Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 380 ggr
ThomasH
0

V75-5 Åby 20/9-08

Lopp 8. V75-5 V3-3 Tvilling. Auto. 1640:

1 French Design* - Tholfsen H P 43532 11,1a
2 Steinlager* - Goop B 00423 10,0a
3 Passionate Kemp* - Adielsson E 42111 10,4a
4 Giant Superman - Larsson F B 14243 10,4a
5 Finders Keepers - Svanstedt Å 01311 10,3a
6 L'Amiral Mauzun* - Bazire J M 11115 09,7a
7 Garland Kronos* - Kolgjini L 11151 11,6a
8 Jaded - Kihlström Ö 11322 09,8a

staketkusken
0

Vad hittar pajas Larsson på i detta lopp?

ThomasH
0

Undrar om inte Finders Keepers är vinnare på lotten i Åbys stora pris, femte och fjärde spår i bägge loppen

TexasTour
0

Jag tror inte att någon tar en längd på Steinlager men frågan är om Björn vill köra i spets eller ej? Kapacitetsmässigt tror jag den franska hästen är helt överlägsen men här luktar det väl dödens med Finders Keepers i antingen ledningen eller andra ytter (beroende på vad Björn gör)?

Sedan är väl frågan: Vilka hästar stryks mellan de två heaten? Första heatet kan slita på en del hästar, som sedan stryks bort ur det andra, vilket gör detta lopp väldigt svårt att reda ut på förhand!

staketkusken
0

Tycker dessa lopp är kul på 1 sätt men inte på det andra.
Dessa lopp kan ligga utanför V75. Eller möjligtvis uttagnings lopp 1 kan vara med.

Ett lopp som är det 1a är lättare analysera. Kul för sporten men ej för spelarkollektivet. Skönt ej lusen Red Chili Pirat är med och skämmer ut sig den har fått sin sista sekin av mig ialla fall.
Proppmätt södervall säger alltid han har hittat felet sen händer samma sak i sista kurvan nu i 3 starter. Behöver jag säga den har rånat mig på fina spel de sista 3 loppen.

Springfield
0

Anledningen till att båda ligger inom v75-ramen är den att det passar med tiden.

Visst, heat A kunde varit lopp 2 på dagen, men då är ju dilemmat det samma inför andra heatet som hade varit inom V75. Och att ha det första inom och det andra utanför är inge genomförbart då ett eventuellt tredje heat kommer för tätt inpå.

Förstår dock din tanke helt.