V75-6 Romme 16/8-08
Lopp 9. V75-6 DD-1 Tvilling. Auto. 1640:
1 Trim - Goop B 13131 13,5a
2 Micro Mesh - Kolgjini L 01131 13,2a
3 Lord Capar* - Kihlström Ö 1d111 12,6a
4 Boulder Classico* - Korpi P 12111 12,6a
5 B.W.L.Champion - Frick K 12462 13,2a
6 Infiniti Broline - Adielsson E 11322 13,6a
7 Traveling Man - Ohlsson U 2d233 13,5a
8 Lavec Kronos - Svanstedt Å 1d203 13,2a
9 Insect Face - Takter J 42202 13,7a
10 Conway Ås - Lövgren J 53412 12,0a
11 Anthon Bris - Frick J 4d503 13,4a
12 Conrads Epilog - Untersteiner J 4d003 13,8a

Sunda vätskor och Micro Mesh vinner detta.

vem är det som borde vakna?! -:P
Lordi tar hem detta lekande lett.

Jag tror på finnen!!!!
345 kör Conway Ås tar dom till slut.
Jag har inget emot Ludde, men jag förstår inte riktigt det otroliga hyllandet av honom i Vinnare efter just det här loppet! OK, han höll Micro Mesh i trav genom första sväng, men resten då? Överpace, slutkört, nära kalabalik in på upploppet och d.g. - så fantastisk var väl inte prestationen totalt av en av favoriterna att man behövde gå upp i falsett för det?
Hur han än kör är han torsk
Kan så vara (jag hade inget tilltro direkt på honom), men här var han ju supertorsk! Jag är mest förvånad över de exalterade kommentatorerna - vem som helst (nästan) kan ju köra 1.09 första femhundra, men man skall ju ta sig i mål också…

Ja, egentligen kan inte Ludde köra på något annat sätt. Att släppa Lorden förbi sig hade varit att ge upp loppet. Och jag måste säga att det var mycket skickligt av Ludde att hålla Micro Mesh på rätt köl in i första sväng.
Jag tycker nog att hans körning nu var att ge upp loppet i ännu högre grad (sagt utan att ha något som helst spelintresse av resultatet). Det var ju inte bara Lorden han mötte, utan tio till, vilket syns i resultatlistan. Andrapriset var 400.000, och det är alltid mer än 0…
Visst var det skickligt att hålla hästen i trav den delen av loppet, men det hade varit ännu skickligare att hålla den i trav genom sista sväng, inte minst när man läser att Kolgjini tror att han vunnit utan galoppen. Fast mitt inlägg gällde mest kommentatorernas enligt mitt förmenande lite märkliga prioritering, inte Luddes insats, men nog om det!

Ludde ville vinna loppet. Visst, en annan kusk kanske hade varit nöjd med ett tredjepris och lagt sig in i första sväng. Men jag tycker det är en självklarhet att man kör för att vinna! För han tar aldrig ner Lorden från dödens och så bra som den finska hästen var hade han troligtvis fått stryk utav den med efter ett lopp i dödens.
Jag har nog sagt det jag ville: att jag blev lite förvånad över att huvudnyheten för reportrarna inte så mycket var resultatet av loppet, utan att Ludde körde felfritt i första svängen. Eftersom du ändå vill diskutera Luddes disposition av loppet så får jag väl svara, men sedan ger jag mig.
Att det i sig var bra gjort, det tror jag säkert, men det avgjorde inte loppet på annat sätt än att båda huvudfavoriterna blev rökta av öppningen. Visst är det en självklarhet att köra för att vinna, men det var ju inte ett utmaningslopp mellan två hästar! Tyckte Micro Mesh var svag i ledningen i öppna klassen på Bergsåker trots att Ludde fick bestämma, så att MM var den ende utmanaren här var väl inte så givet? Men om Ludde resonerade att om jag inte vinner så skall inte Lord Capar göra det heller så lyckades han ju, och de andra hade bara att tacka och ta emot. Om det var en så lyckad taktik låter jag andra avgöra. Sluttyckt från mig!