DD Mantorp 9/10
Dags för ny DD, denna gång på Mantorp med 4-åringar i DD1 och 3-åriga ston i DD2:
DD1: 5 Order By Fax (min häst i Guldstallet :-)
DD2: 3 Tango Gold, 6 Super Pilaar
Inte ska jag hålla på dina guldstallshästar, så Orde By FaX får stå tillbaka för Finders Keepers som visade fortsatt strålande form senast
DD1: 4 Finders Keepers
DD2: 2 Sunbird Zophie, 5 Jigsaw, 1 Athena Sign, 3 Tango Gold

Hur vänder man dubbeln idag tro. DD2 är besvärlig med 3-åringar som tycks utvecklas från dag till dag likväl prestationer som går från ruggig till usel. Och dessutom så har ju de flesta varit ute nyligen och täta starter ännu ett frågetecken.
Lopp 8; Läget har ju 4 Just Prawns som endå inte ska vara med och köra om spets utan på speed. Sedan är frågan hur mycket Stig H har hunnit ställa Sunbird Zophie i ordning med knä som krånglar. Annars är ju Stig H mästaren på att ha hästarna i form trots avsaknad av lopp.
Lopp7; Klart intressant oddsmässigt är Pampino rätt var det är går korken ur och visst har han väl visat att det finns kapacitet där inne. Kan ju gynnas av de fyra 3,4,5,6 som väl inte kan avverka ett lopp utan tempo. Stridsvagnar med olika egenskaper.
Dubbel eller VP spel är frågan?

Nu har jag bestämt mig ;-))
DD1; 5 Order By Fax & 12 Pampino
DD2; 4 Just Prawns, 2 Sunbird Zophie, 3 Tango Gold & 5 Jigsaw
Någon av oss träffar förhoppningsvis rätt. Utan trängningar, diskningar eller försöka att spränga ljudvallen då förstås. Där försvann 6 rätt igår pga av de två sistnämda kusk………

"Knepiga" veckan är tydligen inte slut än ;-)
DD1: 4 Finders Keepers (jag måste sluta hålla på mina Guldstallshästar)
DD2: 6 Super Pilar
odds 14,08
ja, nu lämnar denna "knepiga vecka" och tar nta tag. Mën, visst var Finders Keepers otroligt bra?

Det blev ett bra odds på den dubbeln trots favoriter. Nya tag var det!