Upprop För Artiklar
Hej alla TIF:are!!
Det var länge sedan nu, men jag vill börja denna diskussion med att klappa alla mina händer det otroligt fina arbete som vår käre Sajtvärd Thomas gör!!! Du är bara bäst!!!
Jag hoppas att ni alla förstår att detta mästerverk inte sker eller hålls uppe av sig själv utan är ett resultat av hårt arbete.
Meningen med denna sträng är inte att sprida dålig stämning eller sura miner, men jag vill ändå försöka belysa varför aktiviteten är låg m.a.p. läsfrekvensen av de artiklar som publiceras. Jag läser själv inte allt som publiceras, men nära nog. Jag undrar ibland hur det kan komma sig att mkt bra artiklar ändå hamnar på runt "läst 5ggr" eller t.o.m. strax därunder.
Som sagt detta handlar inte om att läxa upp oss själva utan snarare en iver i att höra er uppfattning ang. artiklar. Många kanske läser artikelmaterialet på annat håll och då är ju det ett skäl så gott som något…om än inte lika gott som melass :-)) Anledning till min undran är att vi har just nu en aktivitetsindexsiffra som klart överstiger 1500 (vilket är oerhört bra), så tidigare åsikter om att vår sida skulle vara död, är och har varit högst överdriven. Likväl är artikelläsningen väldigt låg och om det är av allmän åsikt kanske vi ska låta Thomas sovra bland publikationerna och bespara sig lite arbete?
Vill vi ha andra artiklar?
Finns det hugade gästskribenter som kan tänka sig att bidraga med någon artikel i veckan?
Hoppas ni inte uppfattar mig som en gnällspik utan tvärtom som en flitig och stolt TIF-besökare som sätter upp fingret i luften för att pejla in vindriktningen. Till syvende och sist är det vi själva som formar detta fina forum till vad det är och skall komma att varda.
mvh mina vänner
Bertil

Bra Bertil! Jag håller med dig fullständigt i det du säger. Tycker också att Thomas gör ett mycket bra arbete med sina artiklar. Men måste medge att jag själv ska börja läsa dem oftare än jag gör.
Tycker på tal om aktivt deltagande att det är skoj med lite nya ansikten som skriver.. fortsätt med detta!
/mvh
Tack Kaitsu för svar…ärligt och uppriktigt.
Kan det vara en idé att ha en återkommande sträng vars titel jag föreslår som varandes "Ambition och Vision". Här skulle vi kunna dryfta vad vi önskar mer av resp mindre av.
mvh
Bertil
Som ni alla vet så publicerar jag just nu bara artiklar från Kanal 75 (ett dotterbolag till ATG, bolaget som producerar alla TV-sändningar). Då jag tidigare producerade ganska mycket eget material och tycket att detta var det bästa för att få ett levande forum. När så upptäcket att artiklar som jag jobbade med under två kvällar för att få fram lästest av 3 personer så insåg jag att jag kan kan spendera min tid bättre. Jag kan omvärdera det, men då måste ni berätta vad ni vill se för några artiklar och som, som Bertil efterlyser ( ja han har numera tillgång som medförfattare till att ändra och se de som jag ser om aktivitetsindex), så skulle gästskribenter vara mycket välkomna.
mvh/Thomas
Puttar upp denna sträng och lägger till att: Ni läser de matnyttiga artiklarna???
mvh
Bertil