Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 560 ggr
ThomasH
0

V75-7 Solvalla 9/8-08

Lopp 10. V75-7 DD-2 Tvilling. Auto. 2140:

1 Go on Pale - Takter J d1233 12,4a
2 Colombian Necktie - Uhrberg T 03361 11,3a
3 Keep on Flying* - Juel J 10521 11,6a
4 Giant Superman - Larsson F B d5142 10,4a
5 Finders Keepers - Svanstedt Å 40131 10,3a
6 Dumle Loss - Adielsson E 32122 11,7a
7 Citation* - Bazire J M 4203d 10,0a
8 Garland Kronos* - Sjunnesson J d0111 11,6a
9 Simb Chaplin - Nieminen M 112d2 10,5a
10 Triton Sund - Kihlström Ö 32511 11,7a

ThomasH
0

Triton Sund är given, men jag tycket att loppet senast visade att Dumle Loss är klart på gång, så jag garderar

Tiger82
0

Tror Triton Sund mosar till seger här… Positivt på Colombianen sist men vi vet ju hur han e… Tror dock Triton vinner även om han funkar…

koljonen
0

8av10 i detta lopp!

ina-scot
0

SIMB CHAPLIN är min givna rysare och första häst är COLOMBIAN NECKTIE

Men vad har hänt med svensk gulddivisson ? att vinter halvåret är kasst är inget nytt, men denna sommar har guld varit lika usel, trist

ina-scot
0

SIMB CHAPLIN är min givna rysare och första häst är COLOMBIAN NECKTIE

Men vad har hänt med svensk gulddivisson ? att vinter halvåret är kasst är inget nytt, men denna sommar har guld varit lika usel, trist

ThomasH
0

Detta är ju inget normalt Guldlopp, det är Jubileum Pokalen

ronamic
0

låser på triton, finders keepers och simb chaplin.

Scarface
0

Svanstedt blåser väl till ledningen och sen är loppet över?

ina-scot
0

#6 Att detta är Jubleumspokalen det visste jag, MEN kolla startlistan var är PROFILERNA ? detta är ett vanligt guldlopp för mej, knappast värt 1 miljon i första pris, SVENSK travsport är i en kraftig ner förbacke  

M.V.H ina-scot

staketkusken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Svensk travsport är ej har sett denna diskussion här förut en gng.
Att svenska guld är katastrof nufortin.

2 5 10 låst va?

ThomasH
0

Om ni tycker att detta är dåliga hästar, så får ni berätta för mig vilka ni saknar för att det ska vara ett bra lopp?

brutalaccent
0

jag håller med Thomas lite faktist. tycker inte att det är såå dålig kvalla på hästarna i detta lopp. men visst hade det kunnat vara några andra med här. Going Kronos, Commander C och Jaded iaf om man ska leta efter affichnamn för ett sådant här lopp.

men jag tycker att det flesta av de hästarna som visat bra fart och fin form finns med i detta lopp.

sedan vad gäller att hitta en vinnare i detta lopp tycker jag det ser spelvänligt ut. lagomsvårt om nu bara inte Finders K hittar till spets och får bestäma i måttligt tempo.

staketkusken
0

Generellt har väl klassen på svenska guld sjunkit på slutet.
Bara kolla i storloppen nuförtin. Inte många svenskar som vinner utomlands som förr heller.
Svenska hästar har ej samma lägsta nivå som de en gng hade.

Hannna
0

2 utav Sveriges just nu 5 bästa hästar är med, Finders Keepers och Triton Sund. Vad mer kan man begära? Jaded kan inte starta varje vecka, Commander Crowe är inte helt 100 %, Maharajah har andra lopp att sikta emot ;)

ina-scot
0

Ja om detta är sverige toppen  då är det inte mycket att hänga i granen.Det lär dröja innan en svensk häst vinner något storlopp

ina-scot
0

P.s nu räknar jag inte Jubleumspokalen som storlopp bara stor pris summa D.s

Nicklas
0

som sagt, ett vanligt guldlopp med undantag för SImb Chaplin……

Om jag hade vetat att colombianen skulle prestera det han kan så hade han var en enkel spik, men nu är det risk för att senaste loppet sitter i och/eller att hans psyke förstör det igen.

Kommer dock att lira på DD! på v75 så ser det ut att bli lite fler streck, kanske helgarderar loppet……SImb Chaplin känns mycket tidig! kanske Giant superman är intressant också…..FInders keepers var äckligt bra senast, men även hans form måste gå ner för eller senare? ser inte 2140m som ett plus heller.

Men jag tror inte på Triton Sund, svårt läge mot bra hästar och formen måste vara vikande någon gång. Det är inte någon dumle loss han ska besegra nu……

Bertil
0

Erika, det är åtgärdat nu…kan ju visa sig vara viktiga poäng :-)

mvh
Bertil