V75-3 Årjäng 12/7-08
**
Lopp 6. V75-3 V5-5 V3-1 Tvilling. Auto.
1640:
**
1 Maid for Tag* - Jansson T 21010 11,1a
2 Gift Kronos - Kolgjini L 102d2 11,3a
3 Lill Adolf - Midtfjeld P O 05222 11,7a
4 Citation* - Takter J 34203 10,0a
5 Finders Keepers - Svanstedt Å 14013 10,3a
6 French Design* - Tholfsen H P 33131 11,1a
7 Passionate Kemp* - Adielsson E 22014 10,4a
8 Chick N.Tell* - Sjunnesson J 2501d 10,4a
9 Arras - Söderkvist S 50113 11,2a
10 Giant Superman - Larsson F B 23d51 10,4a
11 Steinlager* - Goop B 11540 10,0a
12 Jaded - Kihlström Ö 23011 10,8a
Tråkiga spår för Jaded och Steinlager, tror att Ludde vinner med Gift Kronos

Även tråkigt att Arras fick bakspår

Tycker det ser jäkligt svårt ut! Vimlar av startkanoner - tänk om Steinlager och Arras fått framspår, huvaligen.
Vilket oerhört fint lopp, fantastiskt fält. Årets bästa.

Giganten kommer på slutet. -:) IGEN!

Bra att Jaded fick bakspår då kan man få ett bra odds han vinner lätt tror jag

Maid For Tag blixtsnabb ut…..kan få rinna undan om ingen pressar på henne.
I det här getingboet så tror jag inte det finns en chans att Maid For Tag får fuska bort loppet. Det ser om inte annat Kolgjini till. Jaded kan få loppet.

Riktigt spännande lopp, Tror som vanligt på Giant Superman, framförallt om det blir körning där framme vilket det borde kunna bli. Kanske är Citations tur nu om Stig H hittat formen på honom annars har väl även Jaded bra chans

Tror Jaded bara krossar dem. Har alltid tyckt att han varit en gnutta överskattad men hans 2 senaste uppvisningar har fått mig att ändra mig. Enda orosmolnet är att han kan prestera rätt ojämt.
Första motbud, Gift Kronos.

#8 just därför kan det bli stiltje i leden, ingen vågar för det finns för många bra hästar med i loppet…
Körde en liten dunk på Citation, 8.75 bjussar ub på den som förmodligen sitter i spitz…

#12 Jag tror inte att den kommer sitta i spets. :) Inte av egen kraft iaf.

Maid For Tag släpper väl ner finders?… Ludde lr citation i dödens… Tror de står mellan 5,9,11,12
#14 Finders tar inte en längd på Citation…
Och varken Gift, Finders, Citation, French eller Passionate tar en länd på Maid for Tag - om hon körs i spets.
#16 Nix det gör dem inte, MFT är bra, men tillräckligt bra?

#17 endast om hon får smyga bort lite av loppet, men i spets sitter hon om hon har tanken att vinna detta, troligt med överpace annars. Tänk så här istället, vilka hästar kan man ta bort, förhoppningsvis 3-4 st och så har du ett lopp som är bra garderat. 6,7,8,9 känns det som man kan släppa, vad säger ni?
Du kan släppa Lill Hitler också
mvh
Bertil

loppet är stängt på 1,2,4,5,10,11,12

Tveksamt på MFT när Jansson själv inte tror hästen spetsar. Kanske släpper han och då är det kört tror jag.
Synd inte Mikkelborg kör hästen.
Jansson kör i spets om han får körorder på det, och stallet vill att hästen körs där
Stekheta Jaded kommer få loppet när Gift Kronos sätter press på Finders Keepers

#22 Kommer körorder delas ut att hästen skall gå i ledningen? Vilka kontakter har du i stallet?
Mvh TT
Har bara läst dagens tidningar… Men det är klart, allt som skrivs är ju inte sant