Trav iFokus

Trav

Etikett: trav-snack
Läst 317 ggr
staketkusken
0

Kan bara instämma MED Nybrink!

Micke Nybrink
Publicerad: 2008-09-16 inga kommentarer Textstorlek:
"En chef på Unibet ville ha mig sparkad"
Blogga om artikeln
Länka till artikeln från ditt blogginlägg - kopiera den här adressen:

För att komma med i listningen här behöver du också ha presenterat din blogg på Bloggportalen Läs mer här!

Aftonbladet.se ansvarar inte för det som står i bloggarna.

Okej, får se nu… Vad ska jag skriva för dumt?

Fyra ämnen:

1) Därför gillar jag inte bokare.

2) Det finns bara en häst som duger.

3) Då fick toppkuskarna frispel.

4) Man kan inte vara lärling hela livet.

En chef på Unibet hörde av sig till Aftonbladet och ville ha mig sparkad, eftersom jag förra veckan skrev om en kompis som spelat till underodds hos dem. Jag ansågs därför vara köpt av ATG och jävig. Okej, jag är möjligen jävlig, men inte jävig.

När Unibet marknadsför sig som bolaget med överoddsen, "kom och köp", ville jag bara visa, som ren konsumentupplysning, att allt inte är guld och gröna skogar.

Om det sedan är ATG eller Unibet jag tar i örat bryr jag mig inte om. Min uppgift är att vara på spelarnas sida, inte bokarnas.

Man måste få chansen att förlora
Min vän råkade ut för en annan variant inför V64-6 i onsdags. Två minuter före start stängdes plötsligt spelet hos Unibet. Satan! Han som hade en stenklar. Men ATG hade öppet fram till "kör" så han hann förlora pengarna ändå…

Som sagt, det är lika illa när atg.se ligger nere och vi ska lämna in vår stora jokerfil en lördag klockan två. Då suger ATG och det har jag också skrivit om i omgångar. Usch! Sånt får bara inte hända.

Om Unibet inte tål lite kritik från sina kunder ska de nog inte syssla med bookmaking. Spelare är ett frustrerat släkte och så fort något går dem emot är det bokaren som får ta smällen.

MVH Fredrik J

Teorem
0

Nybrink har växt otroligt i mina ögon den senaste tiden! Ärligt talat trodde jag att han var som alla andra travmurvlar, som hackar runt och spelat i smyg där varje krona betyder mest. Men nu har han visat sig vara inte bara principfast utan något av en travfilosof, och dessutom stor nog att ta avstånd från sin egen tro på stickspårstravet (open rail).

Jag blir glad över att ha misstagit mig så på en person, och jag kommer aldrig mer bli sur igen när han tippar min egen idé.(Jag vet ju ändå att vi har fel båda två…)

Nu är det bara att vänta på att tasksparken kommer på Travnet - så på med suspen, Nybrink!