Trav iFokus

Trav

Etikettbolagsspel
Läst 734 ggr
ThomasH
0

hafors kameler

Nu kan vi börja fundera på hur vi ska konstruera raden. Vi väntar fortfarande på Prebens tips, men just nu har jag att välja på följande spikar:

Fån min analys: All American Boy, Tunk Naefts

Från hafor: Robis Ingo

Från bertil: Bellman Töll, Tunk Nafets

Några flera bra tankar?

hafor
0

Då har du lite att fundera på Thomas :-)

Du har utslagsrösten och sitter vid tömmarna ;-)

ThomasH
0

Just nu lurar jag på följade system:

1: 1(A),5 (B),10 (B),9(C),6C)

2: 6 (A), 10(B),5 (B)

3: 3(A), 7(A),1(B),68B),4(C)

4: 10(A),9(B)

5: 6

6:1(A),5(A),4(B),9(B),10(C)

7: 4(A),5(B),3(B),9(C)

1/3 utgångar (fet stil), 1-4 A-hästar, 1-3 B-hästar, 0-2 C-hästar

3000 rader som därmed reduceras till 1006 rader på 214 kuponger(66) % reducering och 75 % vinstchans

Åsikter?

hafor
0

Jag tycker du väljer själv nu Thomas. Vi har givit synpunkter på tilltänkta hästar.

Du väljer from med nu anser jag. Du har mitt fulla stöd!

ThomasH
0

Absolut, jag är dock inne på att gardera en av mina spikar, antigen All Ameican Boy eller Tunk Nafets. Bestämmer mig nog efter värmningsrapporterna

Preben
0

Hej Thomas,

Nu finns mina tankar under V75.

Ser väl klokt ut min ända fundering är de 3 hästarna från tillägg 13-15 men då gissar jag att det krävs 2 spikar. men som sagt tidigare

du väljer denna vecka

Bertil
0

Om du funderar på att gardera Tunk Nafets (Stefan Knut) så skulle jag titta på 1.Breeze Brodde. Jag är inte främmande för att vi ser honom segla iväg utan att se en enda av sina konkurrenter.

Valet är ditt, och havresäcken i evighet, amen!

mvh

Bertil

ThomasH
0

Nej, jag få stå mitt kast. Man ska inte ändra från sin ursprungstanke. raden blir således som följer:

1: 1(A), 58A), 10(B), 9(B), 6(B), 7(C), 4(C)

2: 6(A), 5(B), 10(B)

3: 3(A), 7(A), 1(B); 6(B), 4(C)

4: 10

5: 6

6: 5(A), 1(A), 4(B) 10(B), 9(C)

7:4(A), 5(B), 3(B), 9(C), 6(C)

2625 rader som reduceras till 1005 rader. 1/3 utgångar (fet stil) 1-4 A-hästar, 1-3 B-hästar och 0-2 C-Hästar.

hafor
0

Thomas, hur fungerar det med reserver nu när 5 Red Chili Pirat i V75-6 blivit sent struken ?

Går första B-häst in då eller hur fungerar det ?

ThomasH
0

man väljer själv i Jokerprogrammet hur man vill ha det med reserver. Jag har valt nästa rankade, således måste det bli Majesty Of Rock. Men, jag vet inte hur det fungerar med utgångshäst, borde övergå till Majesty Of Rock, men är inte säker.

ThomasH
0

Synd att Leffe Blanche vann, hade blivit bättre pengar på någon annan än favoriten. Hot Tub var ett bra drag i mitt system, tyvärr så sprack jag på spikarna. En rad med 5 rätt och 166 kronor.

hafor
0

#10 Klart godkänd insats Thomas. Mina tips felade fullständigt den här gången så jag är glad att jag inte svarade för tipset den här gången!

Nu får vi se om Preben kan ta hand om stafettpinnen och följa upp nästa vecka 40 med ännu bättre resultat :-) Ladda upp ordentligt med morgondagens fina lopp imorgon söndag!

Vem vinner Kriteriet resp Trav-Oaks resp Europaderbyt ?

Jag tippar:
2 Fama Currit - Europaderbyt (Drottningen snuvar Kungen Conny Nobell på segern ;-)
3 Lotuschic - Trav-Oaks 4 Bertuzzi - Travkriteriet

hafor
0

Preben, du är väl laddad till helgens V75:a ?

Det är din tur nu. Fina lopp och en given spik. Ser bra ut.

Preben
0

Jajamensan,

Jag kommer med mina funderingar lite senare idag men jag ser ju ut som det nästan handlar om V5 denna vecka men det kan vara nog så svårt.

Preben
0

Jaha ja,

Så har trvet flyttat upp i de mörkare delarna av Härjedalen dvs allt kan hända. Jag tror inte att det kommer att bli så mycket snack om spikar denna vecka men emotar ödmjukast era förslag på goda outsiders som skall med på kupongen.

Lite initialt hade jag tänkt som följer.

V75:1 1,4,5,8,9,10

V75:2 1

V75:3 5

V75:4 3,9,12

V75:5 1,7,8

V75:6 1,3,6,8,9,10,12

V75:7 1,2,3,4,5,7,12

Och varför nu detta I första kommer det antagligen bli en strid mellan Tomasina och simb pokemon men jag plockar med 1 king value för det är en bra  lite undervärderad häst, 8 Sved willbur som har en förmåga att alltid vara med därframme även om han normalt går mot enklare sällskap, men stora favoriter som faksen och victory tilly så måste vi ju hitta lite udda vinnare i de andra loppen om vi skall få mera än pengarna tillbaka därför plockas även 9 och 10 med.

