V75-5 Åby 9/9-06
**V75-5. V3-3. Tvilling.
**1640 A
1 Passionate Kemp* - Kontio J 41104 10,4a
2 Giant Superman - Larsson F B 11101 10,4a
3 Adams Hall - Svanstedt Å 11400 11,2a
4 Bellman Töll - Ohlsson U 41330 10,1a
5 Noa Savoy* - Koivunen H 102342 11,8a
6 Gazza Degato - Horpestad T 2d103 11,2a
7 Red Chili Pirat - Kihlström Ö 2612d 12,4a
8 Digger Crown - Adielsson E 15142 10,5a
Omvänd startordning i heat två, undrar om det inte är fördel Giant Superman?
Bellman,om inte Ohlsson redan blåst ur honom,om inte kanske vi får se en öppning likt den senaste,och ,kanske,kanske håller det in i mål denna gång,vi får se vad det blir här.
lazze
passionte kemp vinner spets slut

Passionate Kemp måste nå spets från detta läge, men har visat lite veka tendenser den senaste tiden. Giant Superman är säkerligen betydligt tuffare. Frågan är om han hunnit komma i form ordentligt.
Något av dessa lopp brukar dock få en oväntad vinnare och jag tror det kan skrälla här!
Giganten bör vinna detta, men "garnering" blir det…Digger…Kempen och Bellman
mvh
Bertil
Om Digger Crown vinner första kan vi räkna bort den.
1 Passionate Kemp* ska spetsa här i vanliga fall och då glider dne undan om den är i bra skick. Samma här kanske kan 4 Bellman Töll snuva 1 på täten men det beror också på hur dte gick för den nyss nämde i Heat 1. 2 Giant Superman är ju hyperfarlig från detta läget.
Men som sagt det är oerhört svårt att ranka/tippa detta lopp beronde på hur det gått i HEAT 1.
Min Chansranking då: **1-2-4-7-6-8-3-5
**
Vad tycks ?
R.C.P har äntligen fått en kusk som kan köra,kamelen inte sämmre än någon annan här,d.v.s om form finnes och hästen inte tröttnat på sin ordinarie kusk.
lazze

#7 Riktigt… plus att Örjan kört hästen en gång!
Undrar jag om Örjan är räött kusk på den hästen.-.. Åke hade varit bättre.. distansen ? SKRÄLL
Tycker att detta blir superintressant, äntligen en riktig kusk på Red Chili Pirat, han kan uträtta stordåd om han slipper Patrik Södervall, men jag tror med på honom i första loppet, detta lopp är skrivet för Giganten
Passionate Kemp* ska väl inte kunna bomma detta? Allt annat än att han segrar tycker jag vore en skräll ?
Då måste han vara mycket bättre än senast då han var mycket svag, formen?
Efter Senaste starten sa Markku att han aldrig känt hästen bättre… Tjena Tomas !
Så, varför var han då så svag om han aldrig har känts bättre? Han tvärdog ju på upploppet
Visst är det så Thomas,undrar om den överhuvudtaget kommer till start denna gång,måste ju ha varit sjuk senast.
lazze

Giant Superman kommer att gå med skor i lopp 1 och barfota i detta lopp. Gissa vilket Fredrik kommer att ladda mest i ;-)
Jag håller med Thomas i detta loppet. Giganten borde kunna svepa hem detta loppet.

Jag är inne på att spika Giant Superman för Kamelernas räkning. Tycker han ska ta detta trots att Passionate Kemp sannolikt tar spets. Det är bra läge från spår 2, han gynnas av dubbla lopp och han ska köra barfota detta loppet.
Han blir en av spikarna denna omgång och just nu till 36% på V75. Det borde väl både Thomas och Lazze tycka om ;-)
Thomas tror mycket på Giganten och Lazze gillar högre odds ,-)
Helt rätt Hafor,men hur gör Åke me Adams Hall?Skor eller skoryck,mörkar han igen eller?Vi vet ju sen tidigare vad detta innebär för hans hästar.Dom blir som demoner utan dojer.
mvh
lazze
Åke trodd epå Adams Hall i detta lopp.. = att han vinner det första kankse ;)
Kontio till ledningen och sedan blir det samma defilering som för Digger.
lazze

Det är möjligt att Kontio redan från början i lopp 1 lägger sig på rygg från 8:e spår och kör preparé inför lopp 2 för att spara allt till dess. Men jag är mycket övertygad om att Giant Superman vinner Åby Stora Pris totalt och skulle han hamna i dödens utanpå Passionate Kemp, så tuggar han ner henne utan besvär. Jag har en mycket stark känsla av att Giganten vinner detta lopp oavsett om det blir smörlöpning eller den tunga vägen.
Slutsats = spik på Giant Superman!
En upplysning bara Hafor.Den killen är ingen bra chaffis,hästen är bra men de räcker inte i dom här sammanhangen,så för kamelernas del och 7 rätt,tänk om.
mvh
lazze