Ulf Ohlsson
07,5 på Bellman Töll,Varför denna styrning?????

Han hoppades väl på att få en bra resa i vinnarhålet och visste att det krävdes en rejäl repa för att komma förbi hästarna innanför. Från spår 6 hade han ju inte så många val.
Joda Hafor.Enligt Ohlsson själv så går hästen lika bra bakifrån,skulle jag va ägare till Bellman så skulle jag nog ifrågasätta denna styrning.Har han kommit i mål föressten?
mvh
lazze1

Jamen du såg ju var Giant Diablo hamnade i starten, sist. Det hade ju blivit något liknande för Bellman Töll. Och därifrån hade han i alla fall inte vunnit detta lopp. BT är numera en utpräglad sprinter som gärna kör i spets och har inte alls samma form som förra året. Han står sig inte i denna konkurrens längre, framför allt inte över full distans.
Som kusk går man inte ut i media och utalar sig om att hästen går lika bra bakifrån och sen laddar man 07,5,då får jag i varje fall den uppfattningen om att hästen går inte alls bakifrån,och det jag menar är att skulle jag va ägare till hästen så skulle jag ifrågasätta Ohlsson.Giant Diablo vet alla som följer travet att hästen tappar alltid massor när det blir vrålkörning i början,och då blir det som att ta en klubba ifrån ett barn när upploppet nalkas,eller hur Hafor?
mvh
lazze
Jag tror att det inte går att hålla tillbaka honom i starten, misstänker att om man försöker hålla phnom så gör han mycket dåliga lopp och ger upp. Man ska nog ha det i beräkningarna när det gäller Bellman Töll. Och som Hafor säger, det är en sprinter och och över 2140 så är han medioker.
Enligt Ohlsson så går denna kamel över medel och laddar man på detta vis så tror väl Ohlsson att den skall hålla?Hästen kändes väl så fin i värmningen,men öppningen på 07,5 klarar nog ingen över den aktuella distansen.Visst,hästen är bättre över 1609,1640,men de jag hakar upp mig på är Ohlssons uttalande om att den även går bakifrån.
mvh
lazze