I 4. så lutar jag mig mot 3 orchidee D'anunou och 12 Justice for all så här års brukar ju 3 åringarna visa framfötterna och jag ser en av dem som vinnare. Har också plockat med 9 Fleur vilt som gärna vinner de gånger hon inte hoppar. Om vi har råd tror jag även att vi bör ta med lupino free vad tycker ni?

I 5. är jag nästan böjd att spika  nr.7 skogsbackens ejnar då hästen ligger och tacktar 16,5 över full distans varje gång något som jag inte tror någon av de andra är kapabla att göra. Men tittar på diverse experters utlåtande så bör vi alltså gardera upp med 1 och 8

6:e här pluttar vi för ordentligt och hoppas att någon av de mindre betrodda hästarna kan sträcka läppen först över mållinjen. Man har ju samlat en gäng silverhästar som kanske inte räknas som de allra bästa och det kommer att bli köra av från början så det är mycket möjligt att en av bakspårshästarna till slut står som segrare.

sista avdelningen innehåller inte mindre än 3 av gulstallet farmeks besättning så dessa kommer med på kupongerna dessa kompleteras med 3,5,7och 12 dvs 2646 rader att reducera ner

mina A hästar blir Tomasini, skogsbackens einar samt flying ås.

Så nu är det dags för er andra att kommentera än är tid att påverka.

Preben

Preben
0

Hoppsan skrev jag härjedalen menade naturligtvis Hälsingland :-)) det gör det hela inte bättre tvärtom.

ThomasH
0

Preben, om jag ska lämna in raden åt dig, reducera den så är det viktigt hur du rankar hästarna, inte i nummerordning utan i rank ordning. Jag måste dick lämna in den vid 9-tiden, ska ut och spela golf på eftermiddagen. jag har bara själv en kommentar, tycker att du glömt hemmahoppet 1 Lumpo Free i lopp 4

mvh/Thomas

ThomasH
0

Jag kan göra ett reduceringsförslag och du får ändra på raken, du bestämmer ju. Menar du 10 i lopp 1 och inte 11? jag tar 11, så får du ändra om du menar 10.

Förslaget på reducering bygger nu bara på utgångshästar. Där ska minst 1 vinna och max 3. Utgångshästarna i fet stil. Detta blir 1004 på 95 kuponger och 73 % vinstchans

1:5,4,11, 1,8,9

2:1

3:5

4: 3,9,12

5::7,1,8

6:1,9,3,6,8,10,12

7:2,5,7,1,12,4,3

Tycker då att du ska ta 11 och inte 10 i första loppet och att du har glömt Lupino Free i 4:e och barfota Sixten Palema i 5:e

Preben
0

Hej Tomas,

det är inget misstag jag har nummer 10 inte 11 men vi är ju ett bolag så du är fri att ändra. Har också tittat på Bertil och Hafor och det ger ju ut rymme för eftertanke, då mitt plan till australien lyfter tidigt imorgon så får du thomas lägga sista handen på detta om någon av de 3 hästarna i 5.e har en dålig värmning så har du all rätt att byta till nr 10 enligt hafors råd. desamma gäller i 1.a loppet något oförutsätt bland våra hästar medför att du byter in nr 11 istället.

min ranking är som fäljer

v75:1 5,4,1,8,9,10

v75:2 1

v75:3 5

v75:4 3,12,9

v75:5 7,8,1

v75:6 1,3,9,6,8,10,12

v75:7 2,5,1,4,7,12,3

Preben

ThomasH
0

Ok, jag tar 10, det är du som bestämmer. Jag fixar en rad enlig din ranking och den blir om jag har förstått dig rätt.

1.5,4,1,8,9,10

2: 1

3: 5

4:3,9,12

5:7,8,1

6:1,3,9,6,8,10,12

7:2,5,1,4,7,12,3

Det blir 2646 rader som reduceras med 3 utgångshästar i fet stil varav mist en måste vinna. dår har vi 1004 rader på 95 kuponger och då 73 % vinstchans

ThomasH
0

Lise-Lotte,

Välkommen till hafors kameler. Jag tycker att vi alla ska försöka hålla lite disciplin. Alla förehavande rörande hafors kameler bör diskuteras i denna tråd. Jag vill inte "skrämma" bort nya medlemma från de andra trådarna. Det kan ju kännas som man ger sig in i en privat debatt. Lise-Lotte startade ju den andra tråden "Åby" för hon tycket att det var bolagssnack i den andra tråden.

Tanken är ju att vi ska diskutera V75 omgången helt förutsättningslöst, men när vi börjar diskutera hur veckans system till hafors kameler ska så flyttar vi över till denna tråd.

mvh/Thomas

hafor
0

#20 Det verkar väl vettigt. Så systemet diskuteras här och allmänna analyser i V75-tråden.

Bertil
0

Bra Thomas, ordning till tåg!!!

Vi bör absolut undvika initiering av en "vo och dom mentalitet"

mvh

Bertil

Lise-Lotte
0

Hej alla igen;

tack för er inbjudan till ert bolag och jag kommer att göra mitt yttersta för att sätta strecken rätt och även hoppas att Fru Fortuna står vid min sida.

Om inga ändringar så tar jag alltså lördagens omgång nu på Mantorp 22/10?

Tack igen!

Hälsar Lise-Lotte

Ps Ni har alla fått ett meddelande i inkorgen DS