DD Eskilstuna 5/9
Det ser på förhand ut som en mycket favoritbetonad dubbel då både Bunahbahin och Räser Sune ska vinna, Men en sådan dubbel spelar inte jag. Jag garderar storfavoriten i DD1 med formstallet Walmann och Västerbo Zoofine och hemma tränaren Håkan "hockey" Eriksson bakom Nirvana Ås. I DD2 så garderar jag Räser Sune med Superchip som var stråande från spets för 3 starter sedan, han växer ispets och detta kan upprepas nu. och detta kan upprepas nu.
DD1: 2 Bunnahbahain, 7 Västerbo Zoofine, 5 Nirvana Ås DD2: 4 Räser Sune, 3 Superchip
Lycka Till
Fortsätter att vara motvallskärring
DD1)9
DD2)6
lazze

Min blir då:
DD1: 3,5,9
DD2: 4
Ja, Lazze jag gillar Decisive Dust, han har en enorm kapacitet, men har inte fått visa det på länge. Nu väljer stallet att sätta Örjan bakom Västerbo Zoofine som har bättre läge och och antagligen bättre form. Men att Jennifer Tillman bakom Minnas Jocke ska vinna över 1640 meter håller jag för otroligt.
Det låter bra Thomas,1640 favoritdistans för denna häst,får den bara lite draghjälp och det lär den få så blåser det bara till för M.J
mvh
lazze
Det blev lite favoritbetonat, så vinsten blev inte så stor, pengarna tillbaka, drygt
DD1: 2 Bunnahabhain DD2: 3 Superchip (som var enorm i spets i ett rasande tempo)
Odds 6,46
Bra för mitt guldstall…Bunnahabhain
mvh
Bertil