Guldstallet på Jägers 2/9
Preben laddade direkt från start och tog en rejäl ledning i spets. Snyggt hästval. Precis enligt taktiken med V75-hästar som ger dubbel poäng.
Själv hade jag Quatum Joyride och Viktor Bris varav den senare blev oplacerad. Efteråt kan jag konstatera att även om min Lotuschic vinner så var det lite dåligt val eftersom en seger för henne "bara" ger 8100 poäng eftersom det inte är V75. Hon kostade ju 2 miljoner och då blev det knappt över något till övriga. Men Derbyt har ju ingen given favorit som jag ser det med lika stor chans att vinna som Lotuschic så därför valde jag den. Om någon får in vinnaren i Derbyt blir det ju hela 19100 poäng och det lär dra på mot en härligt poängskörd totalt.
De flesta har väl Euro Staro Crown med (inklusive jag), men jag har svårt att se honom vinna Derbyt. En placering som 2-3:a vore en fantastisk framgång för ESC ägare.
I mitt "gratisstall" har jag Jocose med. Enbart pga att det är min favorit. Som Guldstall är detta en ren chansning. Men Jocose har definitivt chansen även om alla pratar mest om Robert Berghs hästar Fantasy Broline och Orchidee D'Aunou.
Det blir spännande att se var vi står efter dagens Derbylopp i Guldligan Trav iFokus.
Farmek har ju ingen häst med i derbyt den ligger i det andra stallet iform av fantasy broline som bör ha en skaplig chans.
Thomas kan du inte starta en andra liga där vi kör med grattisstallen?
Preben

Kan inte vem som helst gå in och starta en liga?

Jag har skapat en Guldliga som jag döpte till Kamelligan (i brist på bättre idé :-). Tanken är att alla som vill får deltaga med sitt extra stall där. Man får ju bara delta med ett Guldstall i en Guldliga.
Välkommen de som vill. Jag har med mitt Stall Prophet där.
Jag ska iväg till landet snart men kommer tillbaka ikväll och lovar att addera alla som anmält sig och naturligtvis även under veckan så fort jag hinner (bortrest måndag-tisdag med begränsad datortillgång).