Trav iFokus

Trav

Etikettdagens-dubbel
Läst 683 ggr
Bertil
0

DD Solvalla 12/10

Inte alls givet hur man ska placera strecken och det gör ju spelet intressant även om det skulle visa sig bli favoritsegrar till slut.

DD1: 6.Dustin Diamant är i Sverige och tränar för tillfället och denna start ämnar nog mycket till att få kvitto på att allt går åt rätt håll. Detta är dock ingen okapabel travare, men att spika bedömmer jag som våghalsigt. 8.Ebel tror jag får det svårt även om han visat goda takter på slutet. En luring är 7.Regent Royal där formen verkar vara ok och vinst eller oplacering är mottot. Kusken har också bra form och jag tror att 7.regent Royal kan segerstrida (vilket inte många andra gör).

DD2: Ett bronslopp som verkligen utmanar spelaren. Många hästar som tidigare gjort storstilade insatser men som nu i höstmörkret också får anses ha en dunkel form. Jag spelar hårt och väljer endast 4 kameler. Björn Goops segerchanser ter sig bäst i dd-loppen och jag väljer tidigt att pricka 3.Komet Value även om jag tvekar till att kapaciteten är av spetskompetens. Adielsson är en genomärlig kusk och här sitter han upp bakom 5.Airstrike. han bör komma iväg bra här och det kan räcka långt. En luring måste vi ha och jag tror att många missar Åke S. med 10.Whats Up Ås. Han har fart under klövarna och även om spåret inte gör en upphetsad så kan mycket väl hamna långt fram. Hur långt????? Mera på kusk än häst väljer jag 2.Sargasso. frågan är hur väl han kan förvalta andraspåret, men om det löser och det är Örjan man att se till så kan han hamna mycket fint till och då kan mycket hända.

Spel:

DD1: 6-7-8

DD2: 2-3-5-10

12 kombinationer

ThomasH
0

Otroligt att det blev två trådar idag, vi måste ha publicerat ungefär samtidigt

Bertil
0

Japp, så var det nog. Själv var jag tveksam till dd-tips eftersom det verkade så omåttligt grötigt, sedan bastade jag, tog en liten pilsner och vips…..:-)

mvh

Bertil

PS Tänk vad en bastu kan göra…..eller…..

hafor
0

#2 Gör samma uppladdning nästa vecka när du ska ta ut V75:an :-))))

hafor
0

V65-2: 5 Davidov gjorde ett kanonlopp i dödens på nytt rekord 12,6 och var mycket tapper. (men det borde ju inte förvåna eftersom det var spår 5 och 1640m auto :-)

V65-4: 2 Passionate Kemp - vilken fin häst!! Det ska bli kul att duellen mot Conny Nobell. Där får han något att bita i!

V65-5: Mycket imponerande lopp av 6 Dustin Diamant som fick lägga mycket krut för spets. Samtidigt visar 8 Ebel återigen att han är en mycket bra häst. 11,7 sista 800m i tredjespår är ju inte kattsk-t precis :-) Tyvärr är Erik Adielsson återigen alltför "feg" och kör för sent och blir hindrad av 10 Beryll W.G. Den "draghjälpen" hade han klarat sig bättre utan. Hade Erik kört på 13-1400 kvar hade inte Dustin orkat stå emot! Nu väntade han återigen alltför länge. Ebel är stark och går hela vägen, men kan inte speeda tillräckligt om motståndet är av den här kalibern.

V65-6: Vad i hela h-e sysslar Jan Norberg med??? Han påstod ju att han skulle ladda för spets och att det inte fanns någon som kunde ta en längd på 1 Lill Berra. Den kusken kommer jag inte att ta seriöst på någon mer gång. Fullständigt usel körning. Förmodligen var dock inte heller Lill Berra tillräckligt bra att kunna vinna loppet idag.
2 Sargasso behövde ju inte visa något idag när han alldeles gratis enkelt fick spets och kunde trolla bort många meter i ledningen. Som vanligt bra insats av Örjan, det är en kusk man kan lita på!

Dagens bästa underhållning stod 5 Davidov och 2 Passionate Kemp för + en fantastiskt fin 2-åring, 7 Simb Chaplin i Solvallas lopp 8 utanför V65 som lekte hem uttagningsloppet till Svensk Uppfödningslöpning. Jorma Kontio som körde blev kär direkt :-)))

Bertil
0

Tack för summeringen hafor, initierat som vanligt!

2.Passionate Kemp impade sannerligen och Örjan ska man spela om han sitter upp bakom en häst med fyra ben :-)))

mvh

Bertil