V75-5 Bergsåker 30/8-08
Lopp 8. V75-5 V3-3 Tvilling. Auto. 2140:
1 Kloxen - Svanstedt Å 40500 23,2a
2 Lundås Emelie - Adielsson E 00111 22,0a
3 Fakse - Lindberg L dd651 23,6
4 Järvsöfaks - Persson J-O 21151 17,9a
5 Aldermarin - Åkerlund K 13500 23,2a
6 Nordgubben - Ohlsson U 21211 21,3a
7 Åkre Lurifax - Kihlström Ö k0102 22,0a
8 Rolex K. - Eriksson L I 42043 21,9a
9 Järvsömolle - Frick J 34105 22,0a
10 Karlängs Elden - Eriksson U 13542 22,9a
11 Hallsta Lotus - Östman J 4d064 21,5a
Spets och slut på JÄRVSÖFAKS

men man är dock sugen på att garnera detta lopp. undrar just nu var streck%:en hamnar på hos "faksen"

Jfaksen ska garderas.
Nä nog vinner Järvsöfaks det här, speciellt när han har fått ett bra spår också. Omgångens spik.
Jo han har några yngre söner att besegra, Fakse, Åkre Lurifax och Hallsta Lotus. Men, dessa ska han vid sunda vätskor sätta på plats
Fast, jag undrar om inte ett sto efter Rigel är störtsa hotet, Lundås Emelie. Dock så spikar jag Järvsöfaks

Erik gillar emelie, men om den räcker är en annan 5a.
Blir ju jobbigt att gardera det här loppet iom att jag tycker att det känns ganska öppet bakom. Blir spik på faksen.

Nordgubben borde ju vara förste att utmana Faksen…. Känns som ett starkt lås… Fast visst vinner Faksen om han är som han ska
Att spika Faxen av ren nostalgi kan mkt väl visa sig vara dumdristigt. Själv velar jag i nuläget, men överväger starkt att chansa på en "garnering".
mvh
Bertil

Nordgubben, lundås Emelie och Järvsöfaks bör räcka långt. Det var inte nått "elitgäng" Jfaks besegra sist.

håller med, det är dessa tre jag tror de ev. kan stå mellan. så jag har med alla tre. sedan är det bara att hålla tummarna. synd bara att det dragit på sig reltivt mkt streck. 15 resp. 21% just nu.-:(
Jag spikade Järvsöfaks! (kan jag stolt säga så här i efterhand) ….gud så spännande det var att titta. Vilken otrolig härlig häst. Hoppas det blir pension nu i en härlig hage med goa kompisar och obegränsat med morötter. :)
Lär väl tillägga att även fast jag spikade Järvsöfaks så blev det skralt med vinst. 14 kronor!
http://lenamc.blogg.se
Så jäkla bra faksen var igår underbart att se, det lär aldrig komma ett sådant kallblod till