Ger upp!!
Nu ger jag upp på sajten,detta går inte längre.Om någon har lust?Mejla mig när den kommit igång.
lazze
Kära lazze och läsare!
På förbekommen fackla, inkastad för vilken gång i ordningen? Undertecknad har valt att förtränga men känner sig nu ändock nödd och tvungen att ge ett ofrånkomligt offentligt bemötande, oavlåtligt.
Vad ger vissa rätten att klaga på andra? I all välmening, denna sajt bygger på att var och en skriver och är aktiv i den utsträckning som passar vederbörande. Vi skriver när vi har tid samt kommenterar när vi har tid och något att tillföra. Om någon önskar skapa brus, så gärna för mig, men jag har svårt att mobilisera tid och engagemang för att ständigt producera inlägg enbart fär "trafikens" skull. Jag ska villigt erkänna att andra medarbetare på iFokus har en helt annan åsikt på denna punkt, men min åsikt bör ickedestomindre förbehållas rätten att vara just min samt där jämte min publicerinsfrekvens. Och det är i denna anda som följande inlaga bör ses.
Jag har visat tålamod tidigare i att inte bemöta denna typ av "offentliga" påhopp på sajtens "aktivitet", men jag gör det nu av den enkla anledningen att jag inte tror att TIF vinner på att ha en offentlig klagomur som öppet kan läsas av ev. nya besökare när det gäller låg aktivitet. Den som klagar kan ju själv föergå med gott exempel på denna punkt, detta står ju alla fritt. Det är givetvis en annan sak ifall syftet är att skapa obekvämlighet för TIF, vilket jag vid min Gud inte hoppas är fallet, men annars inte!
Detta tillfälle bjuder mig också att ta bladet från munnen och säga att jag bitit ihop när det gäller såväl inlägg på TIF som privata meddelanden från en tidigare frekvent skribent på detta forum när det gällt att offentligt debattera vad andra borde bistå med eller göra snarare än att själv producera artiklar och starta diskussioner. Det må vara mig förlåtet om jag verkar gammal och trött i min uppfattning, men lika mycket som andras uppfattningare är deras så är denna min.
Jag förstår att det ibland kan infinna sig en slags frustration när trafiken är låg, men att exekvera dessa tankegångar inför allas ögon tror jag snarare avtänder än nyfikengör en utomstående betraktare.
mvh och i all välmening
Bertil
Bertil!Tror mig att du inte förstår.Problemet är inte att det skrivs för lite eller att andra kommenterar.Jag skiter fullständigt i om folk inte accepterar mina inlägg,det var så du menadeoch tycker du att jag gör påhopp så får de stå för Dig Bertiloch är det så det uppfattas så ska det självfallet undvikas,problemet är att när man ska in på tif,så står det antingen ERROR eller så går det inte att skriva alls,det är det som jag menar,är tragiskt.Men vistt jag tar åt mig din kritik och förstår precis vad du menar.
lazze
En sak till Bertil!Anser du att det är en klagomur här?Tack för att jag fick veta ditt tycke om mig.Du behöver inte förklarare dig,har uppfattat saken i det du vill framhäva med ditt inlägg,
lazze
En sista sak i detta inlägg.En rekomendation är att man läser alla inlägg innan man gör personliga påhopp,en upplysning bara.
lazze
Oh nej lazze, jag tycker inte alls illa om dig. Problemet med att skriva kommentarer av den typ som jag gjort enligt ovan är det ord i skrift lätt kan uppfattas hårdare än de egentligen är menade som. I tal ser man ju på varandra och hör tonfallet vilket gör att man med texten ovan kan uttrycka sig milt eller hårt. Min mening var inte alls att vara hård och absolut inte mot dig kompis som bidrar med så mycket här på TIF. 
Jag menade verkligen inte att dra dig samma kam som de den person jag åsyftade i inlägget ovan (som ju dessutom inte skriver här längre). Inlägget var generellt menat när det gäller hur vi ska minimera negativa inlägg. I inlägget ovan är det bara dina kommentarer ang. sajtens sega beteende som berör dig. Övriga delar är av mer allmän karaktär att tänka på när man skriver för att undvika negativism.
När det är segt är det bättre att skriva ett mejl till driftspersonalen än att skriva det här i forumet. De gör nog allt de kan för att lura ut varför det ibland blir segt som knäck.
Visst är det trist att det segar till sig ibland, men det ser ju heller inte roligt ut att man skriver sin om sin frustration ang. detta. För ev. nytillkomna så märker de om sajten är seg eller inte. Men jag kan tänka mig det kan uppfattas än mer negativt ifall det står om detta i ett antal strängar dessutom.
Jag ber ödmjukt om ursäkt ifall jag sårat dig lazze, det var inte alls min mening. Och jag hoppas innerligt att du tar min utsträckta hand.
mvh
Bertil
Om det inte var riktat mot mig,så förstår jag inte din rubrik:Kära lazze och läsare!Det är väl lite så här också att man behöver inte läsa om man inte vill och det tror jag många gör.och det är väl lite olyckligt att beröra en person som inte ens är delaktig längre här på tif(vet vem du menar Bertil).Tycker det är bra att det finns åsikter här som kan ältas,och för den skull inte bli till någon slags aggrition.Själv har jag inte alltid torrt på fötterna vilket kan ses som stötande,och ingen blir gladare än jag om Du/någon kan delge mig detta,för som du nämner så är det lätt att bli missuppfattad i skrift.Då lägger jag detta åt sidan.
lazze
Tack lazze, vi lägger detta åt sidan.
Och jag håller med dig att mitt inlägg i vissa delar blev klumpigt och t.o.m. lite dumt syftningsmässigt.
Jag är snäll nu / Bertil
Om jag nu får lägga mig i så undrar jag vad mail adressen till drift personalen är? Så behöver jag inte beklaga mig här på forumet …
Klicka på medlemmar och där fortsätter du att klicka dig fram till Staffan,prova me de.
lazze

#8 Jag lovar dig att "personalen" på iFokus är MKT väl medvetna om driftsproblemen. De jobbar natt och dag för att lösa alla de problem som då och då dyker upp. Det bästa är att bara ha lite mer tålamod och inte "använda" deras tid till att besvara mail med klagomål på drift eller annat. Är det speciella saker, så visst kan man kontakta dem, men klagomålen gällande driften i nuläget är onödig/överflödig - de vet och jobbar så gott/fort de kan.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Tack för den informationen
lazze
# 10 jag förstår detta men tänkte att det var bättre att få reda på hur man skulle gå till väga eftersom Bertil skrev att det var bättre att maila dem istället för att gnälla på forumet. (det gjorde ju jag)
Kan väl även nämnas att står folk och väntar på bussen,pendeltåget,tunnelbanan eller flyg m.m.m.m,och dom inte får något besked/information,ja,då kan man ju själv gissa vad det blir för reaktion.
mvh
lazze

#12 o 13 Jag förstår mer än väl frustrationen över att det inte funkar som det skall. Den frustrationen är lika hög hos alla oss som är värdar för ngn sajt här, men ännu värre för dem som driver nätverket då deras mål ju är att tillhandahålla en buggfri och smidig sajt. Jag rekommenderar att man hellre per PM kontaktar sajtvärden för respektive sajt och frågar i första hand. Alla värdar har ju tillgång till den aktuella infomation som finns.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.