DD Färjestad 17/10-05
Välstammade Alsace Ås ska väl vinna DD1, men jag tycker inte att Tom Horpestads Mack Lobell avkomma är riktigt travsäker så jag garderar. På Färjestad så brukar Gooparna vinna frekvent. Pappa Olle kör Doc Super Mario med ett mycket passande 5:e spår över 1640 meter och Björn kör Twigs Kayo som är betydligt bättre en raden. I DD2 som sitter ston upp i sulkyn, det är inbjudningslopp för damer. Överlägset bästa hästen är Crazy Crown Vision, men garderar med den enda rutinerade damen, Kajsa Frick bakom 3 Pan Am och de mycket betrodda 4 Viking SS och Hey Joe
DD1: 7 Alsace Ås, 5 Dock Super Mario, 10 Twigs Kayo
DD2: 8 Crazy Crown Vision. 3 Pan Am, 4 Viking SS, 1 Hey Joe
Det blir lite många kombinationer (12), men jag tycker DD:en är svår

Det var rumphugget i första DD´n.
I DD2 utan att ha läst på i stort så passa 1 Hey Joe med mycket duktiga Angelica. Missat att han flyttat till Olle men hursom hästen är startsnabb och rejäl där vinsterna varit starkt tagna. Just nu ser han ut att bli min första häst här.

Efter lite mera läsning så säger jag;
DD1; 5 Doc Super Mario
DD2; 1 Hey Joe, 3 Pan Am, 6 Hamras Gavotte samt 10 Pampuscha däremot hoppar jag över favoriten. Så stor favorit i lärlingslopp, rapporterad senast och ska ut i semifinal Breeders på söndag så visst är det väl helst ett lopp man vill ha i kroppen?
DD1: Twigs Kayo var mycket bra
DD2. Ett lite underligt lopp men Foolish Fighter var bra, men travade inte helt rent
Odds 69,12

å en annan borde snart få böter *ler*
Men, ge inte upp, vem hade fixat Foolish Fighter, även om det var andra året i rad som Katarina Aurell vann "Sola i Karlstad". Twigs Kayo var ovanligt bra även om motståndet denna gång var lite enklare än vanligt för henne

I och för sig så har ju Foslish F varit framme och hackat på bra placeringar mot bra motstånd och br spår igår, så lite bakläxa ger jag mig allt *ler*