Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 532 ggr
ThomasH
0

V75-2 Färjestad 27/9-08

Lopp 5. V75-2 Tvilling. Auto. 2640:

1 Credit Tabac - Horpestad T 23412 14,0a
2 Classic Tile* - Malmin K 10d41 15,3a
3 Pine Brook - Sjöström C 11312 15,4a
4 Langelidgutten* - Gundersen G V 111d1 16,3a
5 Tipster - Adielsson E 32412 14,5a
6 Welat Boko - Goop B 11154 13,0a
7 Bamse Gema - Takter J 46031 13,9a
8 Kick Party - Eriksson P 41d1d 11,3a
9 Best Boy Augustinu* - Höitomt E 14d21 15,4a
10 Tradewind D. - Jansson T 10d31 14,0a
11 Ovidus de Retz* - Steinseth B 2k011 15,4a
12 Askö Toy - Aarum D 52211 14,7a

electra
0

Tror inte att det är helt orealistiskt att det blir en norsk segrare här - annars såg det (förutom kallblodsloppet) ganska svårt ut för de norska hästarna på Färjestad.

Roberto
0

Om någon syftar på Langelidsgutten så GLÖM.

Bertil
0

Bamse Gema och mästerkusken Takter känns given på bongen, men kanske inget singelstreck… undrar hur bra Kick Party är…

mvh
Bertil

electra
0

#2 Jag syftade på Classic Tile. Varför gör du avslag på Langelidgutten? Vad vet du om honom som jag inte vet?

Roberto
0

Eftersom det här vinner Kick Party nu har du fått mitt svar Electra.

electra
0

#5 Det kanske den gör, men ändå inget svar på varför vi ska glömma Langelidgutten…  ;)

TexasTour
0

#5 Nog för att det är en bra häst Roberto men 3 g av 5 plus Peter Eriksson i jollen är ju inget som talar för Kick Party. Jag tror att Welat Boko (troligtvis får den överta ledningen om Björn kör fram och ställer frågan) eller Askö Toy vinner detta. Den senare var ruggigt fin senast och kommer med all sannolikhet bli mycket streckvärd i det här loppet! Får lämna en liten öppning för de norska ekipagen som Electra förhoppningsvis kan fylla på med info om?

electra
0

Classic Tile la en våldsam startgalopp senast på Biri, avvaktade sedan sist utvändigt, rundade "klungan" på sista bortre lång och plockade sedan ned ledaren in på upploppet. Vann lätt. Ett sånt lopp man minns. Rätt så nervig men kapacitet i massor. I mina ögon den bästa av Bullerns chanser i det här loppet.

Bullerns andra häst Langelidgutten (som går under smeknamnet "kaldblodsen"…) har ju ännu mer kapacitet. Han har vunnit sex lopp på åtta fösök. Växer fortfarande. Har alltid varit snackhäst i Norge. Fick täten efter 450m senast och vann lätt men sjabblade en hel del med traven.

electra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förresten, Tom kör väl för ledning med Credit Tabac? Höll väldigt bra från dödens senast.

Bertil
0

Fast jag undrar lite om Langeligutten har tillräckligt tempo för att betvinga de svenska hästarna som jag nämnde ovan samt Welat Boko.

Får väl fundera och läsa lite mer…. fast det är ju inte säkert att det klarnar för det :-)

mvh
Bertil

electra
0

#10 Känslan är nog att Langelidgutten är mer stark än snabb, men Bullern hävdar bestämt att vi långtifrån har sett botten i honom än. Men som sagt, själv tror jag för tillfället mer på den Malmin kör om jag nu måste välja ur Tronds stall.

staketkusken
0

Roberto har du e j borstat tänderna på länge;)

TravRichard
0

Jag tror Pine Brook kan bli en överraskning för många här.

Roberto
0

STAKETKUSKEN förstår inte din din dumma komentar vad har tandborstning med hästsport att göra jag kan inte förstå vad du menar verkar som du har problem om du har något agg till mej för någon kritik eller så om du inte tål detta skall du inte vara på ett forum åtminståede inte som är öppet för tankar som kan vara annorlunda än dina.

Kullgren
0

Min nyborstade mun säger att Tradewind D är helt bortglömd,två vinster på två försök på banan i år… Helt annat motstånd nu iofs,men kan nog skrälla här