DD Solvalla 19/10
Goda chanser till stor utdelning ikväll på Valla för den som prickar in V6:an. De mest osäkra loppen är även med på DD och vi tar oss en titt tycker jag.
DD1: 3.Big Ivan har haft det lite motigt på slutet. Jag tycker att han ursäktas delvis p.g.a. trist spårlottning. Dock var han lite av en spegel av sitt forna jag senast och efter det en månads vila gör att jag stillsamt undrar hur det är med formen. Han står bättre till nu och han har bra grundkapacitet. 7.Mystic Flower har kommit bra tillbaka i år från ett mediokert 2004 med framskjutna placeringar. Tycker att loppet känns trevligt. Formen är på topp och senaste placeringen kan skyllas på mjölksyra hos framförvarande ekipage.
DD2: 2.Conchita Kemp tröttnade senast efter att ha tagit ledningen från andra spår. Spår två igen och dryga två veckors vila gör att jag tror att batterierna är laddade för min "Guldstallshäst". Har visat på gedigna insatser i starterna innan och Robert har en tendens till ett begynnande flyt och därför är strecket givet. Till yttermeravisso har hon vunnit runt 30% av årets lopp och av någon anledning högaktar jag de som förmår att vinna
. Men det finns många kombatanter och en sådan hittar vi i 12.Global Fortune. Spåret och kuskens förmåga att lotsa fram till snöret gör fidusvarning av mitt tips. Adielsson är i farten med 10.Princess Pleasure som efter "nollan" i juli vars orsak tillskrevs som varande av anemisk art, nu har tuggat på fint och med seger senast. Visserligen var läget bättre då och hon fick bestämma i ledningen, men jag tycker att chanserna är bra denna gång. På innerspår hittar vi startsnabba 1.Elles W.Lina. Vinstraden är grumlad sedan LLasse Lindbergs styrning för fem starter sedan och från tionde spår!! Lennartsson sitter upp nu och han kommer säkert att köra för ledning och det kan räcka långt. Jag slänger även in 6.Com Orsa där formen är fin då det blev vinst senast efter att ha strukits för halsproblem dessförinnan.
Systemet med 10 kombinationer:
DD1: 3-7
DD2: 2-12-10-1-6
Fina lopp på V65, Bertuzzi eller Väterbo Miguel? Men som Bertil så tar jag mig en titt på DD. Och, tycker den är mycktet svår och kommer att köra en 12 kombinationers DD. I DD1 så möter Junction ett lite lättare motstånd än tidigare. Men Skogsbacken Einar var mycket tapper senast och jag lovade mig själv att spela honom nästa gång. Gangster Aboiuse har nu fått ett lopp i kroppen, springer dock med skor bak, kanske inte lika het då. Mystic Flower har dunderform och springspår. I DD2 så har Hammras Gala tydligen tränat dunder i veckan och detta är ju en sppedkula. Com Orsa är bäst hästen och har nu ett lopp i kroppen efter vila. Stall Lähdekorpi har fått sitt höstsnurr på stallet och 10 Princess Pleasure är inget undantag, full form
DD1: 4 Junction, 6 Skogsbackens Einar, 1 Gangster Abiouse, 7 Mystic Flower
DD2: 5 Hammras Gala, 6 Com Orsa, 10 Prinsecc Pleasure
Bra Thomas, du fick med Gangstern. Men tusan så svårt de var!!!
mvh
Bertil
DD1- Gangster Abiouse
DD2: Finess C.D
Nytt rekord odds: 475,09 

Den dubbeln hade ju inte gjort ont i Bertils lista ;-) Men onsdagar är hopplöst att analysera. Det verkar som man chansar och testar med det mesta på ekipagen. Finess CD barfota för första gången bl.a.
Stig H är het en trippel - stall i form! 1-g-1-1-5-2-g
man kan notera att inga spetshästar vann, vilket är mycket ovanligt. De flesta lopp vanns efter in fin resa invändig. Man kan undra om inte den nylagda ovalen på valla inte är som den gamla, dåliga innerspår ibland, hopplöst att vinna från spets. Vinner man genom en resa invändigt för att sedan runda korvkiosken i sista kurvan allt medan alla spetshästar tvärkroknade, då kan man undra om banan var som den skulle?
Mäster hade en sån där kväll där han kan sitta upp bakom en sågbock och vinna!!!
mvh
bertil
Ja, även när en ersatte den olycksdrabbade Jansson så plockade han hem segern, samma ska med Carl- Eril Lindblom, undrar om Torbjörn hade vunnit med bägge dessa hästar?

Nä Tobbe är tyvärr lite upp och ned i perioder. Hoppas att skadan inte är allt för allvarlig, benbrott läste jag men också ordet knä och det låter inget vidare. Vi håller tummarna.
//Lise-Lotte

Torbjörn är rätt seg med många liknande skador hoppas bara att han snart kan sitta i sulkyn eftersom han ska köra calle igen..
-Sänder en tanke till honom till sjukhuset../Linda