Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 408 ggr
ThomasH
0

V75-3 Solvalla 4/10-08

Lopp 6. V75-3 V5-5 V3-1 Tvilling. Auto. 2140:

1 Earl Tilly - Svanstedt Å 13111 11,0a
2 D.J.Seabrook - Bergh R 52132 12,9a
3 Joli Bai* - Degiorgio C 43200 13,3a
4 Marquis du Pommeau - Ohlsson U 30200 11,2a
5 Regent Royal - Lindqvist O A 21151 12,2a
6 Triton Sund - Kihlström Ö 51121 11,6a
7 Bar Code* - Uhrberg T 34061 12,5a
8 Super Light - Westholm J 01110 10,8a
9 Flying Herkules - Lindblom C-E 54002 11,8a
10 Persos Yankee* - Adielsson E 00255 10,2a
11 Go on Pale - Takter J 33d32 12,4a
12 Steinlager* - Goop B 42300 10,0a

TravRichard
0

tvåhästarslopp? eller överpace och massor av hästar från kön som kommer på upploppet

Bertil
0

jag gör det till ett trehästarslopp…ET,TS och SL.

mvh
Bertil

Tiger82
0

Vid överpace finns väl bara en?:)… Om inte överpace så drar han väl fram till dödens och manglar…

Kullgren
0

Triton har ju mött en del tuffare djur på senaste tiden så motståndet avskräcker nog inte…. Dödens är ledigt;-)

staketkusken
0

Låst på 4 de 2 som kör ihjäl varann plus 2 spurtare man aldrig vet var man har.

TravRichard
0

Här håller jag inte med staketkusken ;) Tror inte att det blir köra av här. Varför skulle Örjan vilja överta ledningen från Åke

Han kan och orkar gå dödens i bra fart här och ändå knäcka Earl Tilly på upploppet. Men som sagt trav är trav och scenariona innan är många…

staketkusken
0

6# Kan ju inte säga att jag gillar Super Light men ibland måste man läsa loppet. Om 2 träter vinne oftast?
Sen är det ju så med finns det en minimal chans fälla en favorit så TAR jag den;=)

Säger som Nybrink i veckans spelbilaga.

Han och jag har samma filosofi och allt som oftast skriker han ut 2 av mina 3 drag …..

Inte chanslösa,

bara osannolika

Bloggat om artikeln

Vill du blogga om artikeln?

Blogga om artikeln

Länka till artikeln från ditt blogginlägg - kopiera den här adressen:

För att komma med i listningen här behöver du också ha presenterat din blogg på Bloggportalen Läs mer här!

Aftonbladet.se ansvarar inte för det som står i bloggarna.

Tillbaka

Lika bra att ni får veta sanningen på en gång:

Min taktik är att vinna stort.

Eller, mer troligt, att spricka överallt.

Fiaskot ligger närmast till hands.

Men - om jag lyckas blir jag miljonär.

Om ni spelat poker någon gång vet ni hur det är när en så kallad "galning" sätter sig vid bordet. Han är med i alla potter, höjer med vad som helst och synar alla som går all in. Oftast åker han ut snabbt eller förlorar alla pengar. Men ibland har han en osannolik tur och vinner stort, till allas förtret. Men! Så där kan man ju inte spela!

Jag känner mig som en sådan, en tvättäkta galning, när jag totar ihop mitt chanssystem. Spikarna är modell "ge snubben sparken, han är inte seriös". Men, som sagt, de är inte chanslösa, bara osannolika.

NU på seanre år är jag personligen ej lika chanssbenägen som för 4 år sen. Men ser på trav på samma sätt som Nybrink ialla fall. Annars hade jag ej spelat in det jag spelade in förut när vi hade spelbutiken.