DD Åby 13/10
En lite slipprig dubbel idag. Nog borde Passe J. Pej mycket enkelt vinna detta. Han har ju varit nere i Frankrike och gjort en mindre succé. Men, resan hem kan ju tgot ner lite på krafterna så jag chansar med att gardera med Ingrid Palema, King Cobra då? Han har ju inte startat sedan i maj och borde få ett lopp i kroppen. I DD2 så tror jag mycket på springspårets Joeann Nicc, men formen är ett frågetecken även om just Lähdekropis stall verkar vara klart på gång som vanligt under den mörka årstiden. Jag garderar med loppet bästa häst Open Mind och chansar med Global Glory som står perfekt inne för att slippa tillägg
DD1: 7 Passes J.Pej, 1 Ingrid Palema
DD2: 6 Joeann Nicc, 14 Open Mind, 8 Global Glory

Nu då ;-))
DD1; Tvekar inte med att plita ned ett streck på 9 Fasching som såg klart bra ut senast och är perfekt framför Björn eller tvärtom *ler*
DD2; Krånglar inte till det utan tror mest på fam Goop igen med 8 Global Glory som kan göra bra lopp direkt efter uppehåll och gynnas klart av strykningarna. Tar med spetsbudet initialt i alla fall med 6 Joeann Nicc.
Läste i Expressen att Ludde får krypa in 1 månad efter krogbråket.

Nu blev mitt i prick igen Thomas!
Lise-Lotte att du tog bort Pases J Pej! Han har ju varit kanonbra i Frankrike och slagit de flesta "nya" kanonerna (Citation, Red Chili Pirat etc) regelrätt. Fasching är ju knappast i den divisionen ;-) Till ditt försvar så blev han i alla fall 3:a :-))
DD1: 7 Pases J Pej (tvåa 1 Ingrid Palema)
DD2: Joeann Nicc (tvåa 8 Global Glory)
DD-odds 8,31
Tack Hafor, ja, jag chansade med att gardera Passe J. Pej, helt onödigt. Notera, att både Stall Lähdekorpi och Stall Untersteiner har kalasform just nu. Det ska vi tänka på till V75 på just Åby.

#3 Gäller även stall Svanstedt, Hultman …….
Du var ju inte ens nära Thomas………att missa DD:n idag :-))
mvh
bertil

Hafor - det kommer ni snart upptäcka att favorittippare är jag inte utan försöker finna "tänkbara alternativ" så långt det går ;-))
Fasching är en kanonhäst i rätta händer och förhoppningsvis kan Olle lösa knuten där. Och tittar du på Pases så har det sagt klonk hos honom under det senaste året. Men loppet där han slog Citation och Chillin ska man väl inte dra för snabba växlar på då han slapp göra något direkt arbete själv mer än sista 250. Och vinsten idag ska man väl vinna i det tempot?
Grattis till Thomas och man kan inte göra mer än att sätta den!!!
Tack Lise-Lotte. Håller med dig om Fashing. Tycket att han aldrig riktigt fungerade fullt ut hos Hultman, var mest en sprinter som när det fungerade var mycket snabb sista hundra. Hoppas liksom du att Olle hittar knuten till honom. Hultman hade ju alltid honom mycket tungt balanserad och kanske rutinerade Olle kan hitta en bättre balans till honom

Lise-Lotte, jag är inte själv mycket för att spela favoriter, men det finns ju ibland favorieter bland favoriter ;-) Pases J Pej är en av mina favoriter och är ju en mycket snygg häst. Glänser som en riktig kung. Han är ju inte i klass med de allra bästa i Guld, men jag är ganska säker på att om han fortsätter att utvecklas så plockar han ner Citation och Piraten nästa år också, inklusive Fasching :-))))