V75-1 Åby 9/9-06
**V75-1. Tvilling.
**1640 A
1 Digger Crown - Adielsson E 15142 10,5a
2 Red Chili Pirat - Kihlström Ö 2612d 12,4a
3 Gazza Degato - Horpestad T 2d103 11,2a
4 Noa Savoy* - Koivunen H 102342 11,8a
5 Bellman Töll - Ohlsson U 41330 10,1a
6 Adams Hall - Svanstedt Å 11400 11,2a
7 Giant Superman - Larsson F B 11101 10,4a
8 Passionate Kemp* - Kontio J 41104 10,4a
Detta måste handla om Digger Crown och Giant Superman som var tillbaka senast i gamalt gott slag. Vad kan en felfri Red Chili Pirat göra?
Digger är mitt första val och Giganten får ett bra läge i nästa lopp.
mvh
Bertil
Digger en bra spik.
lazze

Digger lär väl knappast släppa spets från detta läge ? Vem ska kunna ta en längd på honom ? Väl i spets förlorar Digger inte detta lopp!
Streck i rabatten!
mvh
Bertil
Kommer emd analyser snarast.
Digger Crown laddas väldigt hårt för spets. Jag är inte så jätte säker på att han kan svara ut 5 Bellman Töll. Om inte så kanske han hinner ta upp Digger Crown och bara runda förbi. Men Ulf kanske vill köra i ledningen och då är han mycket svårslagen. Annars undrar jag vad en felfri 2 Red Chili Pirat kan göra. Även 7 Giant Superman som kanske sparas till 2:a heatet när han har bättre spår där. 3 Gazza Degato vinner knappast utan spets och det får han ej här. 8 Passionate Kemp* sparas naturligvis till det 2:a heatet…Adams Hall tror jag inte har med segern att göra. 5 Noa Savoy har skrällt om hon tar en plats.
Min ranking: **1-5-7-2-8-3-6-4
Vad tycks ?**
SPIK,SPIK DIGGER.
lazze
Hmm gillar inet Digger. Heja Bellman Töll..
Bellman har gått 10.1 det är han ensam på :D
Jag tycker inte att Digger är en spik. Red Chili Pirat med Örjan kan blir loppets utropstecken. Och blir det lite körning mellan Passionat Kemp och Digger så kan loppet köras i halsen på Gigant Superman
Varför Blir Bellman Töll så bortglömd? Han kan mycket väl snuva Digegr Crown på spetsen, och 1640 … Hyperfarlig !
Räcker inte mot Digger och snuvar han ledningen så blir det som vanligt när det gäller Bellman Töll ett ursinnigt tempo som ger spets, det bäddar för Digger ock framförallt Giant Superman
Hmm aj men han har gått den snabbaste tiden.. tror det 'är dags för Bellman nu.. känner inte riktigt för Digger.

Stig-H spikar sig själv med Digger Crown, men är inte 100% på spets. Jag tror dock att Digger Crown vinner enkelt om han inte blir instängd och det lär väl Erik klara!
Japp detta löser Jerka gallant.
lazze

#12 Jag tror inte Fredrik kommer att "offra" Giganten i första loppet eftersom han ska gå med skor där. Han satsar allt på att vinna andra loppet och ett skiljeheat tror jag.
Håller med dig, om han väljer det upplägget med skor i första och barfota i andra så har Fredrik taktiken klar.

Så har Fredrik i alla fall uttalat sig till V75-guiden och man får ju hoppas att han inte luras ;-)
Han räknar också med att han hamnar där bak i fältet i V75-1 från start. Formen är annars mycket bra.
Jag gissar att jag nästan inte behöver skriva detta men nu kommer hösten och lika säkert som ett brev på posten gjorde förr i tiden som kommer Bellman Töll att kasta sig till ledningen och så är det loppet klart. Men i detta V75:5 är jag inte lika säker :-)
Preben
Tror du att hösten gör sitt intrång på Åby redan imorgon Preben?Ja den killen Ohlsson kan säkert inte hålla igen hästen denna gången heller så det lär väl bli en öppning neråt 06,5??
lazze

Om Ohlsson trilskas med hjälp av Töllen får väl Stig-Erik se till att runda honom när han väl satt sig i spets, för då orkar han inte svara ;-) Annars går det bra från dödens eller andra par också. Digger tuggar ner Töllen utan problem.
Passionate Kemp sparas till nästa lopp liksom Giganten. Möjligen Kan Gazza Degato bli ett orosmoment här liksom Red Chili Pirat om Örjan kan få honom till dödens i tid. Noa Savoy blev 2:a i båda dessa lopp förra året till mångas stora förvåning. Endast slagen av Gidde och Steinlager.
Senariot:Digger tar ledningen,får ligga still där utan att få toktryck,går undan vad som behövs med sparade krafter till senare under dagen.
lazze
Thomas var rätt ute i denna analys, men Digger kan ju inte vara annat än färdig för nödslakt. Han svarade ju ingenting efter att få bestämt tempot…hur mycket hjälp skulle han ha beövt, om han nu enligt Erik skulle ha varit frisk????
mvh
Bertil
Vad jag tror så har Digger haft en lång säsong me många hårda lopp som börja sätta sina spår nu,så nödslakt tycker jag är lite för hårda ord från en djurvän som du Bertil.
mvh
lazze

#23 och #24
Näe nödslakt är ju att ta i.. trots att många självklart blev besvikna när Diggern torskade. Men som lazze sa, han har haft en lång säsong som satt sina spår.