DD Jägersro 11/10
Att Ribston ska förlora över 1640a tror inte ens jag på. Således så måste en chansning gå hem i DD2 om det ska bli några pengar. Lähdekorpis 3-åring Peasant Gallant kan ju slå till från ett skitläge.
DD1:5 Ribston
DD2: 1 Hot Carat, 2 Wingaite Geforce, 3 Goodwill, 5 Arnes Yankee, 8 Peasant Gallant

Normalt skulle jag inte säga emot dig och speciellt inte med spår 5 på 1640m auto! Men, nu har jag fått för mig att 2 Giant Value har hittat något som påminner om högform och kan överraska. Jag har därför min "enkelvinnare" i DD2.
DD1: **5 Ribston, 2 Giant Value
**DD2: 2 Wingaite Geforce

Det var ju inte lätt detta om man ska gå emot favoriter men nu är det ju en sport att försöka fälla dem så ….. ;-)
Lopp 6; Annelka man kan ju få för sig att ladda med och ytterst svår i spets, Ribston laddas och kanske att man gasar lite xtra med Giant V. Distansen genererar tempo i sig och ovanstående om det inträffar och med en sylvass speed och perfekt läge kan det bli för Elemen Five.
Lopp 7; Spetsen tar Hot Carat och pressas av Wingait Geforce. Goodwill får loppet för inte är väl Peasant Gallant tuff nog, än även om Kari säkert hunnit med att drilla honom
Således;
DD1; 4 Anelka, 5 Ribston & 9 Element Five
DD2; 1 Hot Carat & 3 Goodwill

Vilken klippa man är ;-( Heder till Jägersro med sin kontinuerliga uppdatering av loppen.
Nästa gång Saco och Peasant Gallant ffa. Och Thomas och Hafor förstås ;-))

Det var ju givet att Ribston borde vinna! Allt talade för det, men jag kunde inte släppa magkänslan för Giant Value och han var ju i alla fall 3:a.
DD1: 5 Ribston
DD2: 2 Wingaite Geforce
DD-odds 9,98
Grattis föresten Thomas till andra raka. Nu känns du ännu "hetare" :-)))

#3 Misströsta inte Lise-Lotte, du såg väl hur det gick förra veckan för mig och Thomas. Det är bara att hänga i !!!
Jag tyckte mig dock kunna utlösa helt avslag på Goodwill från Erik A vid gårdagens Vinnare i TV4+ och då tyckte jag 2 Wingate Geforce borde kunna ta hem loppet.
Tack hafor och Lise-Lotte. Nu verkar det släppa efter den förra veckan. Jag för in resultaten i Bertils fina lista

Såg ni Wingaite Geforce ?!!!
Vilken prestation!! Den ska vi ha med nästa gång. Han hade krossat Ribston om de hade startat i samma lopp. Slog till med nytt rekord på 13.0. Han var tom bättre än jag kunde ana!
Ribston var ju lite loj idag och hade inte mycket över vid mållinjen mot 1 Fighting Molar som liftat i vinnarhålet. 2 Giant Value gick med i 3:e invändigt och fick maxutdelning 3:e plats. Inte så bra som jag väntat.
Summa sumarum Wingaite Geforce ska vi bevaka när han kommer ut på V75 snart!!!!!

Man är härdad Hafor och jag spelade inte heller så det är "bara" den där listan (Bertil´s) jag strävar efter men ni har ju ett försprång *ler*
Loppförloppet blev som tänkt men jag hade ju hoppats att Goodwill skulle visa lite mer av just den varan men det blir bättre betalt nästa gång.
Element Five är ju i grund och botten en riktigt bra häst som varit ordentligt skadedrabbad och visst det var kanske lite för mycket begärt, där behövs flera lopp OM han nu kan komma tillbaka.
Ribston ja, det var nära trots det låga tempot har dock tidigare gått bra efter uppehåll och uppfräschning men det får vi nog räkna med nästa gång.
Hot Carat kan väl inte ha varit frisk?
Lise-lotte, ingen fara. En massa småodds är ju en sak. Gör som jag chansa in ett bauta-odds och åtnjut sedan respekt i ett halvår :-)))
Det gäller att ge den blinda hönan ett ansikte :-)
mvh
Bertil
Ja, ja bertil, om 5 år kanske du sätter en DD som ger 173 ggr pengarna igen, om någonsin

Bertil - det kommer, det kommer bilden ska på pränt ;-)))