dök ut snävt framför Örjan och Jocose) så tror jag Jocose plockat ner ESC till slut. Men det är bara spekulationer.
Med tanke på finallottningen så lär det bli körning från start i alla fall. Så där blir det knappast någon som får vara ifred länge i spets. Det blir högintressant att se finalen.
Jag sätter mina pesos på Jocose och Orchidee D'Anou. Jag tycker Fantasy Broline upträtt för ojämnt och i finalen kan han inte dra till spets lika enkelt.
4rätt var mitt bistra resultat…..
mvh
Bertil