Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 9257 ggr
Fonnytorsk
1

Claes Svensson

Läste på ronden att han blivit anmäld för djurplågeri. Idiot säger jag bara. Har för mig att det gick rykten i slutet på 90 - talet början på 2000 att han vart dömd till fängelse för sex med minderårig. En fin trav kusk……

ina-scot
0

Tycker han är ett riktigt SVIN

[JAG_DE_BELLOUET]
0

Bra fulkörarna skall sättas åt, nu bör man jaga grisfösare och så kallad "felaktig medicinering".

TexasTour
0

Grisfösaren tror jag att jag kan lista ut vem det är men vem är "felaktig medicinering"? Glad

När det gäller Claes Svensson så stämmer det att han hade en "kärlekshistoria" med en ur stallpersonalen men jag har för mig att personen i fråga var 15 år fyllda, jag tror inte han blev dömd för något brottsligt men däremot tappade han ju allt anseende!

Renrakad
0

Hade jag vart hästägare sså hade jag aldrig haft häst hos den jävla dåren. Han kanske skulle behöva lite pisk själv.

Fonnytorsk
0

Bara att instämma, ett par piskrap skulle han behöva..

Trotting
0

Mycket mycket illa!!…

medde
0

#3 Körde inte Svensson med fotbojja efter denna händelse?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Modellmannen
0

Peddo classe?

Allmänt känt om han i andra kretser med utanför travet.

Timbavati
0

Vad är detta för trams? Rykten om fängelsedom, snälla höj nivån! Jag tyckte Trav iFokus var bra förut men nu plockar jag bort den ur favoritlistan.

ina-scot
0

Han borde sitta inne, och varför inte kasta nyckelen ( han hade barnporr i datorn )

Trotting
0

Var det inte år 1999 el 2000 han blev dömd för det?.

Året efter han blev "fri" var  Darius, Ottilia Hornline och Wiss Goldfinger  hetluften. Fick han ett lyft igen. Å ca 100 hästar i träning.

Är det så att all publicitet är bra sådan??..Fundersam

Modellmannen
0

9# Ingen saknar dig heller.

Tony_Eklund
0

#9 Vad grinar du efter. Det som skrivs här är sant. Bara att acceptera att han inte är nån ängel.

Jokkmoks_Jokke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Timbvati?
Ja har sett många intressanta inlägg av dig på sista halvåret. Så att du lämnar nu är helt okej.

MVH fredrik.

Bertil
0

Synd att du blir så besviken Timbavati. Men jag kan hålla med dig om att ibland blir debatterna lite väl projicerade och angreppsbetonade på bekostnad av sakligt meningsutbyte. Vi har ju till och från brottats med stökiga diskussioner där förekommit såväl svordomar som direkta påhopp. Jag verkligen slitit med att få fason på dessa okväden, eftersom ambitionen inte är att ha en travsajt med "Lunastorm-mentalitet" som adelsmärke.

I just denna sträng tycker jag att vi ska undvika att lägga till extrakommentarer av penalistisk art. Claes har det nog jobbigast själv och blir inte hjälp av vi lägger till en rad exempel på exempelvis lämplig bestraffning. Folkrättegångar är sällan straffrättsligt balanserade. Detta hindrar dock inte att ämnet ventileras om de olika feltrampen är verifierade och sanningsenliga. Dock får det gärna sammanbindas med konstruktiva förslag på hur man kommer till rätta med dessa avarter. Problemen finns ju inte enbart inom travsporten utan förekommer olyckligtvis på olika nivåer i samhället. Det är alltså inget fenomen som enbart kan tillskrivas lågutbildade eller vissa samhällsgrupper.

mvh
Bertil

Jokkmoks_Jokke
0

Tycker det är rätt klantigt av Classe göra så.
Speciellt som de sa igår på trioflexet . Att allt är så bevakat nuförtin.

Vad Åke haft för metoder för väcka hästarna är en annan 5a.
Kan heter ej elake Åke för intet;)

Finns många travtränare säkert många travtraänare som ej heller är felfria . Men göra det efter ett lopp på stallbacken är ej snyggt om han skall kallas professionell?

SuperIor
0